Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Indemnizatie de maternitate pentru PFA care cumuleaza veniturile din activitati independente cu venituri din salarii

pfaindemnizatii asigurari socialematernitateasigurari sociale de sanatate

Conform dispozitiilor art. 33 din OUG nr.158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, care au urmatorul cuprins: "Pentru persoana asigurata care se afla in doua sau mai multe situatii prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B si care desfasoara activitatea la mai multi angajatori, la fiecare fiind asigurata conform prezentei ordonante de urgenta, indemnizatiile se calculeaza si se platesc, dupa caz, de fiecare angajator".

Aceasta prevedere legala reglementeaza posibilitatea de a beneficia de indemnizatie de maternitate stabilita prin luarea in calcul a tuturor veniturilor realizate in ultimele 6 luni doar pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B din ordonanta unde nu se incadreaza si persoanele fizice autorizate.

Astfel, daca o persoana fizica autorizata realiza venituri in aceasta calitate de persoana fizica autorizata dar si venituri din salarii, la stabilirea indemnizatiei de maternitate erau luate in calcul doar veniturile din salarii nu si veniturile realizate in calitate de persoana fizica autorizata.

Aceasta, spre deosebire, de persoana care realizeaza venituri din salarii in baza mai multor contract individuale de munca, persoana care beneficiaza de indemnizatie de maternitate prin luarea in calcul a veniturilor realizate in baza tuturor contractele individuale de munca.

Printr-o decizie pronuntata in data de 22 iunie 2017, Curtea Constitutionala a decis ca nu este constitutionala prevederea cuprinsa in art. 33 din OUG nr.158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, care prevede posibilitatea acordarii indemnizatiei de maternitate persoanelor care au platit contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate. Cum insa prevederile textului sunt limitative, daca persoana a contribuit in calitate de persoana fizica autorizata (lucrator independent) si, in cumul, in calitate de salariat, nu va beneficia decat de o singura indemnizatie. Curtea constitutionala a apreciat ca aceasta limitare este neconstitutionala, intrucat, din perspectiva respectarii obligatiei de contributie la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, asiguratii se afla in situatii egale, nejustificandu-se astfel un tratament juridic diferentiat.

Asadar, in urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca solutia legislativa cuprinsa in art. 33 din OUG nr.158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, care exclude posibilitatea acordarii indemnizatiei de maternitate calculate in raport cu toate contributiile pentru concedii si indemnizatii platite de asigurat, in alte situatii decat cele prevazute expres de acest text de lege, este neconstitutionala.
In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala a retinut ca solutia legislativa a art.33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.158/2005 are ca efect excluderea unor categorii de asigurati de la dreptul de a beneficia de acordarea indemnizatiei de maternitate calculate in raport cu toate contributiile pentru concedii si indemnizatii platite de asigurat, desi persoanele aflate in ipoteza art.1 alin.(1) lit.A si B din acelasi act normative se bucura de acest drept. Curtea a apreciat ca aceasta solutie legislativa este contrara prevederilor art.16 si art.47 alin.(2) din Constitutie, intrucat, din perspectiva respectarii obligatiei de contributie la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, asiguratii se afla in situatii egale, care nu justifica un tratament juridic diferentiat.


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii




Decizia este definitiva si general obligatorie.

Prin urmare, persoanele fizice autorizate care cumuleaza veniturile din activitati independente cu veniturile salariale vor beneficia de indemnizatie de maternitate prin luarea in calcul a tuturor veniturilor.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pfaindemnizatii asigurari socialematernitateasigurari sociale de sanatate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Iulie 2017


Votati articolul "Indemnizatie de maternitate pentru PFA care cumuleaza veniturile din activitati independente cu venituri din salarii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cercetare - plata /actiune de recuperare

Intrebare: Buna ziua !

Va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu urmatoarea problema:
- la controlul de audit /10.06.2016, a fost depistata
2 Facturi neachitate de catre un beneficiar catre institutia noastra
- beneficiarul a beneficiat in 2 randuri de niste servicii de cazare
din partea institutiei noastre
- beneficiarul nu a achitat nici pana in prezent suma de bani datorata
pentru prima cazare, dar nici pentru a doua cazare
- o Factura este emisa pe data de 01.09.2016,
apoi, pentru un alt serviciu de cazare,
este o Factura emisa pe data de 10.05.2015
- contabilul institutiei a cerut directorului ca,
inainte de a se promova o actiune civila in instanta,
sa se efectueze o cercetare administrativa

- Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - in ce cazuri se face cercetarea administrativa ?
sau este obligatorie ?
2. - ce trebuie sa aiba in vedere acea cercetare administrativa ?
3. - in ce termen se face o cercetare administrativa ?
4. - se ia in calcul data constatarii de catre organul de control ?
sau data emiterii fiecarei Facturi in parte ?
5. - exista riscul ca una din plati /ambele plati sa fie prescrise ?
6. - juristul institutiei poate sa faca actiune civila impotriva debitorului
si fara a se mai face cercetare administrativa ?

Raspuns: Va multumesc din tot sufletul pentru sfaturi !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X