Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ordinul nr. 928/2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului contabilitatii publice

consiliul contabilitatii publicecontabilitate publicainstitutiile publice
Regasiti mai jos Ordinul nr. 928/2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului contabilitatii publice, publicat in Monitorul Oficial si in vigoare de la 3 iulie 2017.
Avand in vedere dispozitiile art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2014 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, aprobata cu modificari prin Legea nr. 121/2015,
In temeiul prevederilor art. 10 alin (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului contabilitatii publice, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. -

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Viorel Stefan
Bucuresti, 26 iunie 2017.
Nr. 928.
ANEXA
REGULAMENT de organizare si functionare a Consiliului contabilitatii publice
Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului contabilitatii publice din 26.06.2017
Text publicat in M.Of. al Romaniei.
In vigoare de la 03 iulie 2017
Art. 1. -
Consiliul contabilitatii publice, denumit in continuare Consiliul, este organism independent de supraveghere in vederea asigurarii convergentei reglementarilor nationale si a practicilor in domeniul contabilitatii publice cu reglementarile aplicabile in Uniunea Europeana.
Art. 2. -
(1) Consiliul nu are personalitate juridica si functioneaza pe langa Ministerul Finantelor Publice.
(2) Sediul Consiliului este in municipiul Bucuresti, in unul dintre spatiile detinute de Ministerul Finantelor Publice.
Art. 3. -
(1) Consiliul are drept scop cresterea increderii utilizatorilor de informatii in raportarile financiare si in buna guvernanta in sectorul public.
(2) Principalele obiective ale Consiliului sunt:
a) monitorizarea asigurarii convergentei reglementarilor nationale in domeniul contabilitatii institutiilor publice cu reglementarile aplicabile in Uniunea Europeana;
b) promovarea si urmarirea imbunatatirii calitatii raportarilor prin situatiile financiare;
c) urmarirea dezvoltarii la nivel national a competentei si a capacitatii de implementare de catre institutiile implicate a standardelor europene si internationale in domeniul contabilitatii institutiilor publice, preluate in legislatia nationala;
d) acordarea avizului consultativ al normelor emise de institutia cu atributii de reglementare a standardelor contabile nationale pentru institutii publice, potrivit legii;
e) stabilirea strategiei de tara privind dezvoltarea contabilitatii publice.

CAPITOLUL II
Organizarea Consiliului contabilitatii publice
Art. 4. -
(1) Consiliul are urmatoarea componenta:
a) secretarul de stat din Ministerul Finantelor Publice, care coordoneaza departamentul cu atributii in elaborarea reglementarilor contabile pentru sectorul public, avand functia de presedinte;
b) cinci reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice (din care unul de la Unitatea centrala de armonizare pentru auditul public intern), exclusiv presedintele;
c) doi reprezentanti desemnati de Curtea de Conturi a Romaniei;
d) un reprezentant desemnat de Institutul National de Statistica;
e) doi reprezentanti desemnati de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, dintre care unul sa aiba calitatea de cadru universitar.
(2) Institutiile publice prevazute la alin. (1) nominalizeaza si unul-doi membri supleanti care participa la sedintele Consiliului in lipsa reprezentantilor permanenti ai acestora.
(3) La sedintele Consiliului pot fi invitati si reprezentanti specialisti in domeniul contabilitatii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice, alte autoritati centrale si locale, mediul academic sau organizatii profesionale.
Art. 5. -
Persoanele prevazute la art. 4 alin. (1) lit. b) sunt desemnate prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 6. -
Consiliul se intruneste periodic, ori de cate ori este necesar, si are urmatoarele atributii:
a) stabileste sistemul de monitorizare si supraveghere a procesului de implementare a standardelor europene si internationale in domeniul contabilitatii institutiilor publice, preluate in legislatia nationala;
b) monitorizeaza si supravegheaza domeniul contabilitatii publice in scopul imbunatatirii calitatii raportarilor financiare;
c) aproba analizele cu privire la stadiul realizarii obiectivelor din domeniu;
d) asigura transparenta fata de publicul interesat a rezultatelor activitatii de monitorizare si supraveghere in scopul imbunatatirii raportarilor financiare prin comunicarea publica periodica a analizelor si rapoartelor prevazute la lit. c), precum si a altor informatii de interes public;
e) indeplineste orice alte atributii in domeniu, stabilite potrivit legii.
Art. 7. -
(1) In cadrul Consiliului, sub autoritatea presedintelui, functioneaza Secretariatul format dintr-o echipa tehnica, compusa din doi specialisti din cadrul Ministerului Finantelor Publice, directia de specialitate cu atributii in elaborarea reglementarilor in domeniul contabilitatii publice, doi specialisti din cadrul Curtii de Conturi a Romaniei si doi specialisti din cadrul Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
(2) Persoanele componente ale Secretariatului sunt desemnate de cele trei institutii publice mentionate la alin. (1).
(3) Secretariatul asigura relatia dintre Consiliu si organizatiile interne si internationale angajate in asigurarea convergentei reglementarilor nationale si a practicilor in domeniul contabilitatii publice cu reglementarile europene si internationale in domeniu.
(4) Convocarea membrilor Consiliului se face de catre Secretariat, la solicitarea presedintelui, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de data desfasurarii sedintei, prin intermediul postei electronice sau telefonic, iar confirmarea participarii se face in termen de 48 de ore de la data primirii invitatiei de participare. Odata cu convocarea se transmite si proiectul ordinii de zi.
(5) Ordinea de zi a sedintelor se intocmeste pe baza propunerilor presedintelui.
(6) Secretariatul asigura consemnarea deliberarilor Consiliului prin intocmirea procesului-verbal, care se semneaza de catre membrii Consiliului prezenti la sedinta.
(7) La nivelul Secretariatului se instituie si se conduce Registrul pentru evidenta hotararilor adoptate de Consiliu.
Art. 8. -
(1) Pentru a sprijini activitatea Consiliului, la cererea acestuia, Secretariatul asigura constituirea unor grupuri de lucru.
(2) In functie de aspectele supuse spre analiza, grupurile de lucru pot fi formate din specialisti in domeniul contabilitatii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice, alte autoritati centrale si locale, mediul academic sau organizatii profesionale.
(3) Atributiile grupurilor de lucru sunt, in principal, urmatoarele:
a) analiza si formularea unor recomandari cu privire la reglementarile contabile in vigoare sau/si cu privire la propunerile de modificare si completare a unor acte normative cu incidenta asupra contabilitatii publice;
b) analiza si formularea unor recomandari cu privire la orice alte aspecte supuse dezbaterii.
(4) Aspectele procedurale referitoare la organizarea si functionarea grupurilor de lucru se realizeaza prin procedura interna a Secretariatului.
CAPITOLUL III
Functionarea Consiliului contabilitatii publice
Art. 9. -
(1) Consiliul isi desfasoara activitatea potrivit prezentului regulament, precum si Regulamentului de ordine intern de organizare si functionare.
(2) Regulamentul de ordine intern de organizare si functionare este aprobat prin decizie de catre presedintele Consiliului.
Art. 10. -
(1) sedintele Consiliului sunt statutare daca la ele participa doua treimi din numarul membrilor acestuia.
(2) Hotararile Consiliului se iau prin vot deschis, cu majoritatea simpla a celor prezenti.
(3) In caz de egalitate de voturi, presedintele Consiliului are votul hotarator.
(4) La sedintele Consiliului pot participa in calitate de invitati, fara drept de vot, si specialisti in domeniul contabilitatii publice reprezentanti ai altor organizatii sau institutii, in functie de problematica analizata.
(5) Hotararile Consiliului pot fi publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 11. -
Publicatiile si celelalte materiale de specialitate elaborate de Consiliu sunt un drept exclusiv al acestuia.
CAPITOLUL IV
Incetarea calitatii de membru al Consiliului contabilitatii publice
Art. 12. -
(1) Calitatea de membru al Consiliului, cu exceptia presedintelui, inceteaza in urmatoarele situatii:
a) demisie;
b) revocare de catre institutia care l-a desemnat;
c) inlocuire, in cazul imposibilitatii de exercitare a mandatului.
(2) In cazul incetarii calitatii de membru al Consiliului prin demisie, actul de notificare trebuie sa prevada o perioada de preaviz de cel putin 15 zile, urmand ca institutia care l-a desemnat sa numeasca alta persoana pentru un nou mandat.
(3) In cazul incetarii calitatii de membru al Consiliului prin revocare, institutia care l-a desemnat va numi in termen de 15 zile alta persoana numita pentru un nou mandat.
(4) In cazul imposibilitatii exercitarii mandatului de catre unul dintre membri pentru o perioada mai mare de 6 luni, institutia care l-a desemnat va propune Consiliului, in termen de 15 zile, o alta persoana, care va fi numita pentru un nou mandat.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Iulie 2017


