Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Scoaterea din evidenta a creantelor anulate. Care e tratamentul fiscal?

insolventareorganizaretvacreanteanulateplanul de reorganizare

Vom vedea, in analiza urmatoare, cum vor proceda mai multi creditori inscrisi la masa credala la o societate in insolventa, cu mentiunea ca la data de 26.01.2017 societatii in insolventa i s-a confirmat planul de reorganizare.

Conform acestui plan, atat in scenariul reorganizarii, cat si al falimentului, creanta creditorilor nu va fi incasata – asadar valoarea acesteia este 0 lei.Conform articolului 287 din Codul fiscal lit. d) acestia pot ajusta TVA-ul la acest moment.

Vom vedea ce documente trebuie atasate pentru efectuarea ajustarii de TVA si daca e suficienta hotararea cu confimarea planului de organizare. In caz afirmativ, vom vedea daca aceasta trebuie legalizata sau daca e suficienta copia primita pe mail.

Din hotararea cu confirmarea planului de reorganizare nu rezulta ca nu se vor mai incasa sume (nu e mentionat numele societatii), ci din planul de reorganizare. De asemenea, stabilim daca factura va fi intocmita cu semnul minus avand la beneficiar numele societatii in insolventa si daca se va transmite acestei societati.


Raspuns: Potrivit art. 287 alin. d) din Codul fiscal, baza de impozitare a tva se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata.

Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz.

In cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate;

Potrivit punctului 32 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, in situatiile prevazute la art. 287 din Codul fiscal, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii sau dupa facturarea livrarii/prestarii, chiar daca livrarea/prestarea nu a fost efectuata, dar evenimentele prevazute la art. 287 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii taxei in evidentele persoanei impozabile.

In acest scop furnizorii/prestatorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului.

Potrivit punctului 32 alin. (6) din Normele metodologice, ajustarea prevazuta la art. 287 lit. d) din Codul fiscal se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat hotararea judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare, respectiv hotararea judecatoreasca de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, sub sanctiunea decaderii. Ajustarea este permisa chiar daca s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare, conform Codului de procedura fiscala.

Conform art. 330 alin. (2) din Codul fiscal, in situatiile prevazute la art. 287 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi, cu valorile inscrise cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus sau fara mentiunea din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, daca baza de impozitare se majoreaza, care se transmit si beneficiarului, cu exceptia situatiei prevazute la art. 287 lit. d).


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


Asa cum rezulta din prevederile art. 330 alin. (2) din Codul fiscal, factura emisa pentru ajustarea in minus a bazei de impozitare nu se transmite si firmei declarate in stare de faliment/insolventa („cu exceptia situatiei prevazute la art. 287 lit. d").

Recomand scoaterea din evidenta a creantei pe baza hotararii judecatoresti obtinuta de la O.N.R.C.

In concluzie, veti ajusta tva in baza unei hotarari judecatoresti obtinuta de la O.N.R.C., in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat hotararea judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare, prin emiterea unei facturi conform art. 330 alin. (2) din Codul fiscal, factura ce nu se va transmite beneficiarului. In cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olga Crevelescu - Expert contabil, Membru CECCAR, Formator autorizat A.N.C.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Iulie 2017


Votati articolul "Scoaterea din evidenta a creantelor anulate. Care e tratamentul fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Amenajare cladire cont 231

Intrebare: Am urmatoarea situatie: am preluat o societate care vine cu sold din 2009, in contul 231 in valoare de 20000 ron. Cum fac sa inchid acest cont? Exista un contract de comodat pentru apartamentul care figureaza ca sediu social. Nu am contul 212.

Puteti sa ma jutati cu o monografie?

Am inteles ca se poate trece cei 20000 in contul 212 si apoi se face amortizare pe durata ramasa a contractului de comodat. Este corect?

Proprietarul trebuie sa declare aceasta valoare?

Multumesc mult!

Raspuns: Proprietarul imobilului trebuie sa declare la taxe locale valoarea acestor amenajari? Amortizarea o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Contract de chirie. Care e tratamentul fiscal?

    • In analiza urmatoare, societate are incheiat un contract de inchiriere intocmit la notar cu suma 920 euro + TVA pe perioada derularii contractului. Locatarul va fi scutit de plata chiriei in cuantum de maximum 20.000 euro. Aceasta valoare de 20.000 euro reprezinta imbunatatile aduse spatiului inchiriat care la finalizarea contractului raman proprietarului. Contractul este in desfasurare de doua luni, iar societatea nu a intocmit factura de chirie. Vom vedea ce procedura se aplica. C...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse activitatilor expertilor contabili si societatilor de expertiza. Analiza zilei

    • Prin Legea 162/2017 au fost aduse modificari si completari Ordonantei Guvernului 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati. Printre altele, modificarile vizeaza lucrarile pe care expertul contabil le poate executa, in sensul completarii acestora si clarificarii celor deja prevazute de OG 65/1994.  Astfel, conform art. 6 din OG 65/1994 modificat si completat, expertul contabil poate executa, ca profesionist individual sau ca soci...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun pana la 25 iulie si ce plati se fac pana la acest termen?

    • Prin cele de mai jos, vom vedea ce declaratii fiscale se depun, dupa caz, de catre contribuabili pana la data de 25 iulie 2017 inclusiv, la unitatile fiscal-teritoriale.  Iata care sunt declaratiile pe care le vom depune pana la termenul-limita amintit: Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, sau alte termene, pentru obligatiile bugetului de stat aferente perioadei respective. Reglemen...» citeste mai departe aici

  • De la 1 august 2017 ar putea fi eliminata posibilitatea achizitionarii de produse sau servicii de la unitati protejate

    • In prezent, potrivit prevederilor art. 78 alin. (2)-(3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati sau opteaza pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:&nb...» citeste mai departe aici

  • Impozit specific. Cum procedeaza societatile nou-infiintate?

    • In analiza urmatoare, avem ca exemplu o societate X infiintata in 2017 si care desfasoara activitate conform codului CAEN 5510, respectiv 5610 si 5630. In cursul anului 2017, conform art. 5 pct. 1 din Legea 170/2016 este platitoare de impozit pe venit microintreprindere. La data de 31.12.2017 are o cifra de afaceri de aproximativ 300.000 euro. Vom vedea daca de la 1 ianuarie 2018 societatea devine platitoare de impozit specific pentru unele activitati sau daca ramane platitoare de impozit pe ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: 25 iulie 2017 e primul termen de plata pentru impozitul specific

    • Pana la data de 25 iulie 2017 persoanele juridice obligate la plata acestui impozit trebuie sa declare si sa plateasca impozitul pe activitatile specifice pentru semestrul I al anului 2017. Suma de plata reprezinta o jumatate din impozitul specific anual, stabilit potrivit Legii 170/2016 privind impozitul specific unor activitati. Pentru contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului, impozitul specific se recalculeaza in mod corespunzator, prin imparti...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X