Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Intocmirea dosarului preturilor de transfer sau documentarea respectarii principiului valorii de piata

persoana afiliatadosarul preturilor de transfercompensarepret de transfer

In analiza urmatoare, o societate (S.A.) a primit un imprumut de la unul din actionari (cont 4551), in valoare de 500.000 ron. Acest imprumut a devenit exigibil. Societatea, neavand disponibilitati financiare sa-l achite, ii da un teren, emitand o factura de vanzare pe numele actionarului, (cont 461). Se doreste compensarea intre cele doua conturi (cont 461 si 4551). Avand in vedere prevederile HG 685/1999, stabilim daca societatii ii este necesar avizul I.M.I. pentru compensare.

Societatea se incadreaza in categoria societatilor mici. Vom vedea daca e necesar ca la aceasta tranzactie intre persoane afiliate (actionarul detine 80% din actiunile societatii) sa se intocmeasca dosarul de transfer, conform Ordinului 442/2016 sau daca este necesar doar raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.

Iata raspunsul specialistului:

In speta sunt incidente urmatoarele reglementari:

1. Codul fiscal (Legea 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare)
- art. 7 pct.26 lit.b) mentioneaza ca: "o persoana este afiliata daca relatia ei cu alta persoana este definita de cel putin unul dintre urmatoarele cazuri: o persoana fizica este afiliata cu o persoana juridica daca persoana fizica detine, in mod direct sau indirect, inclusiv detinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot ale unei persoane juridice ori daca controleaza in mod efectiv persoana juridica";

- art.11 al.(4) precizeaza faptul ca: "Tranzactiile intre persoane afiliate se realizeaza conform principiului valorii de piata. in cadrul unei tranzactii, al unui grup de tranzactii intre persoane afiliate, organele fiscale pot ajusta, in cazul in care principiul valorii de piata nu este respectat";

2. Codul de procedura fiscala (Legea 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare)
- art. 108 al.(2) stabileste ca: "in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer. Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.";

3. OPANAF 446/2016, privind cuantumul tranzactiilor, termenele pentru intocmire, continutul si conditiile de solicitare a dosarului preturilor de transfer si procedura de ajustare/estimare a preturilor de transfer

- art.1 mentioneaza ca: "In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata a preturilor de transfer practicate in cadrul tranzactiilor desfasurate cu persoane afiliate, contribuabilii/platitorii au obligatia de a intocmi dosarul preturilor de transfer, in conditile stabilite prin prezentul ordin";

- art. 2 al.(4) are in vedere faptul ca: "Contribuabilii/Platitorii ... din categoriile contribuabililor mici si mijlocii, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, mai mare sau egala cu oricare din pragurile de semnificatie, prevazute la prezentul alineat, au obligatia intocmirii si prezentarii dosarului preturilor de transfer numai la solicitarea organului fiscal, in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala........Nivelul valoric al pragului de semnificatie pentru .... contribuabilii/platitorii din categoriile contribuabililor mici si mijlocii, in functie de tipul tranzactiei desfasurate, este:


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii



- 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
- 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal";

- art.2 al.(5) aminteste ca: "Contribuabilii/Platitorii care se incadreaza la prevederile alin. (4) si care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, sub oricare din pragurile de semnificatie stabilite la alin. (4) vor documenta respectarea principiului valorii de piata, in cadrul unei inspectii fiscale, conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale in vigoare";

4. HG 685/1999
- art. 1 mentioneaza faptul ca: "Se aproba Normele metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, prevazute in anexa nr. 1";
- art. 2 prevede ca: "Se aproba Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, prevazut in anexa nr. 2";

5. Reglementarea contabila (OMF 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare)
- pct. 56 al.(1) specifica faptul ca: "Orice compensare intre elementele de active si datorii sau intre elementele de venituri si cheltuieli este interzisa";
- pct. 56 al.(2) stabileste ca: "Toate creantele si datoriile trebuie inregistrate distinct in contabilitate, pe baza de documente justificative";
- pct. 56 al.(3) are in vedere faptul ca: "Eventualele compensari intre creante si datorii fata de aceeasi entitate efectuate cu respectarea prevederilor legale pot fi inregistrate numai dupa contabilizarea creantelor si veniturilor, respectiv a datoriilor si cheltuielilor corespunzatoare. In situatia de la alin. (3), in notele explicative se prezinta valoarea bruta a creantelor si datoriilor care au facut obiectul compensarii".