Votati articolul "Ordinul nr. 928/2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului contabilitatii publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Amenajare cladire cont 231

Intrebare: Am urmatoarea situatie: am preluat o societate care vine cu sold din 2009, in contul 231 in valoare de 20000 ron. Cum fac sa inchid acest cont? Exista un contract de comodat pentru apartamentul care figureaza ca sediu social. Nu am contul 212.

Puteti sa ma jutati cu o monografie?

Am inteles ca se poate trece cei 20000 in contul 212 si apoi se face amortizare pe durata ramasa a contractului de comodat. Este corect?

Proprietarul trebuie sa declare aceasta valoare?

Multumesc mult!

Raspuns: Proprietarul imobilului trebuie sa declare la taxe locale valoarea acestor amenajari? Amortizarea o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Contract de chirie. Care e tratamentul fiscal?

    • In analiza urmatoare, societate are incheiat un contract de inchiriere intocmit la notar cu suma 920 euro + TVA pe perioada derularii contractului. Locatarul va fi scutit de plata chiriei in cuantum de maximum 20.000 euro. Aceasta valoare de 20.000 euro reprezinta imbunatatile aduse spatiului inchiriat care la finalizarea contractului raman proprietarului. Contractul este in desfasurare de doua luni, iar societatea nu a intocmit factura de chirie. Vom vedea ce procedura se aplica. C...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse activitatilor expertilor contabili si societatilor de expertiza. Analiza zilei

    • Prin Legea 162/2017 au fost aduse modificari si completari Ordonantei Guvernului 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati. Printre altele, modificarile vizeaza lucrarile pe care expertul contabil le poate executa, in sensul completarii acestora si clarificarii celor deja prevazute de OG 65/1994.  Astfel, conform art. 6 din OG 65/1994 modificat si completat, expertul contabil poate executa, ca profesionist individual sau ca soci...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun pana la 25 iulie si ce plati se fac pana la acest termen?

    • Prin cele de mai jos, vom vedea ce declaratii fiscale se depun, dupa caz, de catre contribuabili pana la data de 25 iulie 2017 inclusiv, la unitatile fiscal-teritoriale.  Iata care sunt declaratiile pe care le vom depune pana la termenul-limita amintit: Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, sau alte termene, pentru obligatiile bugetului de stat aferente perioadei respective. Reglemen...» citeste mai departe aici

  • De la 1 august 2017 ar putea fi eliminata posibilitatea achizitionarii de produse sau servicii de la unitati protejate

    • In prezent, potrivit prevederilor art. 78 alin. (2)-(3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati sau opteaza pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:&nb...» citeste mai departe aici

  • Impozit specific. Cum procedeaza societatile nou-infiintate?

    • In analiza urmatoare, avem ca exemplu o societate X infiintata in 2017 si care desfasoara activitate conform codului CAEN 5510, respectiv 5610 si 5630. In cursul anului 2017, conform art. 5 pct. 1 din Legea 170/2016 este platitoare de impozit pe venit microintreprindere. La data de 31.12.2017 are o cifra de afaceri de aproximativ 300.000 euro. Vom vedea daca de la 1 ianuarie 2018 societatea devine platitoare de impozit specific pentru unele activitati sau daca ramane platitoare de impozit pe ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: 25 iulie 2017 e primul termen de plata pentru impozitul specific

    • Pana la data de 25 iulie 2017 persoanele juridice obligate la plata acestui impozit trebuie sa declare si sa plateasca impozitul pe activitatile specifice pentru semestrul I al anului 2017. Suma de plata reprezinta o jumatate din impozitul specific anual, stabilit potrivit Legii 170/2016 privind impozitul specific unor activitati. Pentru contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului, impozitul specific se recalculeaza in mod corespunzator, prin imparti...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X