Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Divizare societate comerciala. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

obiecte de inventardivizareimobiletransfer active

In randurile urmatoare, facem referire la o societate care doreste demararea unei divizari partiale in vederea transferarii unei parti dintr-un imobil, precum si a catorva mijloace fixe si obiecte de inventar unei societati existente daca este posibil. Vom vedea ce procedura trebuie sa aplice pentru ca obligatiile fiscale ale ambelor societati sa fie respectate.

Care sunt pasi de urmat? Cui trebuie sa ne adresam pentru a putea rezolva aceasta operatie cu toate implicatiile acesteia atat pentru firma care cedeaza cat si pentru firma care primeste?

Potrivit Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, aprobate prin Ordinul 897/2015, divizarea se efectueaza prin transferarea tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale societatii divizate mai multor societati beneficiare, in schimbul repartizarii de actiuni/parti sociale catre actionarii/asociatii societatii divizate la societatile beneficiare.

Divizarea se efectueaza prin transferarea tuturor elementelor de natura activelor,
datoriilor si capitalurilor proprii ale societatii divizate mai multor societati beneficiare, in schimbul repartizarii de actiuni/parti sociale catre actionarii/asociatii societatii divizate la societatile beneficiare, conform art. 238 alin. (2) si (21) din legea societatilor.
In vederea divizarii se desemneaza unul sau mai multi experti in vedere lichidarii.
Se intocmeste hotararea adunarii generale.
Se intocmeste proiectul de divizare si se urmeaza pasii solicitati la registrul comertului.

Etape contabile:
1. Inventarierea si evaluarea. Se efectueaza inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale societatilor care participa la divizare, ale caror rezultate au fost inregistrate in contabilitate, potrivit reglementarilor contabile aplicabile. Evaluarea se realizeaza de catre un evaluator autorizat.


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


2. Se intocmesc bilanturile celor doua societati care participa la divizare

3. Se determina rata de schimb a actiunilor:
• Se stabileste valoarea contabila a actiunilor societatilor;
• Se stabileste rata de schimb a actiunilor (RS), prin raportarea valorii contabile a unei actiuni a socieatii care se divizeaza la valoarea contabila a unei actiuni a societatii beneficiare.

4. Se stabileste numarului de actiuni de emis de societatea beneficiara:
• Determinarea cresterii capitalului social la societatea beneficiara, prin inmultirea numarului de actiuni nou emise de catre cu valoarea nominala a unei actiuni la aceasta societate;
• Calcularea primei de divizare, ca diferenta intre valoarea contabila a actiunilor la societatea divizata (corespunzator procentului de 40% din activul net al acesteia) si valoarea nominala a actiunilor nou emise de catre societatea beneficiara.

5. Se evidentiaza in contabilitatea societatilor operatiunile efectuate cu ocazia divizarii (conform exemplelor din Ordinul 897/2015).

6. Se intocmesc bilanturile rezultate in urma divizarii

Din punct de vedere al tva, are loc un tranfer de active, iar operatiunea este un transfer de active si se incadreaza la art. 270 alin. (7) cu normele metodologice din Codul fiscal. Astfel, transmiterea bunurilor prin transfer nu este considerata livrare de bunuri, in conditiile prevazute de normele metodologice.

Potrivit punctului 7 alin. (8) din Normele metodologice ale Codului fiscal, pentru ca o operatiune sa poata fi considerata transfer de active, in sensul art. 270 alin. (7) din Codul fiscal, primitorul activelor trebuie sa faca dovada intentiei de a desfasura activitatea economica sau partea din activitatea economica care i-a fost transferata, si nu sa lichideze imediat activitatea respectiva si, dupa caz, sa vanda eventualele stocuri.
Primitorul activelor are obligatia sa transmita cedentului o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea acestei conditii.

Pentru calificarea unei activitati ca transfer de active nu este relevant daca primitorul activelor este autorizat pentru desfasurarea activitatii care i-a fost transferata sau daca are in obiectul de activitate respectiva activitate.

Conform art. 320 alin. (12) din Codul fiscal, transferul partial sau integral de active, prevazut la art. 270 alin. (7) si la art. 271 alin. (6), se va evidentia intr-un document intocmit de partile implicate in operatiune, fiecare parte primind un exemplar al acestuia. Acest document trebuie sa contina urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine secvential si data emiterii documentului;
b) data transferului;
c) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, prevazut la art. 316, al ambelor parti, dupa caz;
d) o descriere exacta a operatiunii;
e) valoarea transferului.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Iulie 2017


Votati articolul "Divizare societate comerciala. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Corectia declaratia 390. Se mai poate corecta in timpul controlului

Intrebare: Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea speta:

In cazul in care este initiat control ANAF pe rambursare TVA si am constatat o eroare in declaratia 390 (gresit CUI partner extern), mai putem face declaratie rectificativa la perioada respectiva?

Raspuns: In cazul acesta trebuie sa faceti rectificarea.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X