Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Contract de inchiriere. Care e tratamentul fiscal?

Contract de chiriecodul fiscalfactura chirienotar

In analiza urmatoare, societate are incheiat un contract de inchiriere intocmit la notar cu suma 920 euro + TVA pe perioada derularii contractului. Locatarul va fi scutit de plata chiriei in cuantum de maximum 20.000 euro. Aceasta valoare de 20.000 euro reprezinta imbunatatile aduse spatiului inchiriat care la finalizarea contractului raman proprietarului. Contractul este in desfasurare de doua luni, iar societatea nu a intocmit factura de chirie. Vom vedea ce procedura se aplica.

Conform prevederilor art. 281 alin. (9) din Codul fiscal, in cazul operatiunilor de inchiriere, leasing, concesionare, arendare de bunuri, acordare cu plata pe o anumita perioada a unor drepturi reale, precum dreptul de uzufruct si superficia, asupra unui bun imobil, faptul generator intervine la fiecare data specificata in contract pentru efectuarea platii.

Daca factura este emisa inainte de data stipulata in contract pentru efectuarea platii, se considera ca factura este emisa inainte de faptul generator de taxa. In situatia in care contractul pentru serviciile prevazute la art. 281 alin. (9) nu specifica scadente precise pentru efectuarea platii serviciilor, faptul generator de taxa intervine, in functie de natura contractelor incheiate, astfel:

a) la data platii facturii, dar nu mai tarziu de termenul-limita stipulat in contract pentru plata facturii respective, daca contractul prevede ca periodic se emit facturi si serviciile se platesc intr-un anumit termen de la data emiterii unei facturi;

b) la data platii facturii, dar nu mai tarziu de termenul-limita stipulat in factura pentru plata facturii respective, daca contractul prevede ca periodic se emit facturi si termenul de plata este inscris numai in factura;

c) la data emiterii unei facturi, in situatia in care contractul prevede doar data la care se emite factura la anumite intervale de timp, fara sa existe nicio specificatie nici in contract, nici in factura cu privire la termenul de plata al facturii.
Proprietarul are obligatia de a emite o facuta fiscala cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, conform Art. 319, Al. (16) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal.

Scutirea de plata a chiriei pentru imbunatatirile aduse proprietatii poate fi tratata ca o compensare dupa ce acestea vor fi receptionate, sau in conditiile prevazute in contract, insa acest lucru nu scuteste societatea de obligatia emiterii facturii de chirie.

Mai mult, conform principiului de angajamente mentionat in OMFP 1802/2014, efectele tranzactiilor si ale altor evenimente sunt recunoscute atunci cand tranzactiile si evenimentele se produc (si nu pe masura ce numerarul sau echivalentul sau este incasat sau platit). Astfel ca societatea trebuie sa recunoasca veniturile din chirii pe intreaga perioada contractuala.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Iulie 2017


Votati articolul "Contract de inchiriere. Care e tratamentul fiscal?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Intrebare: In urma unei Inventarieri,
o salariata a fost gasita cu lipsa in gestiune.

In Consiliul Administrativ ( = C.A. ) s-a stabilit ca
in Termen de 60 de zile calendaristice
salariata sa plateasca cval lipsei,
in caz contrar, salariata va fi dat in judecata
pentru recuperarea pagubei.

Au trecut cele 60 de zile.
Salariata a achitat doar o parte din bani.

Contabilul si juristul au cerut directorului
sa spuna ce masura va dispune.

Directorul a dat ca rezolutie
actionarea salariatei in instanta.

Vineri, intrucat este o suma foarte mare de achitat,
salariata a venit cu sotul si
s-a angajat verbal ca va achita
macar pana la 5 salarii minime pe economie
pentru a nu fi data in judecata,
urmand ca, potrivit Codului muncii,
sa i se retina lunar din salariu.

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - directorul va trebui sa-si modifice dispozitia data
- cum se va modifica Hotararea data de C.A. ?
sau directorul poate sa treaca peste Hotararea C.A. ?...
si atunci isi asuma responsabilitatea pentru dispozitia ce o va da ?
2. - pentru a se modifica dispozitia data de director si C.A,,
contabilul va trebui sa faca o Adresa directorului
pentru a-l intreba acest lucru
sau se va respecta dispozitia C.A. -ului
si dispozitia directorului ?
3. - motivul schimbarii deciziilor va fi
recuperarea pe cale amiabila a banilor ?
4. - cum va proceda institutia
daca salariata va achita pana la cele 5 salarii minime pe economie ?
Institutia ii va putea retine salariatei pe Statul de plata
datoria ?
In ce procent ?
Pentru a face retinerea salariala, in fiecare luna,
institutia va trebui sa aibe o hotarare judecatoreasca
sau Codul muncii ii permite sa faca acest lucru ?
Daca Codul muncii nu ii permite institutiei
sa faca retineri, decat doar daca exista o hotarare judecatoreasca,
atunci nu este mai bine ca
salariata sa achite singura, la casieria institutiei,
lunar, la fiecare salariu, o suma de bani,
pana la stingerea datoriei ?
5. - ar fi un abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie procedat ?

Raspuns: Va rog mult sa imi spuneti - daca va fi inregistrat la Registratura institutiei doar un angajament...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Contract de inchiriere. Care e tratamentul fiscal?
Mai multe articole despre factura chirie

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X