Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Noi reglementari privind detasarea transnationala

detasare salariatdetasarea transnationalaLegea nr. 16/2017intreprinderi

Legea nr. 16 din 17 martie 2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, publicata in Monitorul Oficial nr. 196 din 21 martie 2017, transpune in legislatia nationala, printre altele, Directiva nr. 2014/67/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 15 mai 2014.



Noul act normativ a intrat in vigoare in 60 de zile de la data publicarii sale in Monitorul Oficial, respectiv pe 20 mai 2017. Odata cu intrarea sa in vigoare a fost abrogata Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale.

Cu titlu de noutate, Legea nr. 16/2017 defineste grupul de intreprinderi ca fiind doua sau mai multe intreprinderi recunoscute ca fiind afiliate. In sensul legii, este considerata afiliata direct sau indirect unei alte intreprinderi o intreprindere care indeplineste cel putin una dintre urmatoarele conditii:
(a) detine majoritatea capitalului subscris al celeilalte intreprinderi
(b) controleaza majoritatea voturilor atasate actiunilor emise de cealalta intreprindere
(c) poate numi mai mult de jumatate dintre membrii consiliului de administratie, de conducere sau de supraveghere al celeilalte intreprinderi
(d) este administrata pe o baza comuna cu cealalta intreprindere de catre o alta intreprindere

Se clarifica in acest fel situatia in care un salariat este detasat la o unitate sau la o intreprindere care apartine grupului de intreprinderi intr-un stat membru/pe teritoriul Confederatiei Elvetiene.

Angajatorii din Uniunea Europeana care, in cadrul prestarii de servicii transnationale, detaseaza pe teritoriul Romaniei salariati cu care au stabilite raporturi de munca in conditiile Legii 16/2017, au urmatoarele obligatii:

(a) sa transmita o declaratie in limba romana inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala urmeaza sa-si desfasoare activitatea salariatul detasat, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii salariatului.
Anterior, termenul de depunere al declaratiei era de minim 5 zile anterior inceperii activitatii salariatului detasat pe teritoriul Romaniei, dar nu mai tarziu de prima zi de activitate.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii


(b) sa detina si sa puna la dispozitia inspectorilor de munca, la solicitarea acestora, precum si sa pastreze intr-un loc accesibil si identificabil in mod clar pe teritoriul Romaniei, pe perioada detasarii transnationale, copii, in format electronic sau pe suport de hartie, ori copii ale documentelor echivalente privind:
- contractul de munca sau un document echivalent,
- salariul si dovada platii acestuia,
- durata timpului de munca si fisa de prezenta

(c) sa tina documentele de mai sus, timp de 3 ani dupa terminarea perioadei de detasare si, la cererea Inspectiei Muncii sau a inspectoratelor teritoriale de munca, sa le furnizeze in termen de cel mult 20 de zile lucratoare de la momentul primirii solicitarii.
Anterior, aceste documente trebuiau detinute doar pe perioada detasarii.

(d) sa furnizeze o traducere in limba romana a documentelor de mai sus,
(e) sa desemneze o persoana care sa asigure legatura cu autoritatile competente nationale, care sa trimita si sa primeasca documente si/sau avize, daca este cazul.

Salariatii detasati pe teritoriul Romaniei care considera ca le-au fost incalcate drepturile se pot adresa Inspectiei Muncii si/sau instantelor judecatoresti competente. Ei beneficiaza de protectie impotriva oricarui tratament advers din partea angajatorului. Legea 16/2017 sanctioneaza contraventional cu amenda de la 3.000 lei la 100.000 lei modificarea unilaterala de catre angajator a relatiilor sau a conditiilor de munca, inclusiv concedierea salariatului detasat care a inaintat o actiune administrativa ori care a depus o plangere la instantele judecatoresti competente in vederea aplicarii prevederilor legii, inclusiv dupa ce hotararea judecatoreasca a ramas definitiva.

Normele Metodologice privind aplicarea Legii 16/2017 au fost aprobate prin HG nr. 337/2017 publicata in Monitorul Oficial nr. 411 din 31 mai 2017.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Iulie 2017


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Noi reglementari privind detasarea transnationala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bani neacoperiti

Intrebare: Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti cu ce ma afecteaza contabil daca am dat banii in noiembrie 2012 si nu am primit chitanta , dar o voi primi datata cu ianuarie 2013?
Fiind inchidere de an, afecteaza caseria? Se achita dividente pe acei bani?

Raspuns: chitanta se elibereaza la data incasarii banilor!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X