In concluzie, avand in vedere calitatea firmei dvs. de contribuabil mic, veti avea obligatia, in cadrul unei inspectii fiscale, de a intocmi si prezenta dosarul preturilor de transfer la solicitarea organului de inspectie fiscala sau de documentarea respectarii principiului valorii de piata in tranzactiile efectuate. In cadrul compensarii nu se aplica prevederile HG 685/1999, deoarece acest act normativ se refera decat la monitorizarea datoriilor/creantelor intre contribuabili persoane juridice.

Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Serju Dumitrescu - Expert contabil, Auditor financiar, Doctor in economie

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
persoana afiliatadosarul preturilor de transfercompensarepret de transfer

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Iulie 2017


Votati articolul "Intocmirea dosarului preturilor de transfer sau documentarea respectarii principiului valorii de piata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum gasim adresa unei societati pentru Notificare

Intrebare: Va rog sa ne ajutati cu un sfat cum am putea sa gasim societatea.

Acum 2 luni institutia noastra a emis o Factura pentru un beneficiar
pentru 4 zile de cazare pentru un grup de 6 persoane.

Beneficiar a fost osocietate comerciala,
iardelegat a fost o persoana fizica.

Pe Factura s-a mentionat adresa societatii, CUI-ul, ...,
iar pentru persoana fizica doar seria si numarul Cartii de identitate.
Pe Factura nu s-a scrisa adresa delegatului si
nu s-a facut copie dupa Cartea de identitate a delegatului.

Beneficiarul nu a platit Factura.

Institutia noastra a trimis pe adresa societatii o Notificare,
insa plicul a fost returnat, cu mentiunea ca
nu exista la adresa destinatarului nimeni, ci exista doar un TEREN VIRAN.

Va rugam sa ne ajutati si sa ne spuneti cum putem da de urma /adresa societatii sau a delegatului.

Daca se va face actiune civila va trebui sa se cunoasca adresa paratului.

Pe Internet, Societatea apare cu adresa taiata.
Ce sa se inteleaga ?
Nu exista nici o asemenea societate ?
A fost un delegat fals ?
Delegatul poate fi parat in proces ?... daca societatea nu exista sau nu mai exista ?

Notificarea este un act premergator obligatoriu ?
Daca nu putem face dovada ca am trimis Notificarea,
ni se va respinge actiunea civiladin start ?

Raspuns: Daca adresa nu este valabila, cautati pe site-ul anaf sa aflati daca este inactiva, pe registrul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: Sponsorizarea

    • Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.   Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustine rea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul spons...» citeste mai departe aici

  • Norme de aplicare CASS redus pentru persoane scutite de impozit. OPANAF 1450/2018

    • Va informam ca in Monitorul Oficial nr.507 din 20 iunie 2018, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr.1450 din data de 7 iunie 2018 referitor la aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art.I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. Prin ordinul mentionat mai sus, se aduc precizari suplimentare cu privire la aplicarea prevederilor OUG nr.3/2018, ordonanta prin care a fost stabilita, prin derogare de la ...» citeste mai departe aici

  • Facturi neinregistrate in contabilitate. Cum se procedeaza?

    • In activitatea unei firme se poate intampla sa ramana facturi neinregistrate in contabilitate din cauza neatentiei. Cum se poate proceda cand este depistata aceasta greseala? Care sunt urmatorii pasi pentru corectarea erorii contabile? Pentru a afla raspunsul la aceste nelamuriri, vom lua drept exemplu urmatoarea speta. In urma unui control de la SPIT (Serviciul Public de Impozite si Taxe) pe ultimi 5 ani, s-au gasit doua facturi nepredate la contabilitate din perioada 201...» citeste mai departe aici

  • ANAF va efectua anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru combaterea fraudelor cu TVA

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va face anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru a combate fraudele cu TVA. Ministrii de finante reuniti in Consiliul UE au convenit asupra masurilor de consolidare a cooperarii administrative pentru a imbunatati prevenirea fraudei in materie de TVA, potrivit StartupCafe.ro. ...» citeste mai departe aici

  • MFP: operatorii economici din domeniul transportului ar putea primi ajutor de la stat in ceea ce priveste accizele la motorina

    • La finalul saptamanii trecute, Guvernul a aprobat o propunere facuta de MFP (Ministerul Finantelor Publice) - Memorandumul cu tema: ”Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in politicile economico-bugetare si fin...» citeste mai departe aici

  • Angajatii Millennials impun noi standarde pentru asigurarile medicale private

    • Construirea unei cariere intr-o singura companie este, pentru Millennials, o notiune contradictorie cu dorintele lor de a explora cat mai multe optiuni profesionale, comparativ cu generatiile predecesoare ale caror expectante vizau promovarea in cadrul unei singure organizatii. Biroul de Statistica a Muncii a raportat faptul ca, pentru precursori, mandatul mediu in cadrul unei firme este de 4,6 ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X