Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Intocmirea dosarului preturilor de transfer sau documentarea respectarii principiului valorii de piata

persoana afiliatadosarul preturilor de transfercompensarepret de transfer

In analiza urmatoare, o societate (S.A.) a primit un imprumut de la unul din actionari (cont 4551), in valoare de 500.000 ron. Acest imprumut a devenit exigibil. Societatea, neavand disponibilitati financiare sa-l achite, ii da un teren, emitand o factura de vanzare pe numele actionarului, (cont 461). Se doreste compensarea intre cele doua conturi (cont 461 si 4551). Avand in vedere prevederile HG 685/1999, stabilim daca societatii ii este necesar avizul I.M.I. pentru compensare.

Societatea se incadreaza in categoria societatilor mici. Vom vedea daca e necesar ca la aceasta tranzactie intre persoane afiliate (actionarul detine 80% din actiunile societatii) sa se intocmeasca dosarul de transfer, conform Ordinului 442/2016 sau daca este necesar doar raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.

Iata raspunsul specialistului:

In speta sunt incidente urmatoarele reglementari:

1. Codul fiscal (Legea 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare)
- art. 7 pct.26 lit.b) mentioneaza ca: "o persoana este afiliata daca relatia ei cu alta persoana este definita de cel putin unul dintre urmatoarele cazuri: o persoana fizica este afiliata cu o persoana juridica daca persoana fizica detine, in mod direct sau indirect, inclusiv detinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot ale unei persoane juridice ori daca controleaza in mod efectiv persoana juridica";

- art.11 al.(4) precizeaza faptul ca: "Tranzactiile intre persoane afiliate se realizeaza conform principiului valorii de piata. in cadrul unei tranzactii, al unui grup de tranzactii intre persoane afiliate, organele fiscale pot ajusta, in cazul in care principiul valorii de piata nu este respectat";

2. Codul de procedura fiscala (Legea 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare)
- art. 108 al.(2) stabileste ca: "in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer. Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.";

3. OPANAF 446/2016, privind cuantumul tranzactiilor, termenele pentru intocmire, continutul si conditiile de solicitare a dosarului preturilor de transfer si procedura de ajustare/estimare a preturilor de transfer

- art.1 mentioneaza ca: "In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata a preturilor de transfer practicate in cadrul tranzactiilor desfasurate cu persoane afiliate, contribuabilii/platitorii au obligatia de a intocmi dosarul preturilor de transfer, in conditile stabilite prin prezentul ordin";

- art. 2 al.(4) are in vedere faptul ca: "Contribuabilii/Platitorii ... din categoriile contribuabililor mici si mijlocii, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, mai mare sau egala cu oricare din pragurile de semnificatie, prevazute la prezentul alineat, au obligatia intocmirii si prezentarii dosarului preturilor de transfer numai la solicitarea organului fiscal, in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala........Nivelul valoric al pragului de semnificatie pentru .... contribuabilii/platitorii din categoriile contribuabililor mici si mijlocii, in functie de tipul tranzactiei desfasurate, este:


Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii



- 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
- 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal";

- art.2 al.(5) aminteste ca: "Contribuabilii/Platitorii care se incadreaza la prevederile alin. (4) si care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, sub oricare din pragurile de semnificatie stabilite la alin. (4) vor documenta respectarea principiului valorii de piata, in cadrul unei inspectii fiscale, conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale in vigoare";

4. HG 685/1999
- art. 1 mentioneaza faptul ca: "Se aproba Normele metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, prevazute in anexa nr. 1";
- art. 2 prevede ca: "Se aproba Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, prevazut in anexa nr. 2";

5. Reglementarea contabila (OMF 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare)
- pct. 56 al.(1) specifica faptul ca: "Orice compensare intre elementele de active si datorii sau intre elementele de venituri si cheltuieli este interzisa";
- pct. 56 al.(2) stabileste ca: "Toate creantele si datoriile trebuie inregistrate distinct in contabilitate, pe baza de documente justificative";
- pct. 56 al.(3) are in vedere faptul ca: "Eventualele compensari intre creante si datorii fata de aceeasi entitate efectuate cu respectarea prevederilor legale pot fi inregistrate numai dupa contabilizarea creantelor si veniturilor, respectiv a datoriilor si cheltuielilor corespunzatoare. In situatia de la alin. (3), in notele explicative se prezinta valoarea bruta a creantelor si datoriilor care au facut obiectul compensarii".

In concluzie, avand in vedere calitatea firmei dvs. de contribuabil mic, veti avea obligatia, in cadrul unei inspectii fiscale, de a intocmi si prezenta dosarul preturilor de transfer la solicitarea organului de inspectie fiscala sau de documentarea respectarii principiului valorii de piata in tranzactiile efectuate. In cadrul compensarii nu se aplica prevederile HG 685/1999, deoarece acest act normativ se refera decat la monitorizarea datoriilor/creantelor intre contribuabili persoane juridice.

Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Serju Dumitrescu - Expert contabil, Auditor financiar, Doctor in economie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Iulie 2017


Votati articolul "Intocmirea dosarului preturilor de transfer sau documentarea respectarii principiului valorii de piata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare materiale prelucrate in lohn si facturarea serviciului

Intrebare: 1. Cum se contabilizeaza materialele primite pentru prelucrare de la client de catre o firma care lucreaza in lohn? Materialele nu sunt facturate de client, ele sunt receptionate pe aviz de expeditie?

2. Cum se factureaza prestarea efectuata?

Raspuns: va multumesc si va rog sa-mi spuneti care este regimul TVA la prestarile facute in lohn?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile