Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Modificari aduse taxelor catre Fondul pentru mediu - taxa de depozitare suspendata pana in 2019

fondul de mediuOUG 48/2017deseuridepozite autorizatedepozitul de deseuri

Prin OUG 48 publicata in Monitorul Oficial nr. 506 din 30 iunie 2017 au fost aduse modificari Ordonantei de urgenta nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu. Ordonanta a intrat in vigoare de la 01 iulie 2017. Modificarile vizeaza contributia datorata de unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere cu 15% a cantitatilor de deseuri municipale eliminate prin depozitare si taxele incasate de la proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite pentru deseurile inerte si nepericuloase incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare.

Astfel, contributia datorata de unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere a cantitatilor de deseuri municipale eliminate prin depozitare, este redusa de la de 100 lei/tona la 50 lei/tona. Contributia de 50 lei/tona se datoreaza de catre unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere cu procentul prevazut in anexa 6 la ordonanta 196/2005 a cantitatilor de deseuri eliminate prin depozitare din deseurile municipale colectate prin operatorii serviciului public de salubrizare, plata facandu-se pentru diferenta cantitatea corespunzatoare obiectivului anual de diminuare si cantitatea efectiv incredintata pentru reciclare.Obiectivele anuale de reducere a cantitatilor de deseuri municipale eliminate prin depozitare sunt:

  • 25% pentru anul 2017;
  • 35% pentru anul 2018;
  • 45% incepand cu anul 2019.

Obiectivul de 25% se aplica pentru intreg anul 2017.

Unitati administrativ-teritoriale, definite potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) lit. i) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sunt: comune, orase si judete. In conditiile legii, unele orase pot fi declarate municipii.

In ceea ce priveste taxele incasate de la proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite pentru deseurile inerte si nepericuloase incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite au obligatia de a declara si de a plati la Fondul pentru mediu taxa pentru deseurile inerte si deseurile nepericuloase incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare in spatii autorizate in acest scop, in valoare de 80 lei/tona in anul 2017 respectiv 120 lei/tona incepand cu anul 2018. Obligatia platii revine urmatorilor proprietari sau, dupa caz, administratori de depozite:

a) care detin sau administreaza depozite autorizate de deseuri inerte, pentru deseurile inerte incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare;

b) care detin sau administreaza depozite autorizate de deseuri nepericuloase, pentru deseurile municipale incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare;


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii




c) care detin sau administreaza depozite autorizate de deseuri nepericuloase, pentru deseurile nepericuloase de orice alta origine, eliminate final prin depozitare, care satisfac criteriile de acceptare la depozitul de deseuri nepericuloase.

Incepand cu 01 iulie 2017, prin OUG 48/2017 aceste taxe se suspenda pana la 01 ianuarie 2019. Astfel, taxa de 80 lei/tona se va aplica pentru anul 2019 iar incepand cu anul 2020 taxa va fi de 120 lei/tona.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fondul de mediuOUG 48/2017deseuridepozite autorizatedepozitul de deseuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Iulie 2017


Votati articolul "Modificari aduse taxelor catre Fondul pentru mediu - taxa de depozitare suspendata pana in 2019":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reinregistrare in contul unic de distribuire pt. bugetul de stat a obligatiei de plata anulate dar deja achitata

Intrebare: Am declarat in luna mai impozit pe venituri din dobanzi, pe care l-am si achitat in contul unic la bugetul de stat. In iunie depus declaratie rectificativa 710 si am anulat acest impozit. Studiind fisa analitica de platitor am constatat ca obligatia de plata a fost anulata dar suma achitata a ramas in continuare la impozitul pe venituri din dobanzi, nu a trecut automat la plati in contul unic la bugetul de stat pentru a se putea distribui ulterior din acest cont ca plata pentru alte impozite ( pe venit din salarii, impozit porfit, etc). Practic suma virata initial a ramas ca suma achitata in plus la impozitul pe venituri din dobanzi urmand ca la urmatoarele obligatii de plata declarate pentru acest impozit sa se compenseze. Dar stiu ca noi nu vom avea astfel de obligatii de plata. Si atunci cand a fost declarata a fost dintr-o eroare a declarantului. Practic vrem ca suma achitata in plus sa poata fi folosita la urmatoarele obligatii catre bugetul de stat conform declaratiei 100.
Cum trebuie sa procedez pentru ca ANAF sa treaca aceasta suma inapoi la plati la bugetul de stat in contul unic de unde sa fie apoi distribuita automat?
Multumesc anticipat pentru ajutor.

Raspuns: Depuneti o adresa la Administratia financiara de care apartineti, in care mentionati corectiile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X