Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Sfatul expertului Robert Gearba: Amenajari spatiu preluat in comodat

amenajaricomodatcontract de comodatimobiltva

De multa ori exista situatia in care o societatea preia in baza unui contract de comodat un spatiu, in vederea stabilirii unui punct de lucru.

Societatea renoveaza si modernizeaza acel spatiu in vederea aducerii la un standard dorit, efectuand anumite cheltuieli, unele dintre ele purtatoare de TVA.

In cazul in care spatiul respective este declarat si inregistrat potrivit prevederilor legale la Oficiul Registrului Comertului si la ANAF, aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit si din punct de vedere al TVA.

In cazul in care insa societatea este nevoita sa inchida dupa doar cateva luni punctul de lucru, se pune problema mentinerii acestor deductibilitati initiale.

Daca valoarea modernizarilor nu a depasit 20% din valoarea bunului dupa modernizare, ajustarea sumei TVA deduse nu trebuie efectuata, conform prevederilor articolului 305 alin. (2) lit. b) din Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal:

"Taxa deductibila aferenta bunurilor de capital, in conditiile in care nu se aplica regulile privind livrarea catre sine sau prestarea catre sine, se ajusteaza, in situatiile prevazute la alin. (4) lit. a) - d): ……. b) pe o perioada de 20 de ani, pentru constructia sau achizitia unui bun imobil, precum si pentru transformarea sau modernizarea unui bun imobil, daca valoarea fiecarei transformari sau modernizari este de cel putin 20% din valoarea totala a bunului imobil/partii de bun imobil dupa transformare sau modernizare".

Deci, pentru determinarea corecta a procentului de 20% trebuie stabilita valoarea bunului imobil dupa efectuarea modernizarii. Aceasta valoare se stabileste printr-un raport de evaluare.

Totusi, punerea cu titlu gratuit a bunului imobil renovat si modernizat la dispozitia proprietarului reprezinta din punctul de vedere al TVA servicii acordate gratuit proprietarului, caz in care operatiunea este asimilata unei prestari de servicii cu plata, conform prevederilor art. 271 "Prestarea de servicii" alin. (4) din Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal:

"(4) Sunt asimilate prestarii de servicii efectuate cu plata urmatoarele: …


Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii



b) serviciile prestate in mod gratuit de catre o persoana impozabila …… pentru uzul altor persoane, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice".

In acest caz, in situatia in care utilizatorul bunului imobil preluat in comodat nu factureaza proprietarului valoarea serviciilor de renovare si modernizare evaluate la data punerii la dispozitie a bunului imobil preluat prin comodat, trebuie sa colecteze TVA prin emiterea unei autofacturi deoarece operatiunea este asimilata unei prestari de servicii.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Iulie 2017


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Amenajari spatiu preluat in comodat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lucrare 2012, garantie 2013

Intrebare: Am facut o lucrare in decembrie 2012 (venituri, cheltuieli- tot tacamul)
In ianuarie 2013 s-a rupt o componenta si lucrarea fiind in garantie trebuie sa o inlocuiesc pe cheltuiala mea.
Va rog, cum se procedeaza:
- monografie contabila
- implicatie fiscala
(ma aflu in 2 exercitii diferite)
Multumesc.

Raspuns: Toate cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descoperiti modalitatile legale prin care sa platiti mai putini bani statului. Secrete dezvaluite de specialisti

    • Intr-o tara in care legile sunt permanent modificate, sa fiti la curent cu noutatile si sa intelegeti toate aspectele fiscal-contabile importante este extrem de dificil. Totusi, trebuie sa va asigurati mereu ca actionati conform legii. Motivele sunt evidente: pentru ca sunteti un profesionist, dar si pentru ca ANAF-ul nu iarta pe nimeni.  Cu siguranta va intrebati care este cea mai buna modalitate de a fi informat si de a aplica legea in mod corect. Aceasta est...» citeste mai departe aici

  • Corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale

    • Regasiti mai jos un material publicat recent de ANAF privind corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial de catre entitatile aflate in aria de reglementare contabila a Ministerului Finantelor Publice. A. Erorile care pot fi corectate sunt cele determinate de completarea eronata a urmatoarelor informatii: 1. denumirile entitatilor raportoare;...» citeste mai departe aici

  • Angajamentul de plata (Cod 14-8-2/a). Model 2017

    •   Regasiti mai jos un model de angajament de plata, din categoria documentelor editabile, alaturi de cateva informatii pe care speram sa le considerati utile. Puteti descarca formularul la finalul articolului.  Angajamentul de plata serveste ca: - titlu executoriu pentru recuperarea pagubelor; - titlu executoriu pentru executarea silita, in caz de nerespectare a angajamentului; - angajament de plata a unei sume ce reprezinta o paguba adusa en...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Tabel comparativ Impozitul pe profit, dupa modificarile aduse de Legea 177/2017

    • Redam mai jos un tabel comparativ pentru TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT, ca urmare a modificarilor aduse de Legea numarul 177/2017.  Forma Codului fiscal 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT  Articolul 13 "Contribuabili" alineatul (2):  Nu intra sub incidenta prezentului titlu urmatoarele persoane juridice romane: .................................................» citeste mai departe aici

  • Calculul si plata impozitului pe profit cand anul fiscal e diferit de anul calendaristic

    • Descoperiti mai jos prevederile actuale privind calculul si plata impozitului pe profit in cazul optiunii pentru un an fiscal diferit de anul calendaristic, conform art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare Regula: Anul fiscal este anul calendaristic. [articolul 16 alineatul (1) din Codul fiscal] Exceptie: Contribuabilii care au optat, in conformitate cu legislatia contabila*, pentru un exercitiu...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?

    • In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462.  Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI