Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Proiect ANAF: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare TVA

tvapersoane neimpozabilerambursare tvacereri tvacereri de rambursare

ANAF a publicat in categoria "Transparenta decizionala" proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii

Prin Hotararea Guvernului nr. 284/2017 au fost modificate si completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016. 

Prin acest act normativ au fost modificate si conditiile in care se solutioneaza cererile de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.

Astfel, persoanele impozabile nestabilite in Uniunea Europeana care utilizeaza regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune prevazut la art. 314 din Codul fiscal, nu mai au obligatia desemnarii unui reprezentant in Romania in scopul rambursarii, potrivit pct. 74 alin. (5) din Normele metodologice.

Mentionam ca, Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, este aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

Avand in vedere cele de mai sus, este necesara emiterea unui nou ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care sa fie actualizata  procedura de solutionare a acestor cereri.

Proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii - publicat in data de 13.07.2017

ORDIN NR. pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa
se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene

 Avand in vedere art. 5 alin. (4), art. 302 alin. (1) lit. b) si art. 314 alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 74 din titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 93 alin. (3) si al art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, 
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii



ORDIN

Art. 1. - Se aproba Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, prevazuta in anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aproba modelul si continutul formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Uniunii Europene", cod MFP 14.13.03.02/13, precum si instructiunile de completare, prevazute in anexa nr. 2. 

Art. 3. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului de la art. 2 sunt prevazute in anexa nr. 3.

Art. 4. - Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene", cod MFP 14.13.02.02/13, prevazut in anexa nr. 4.

Art. 5. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezinta trimiteri la titlul VII ˝Taxa pe valoarea adaugata˝ din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Referirile la Codul de procedura fiscala din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6. - Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 7. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin. 

Art. 8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 9. - Prevederile prezentului ordin se aplica cererilor de rambursare depuse dupa data intrarii in vigoare a ordinului. Cererile depuse anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin se solutioneaza potrivit ordinului in vigoare la data depunerii respectivelor cereri.

Emis la Bucuresti la data ..............................
PRESEDINTE,
BOGDAN - NICOLAE STAN

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Iulie 2017


Votati articolul "Proiect ANAF: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Salariul minim 1900 lei - cuprinde si majorarea de 25%, care se aplica de la 01.01.2018 ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rof frumos sa ma ajutati sa inteleg:

- daca salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat? de 1900 lei
care se va acorda incepand cu data de 01.01.2018
cuprinde /are si majorarea de 25%
care se aplica incepand cu data de 01.01.2018,
ca urmare a transferului CAS si CASS de la angajator la angajat ?

- cf. HG nr.846 /29.11.2017 pentru stabilirea salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?
Art. 1
Începând cu data de 1 ianuarie 2018, salariul de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?,
sum? stabilit? în bani care nu include sporuri ?i alte adaosuri,
se stabile?te la 1.900 lei lunar,
pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, în medie, pe lun?, în anul 2018, reprezentând 11,40 lei/or?.

- cf. O.U.G. nr.90 /06.12.2017 privind unele m?suri fiscal-bugetare, modificarea ?i completarea unor acte normative ?i prorogarea unor termene:

ART. 7
(1) Pentru personalul pl?tit din fonduri publice,
cuantumul salariului de baz?/soldei de func?ie/salariului de func?ie
se stabile?te în conformitate cu prevederile art. 1 din Hot?rârea Guvernului nr. 846/2017
pentru stabilirea salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?,
dup? aplicarea procentului de majorare de 25%
prev?zut la art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice.
(2) Sumele aferente contribu?iilor de asigur?ri sociale sau, dup? caz, contribu?iilor individuale la bugetul de stat, datorate de personalul pl?tit din fonduri publice,
astfel cum sunt stabilite în aplicarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare, sunt avute în vedere la stabilirea major?rilor salariale ce se acord?
în anul 2018 personalului pl?tit din fonduri publice
potrivit art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017.

- cf. Legii-cadru nr. 153/2017 - salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice
Aplicarea legii
Art. 38.
(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018
se acord? urm?toarele cre?teri salariale:
a) cuantumul brut al salariilor de baz?, soldelor de func?ie/salariilor de func?ie,
indemniza?iilor de încadrare, precum ?i cuantumul brut al sporurilor,
indemniza?iilor, compensa?iilor, primelor, premiilor ?i al celorlalte elemente
ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii,
din salariul lunar brut, indemniza?ia brut? de încadrare, solda lunar?/salariul lunar
de care beneficiaz? personalul pl?tit din fonduri publice
se majoreaz? cu 25% fa?? de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017,
f?r? a dep??i limita prev?zut? la art. 25,
în m?sura în care personalul respectiv î?i desf??oar? activitatea în acelea?i condi?ii;

Odata ce salariul minim va fi de 1900 lei de la 01.01.2018,
iar acest salariul de 1900 lei nu include si sporuri,
si odata ce tot de la 01.01.2018,
cuantumul brut al salariilor de baz? + cuantumul brut al sporurilor
se majoreaza cu 25%,
- salariul de 1900 lei se mai majoreaza cu 25% sau nu ?
- sumele aferente contribu?iilor de asigur?ri sociale sau, dup? caz,
contribu?iilor individuale la bugetul de stat,
datorate de salariat,
sunt avute în vedere la stabilirea salariului minim de 1900 lei ?

Raspuns: Problema este daca salariul de 1900 lei se mai majoreaza cu 25% sau nu ?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X