Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Facturi de furnizor primite cu intarziere. Cum procedam la corectarea erorilor contabile?

corectare erorideclaratia 394facturiservice auto

In analiza de mai jos, o societate a primit in luna iulie 2017 de la un furnizor service auto doua facturi emise in luna mai 2017 si o factura emisa in luna iunie 2016. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale in cazul in care se inregistreaza pe luna iulie 2017, precum si daca se depune Declaratia 394 rectificativa pentru luna mai 2017 si pentru luna iunie 2016.

Procedura de corectare a erorilor contabile, este stabilita la pct. 2.5.2. Corectarea erorilor contabile din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate.
Daca erorile sunt semnificative, conform prevederilor din manualul de politici si procedure contabile, aplicabil in cadrul societatii, corectarea acestora se va face pe seama contului 1174.

Numai in cazul in care erorile nu sunt semnificative, corectarea erorilor din anii precedenti se va face pe seama contului de venituri, din anul curent. Prin urmare, daca se constata, ca erorile sunt semnificative, se vor depune declaratii rectificative (ex. 710, 101).

In decontul de TVA, facturile omise de la furnizori se vor raporta la rd. 32 “Regularizari taxa dedusa”.

In ceea ce priveste Declaratia 394 valabila incepand cu data de 01.07.2016, la pct. 3 Anexa 2 din OPANAF nr. 3769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitilor efectuate pe teritoriul natonal de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitile efectuate pe teritoriul natonal de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:
3.In cazul in care, dupa depunerea declaratiei, persoana impozabila constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, aceasta trebuie sa depuna o noua declaratie corect completata cu operatunile care necesita modificarea si/sau operatunile care nu au fost declarate, declaratie care inlocuieste declaratia informativa depusa inital. Nu vor face obiectul redepunerii declaratiei facturile primite de persoana impozabila in alta perioada de raportare fata de data emiterii acestora de catre furnizori.

Prin urmare, incepand cu data de 1 Iulie 2016, in cazul in care veti primi facturi de la furnizori cu intarziere, acestea vor fi raportate in perioada de raportare curenta (in care au fost primite facturile- luna Iulie 2017 in cazul dvs) si nu veti mai depune o declaratie rectificativa, in acest caz.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Iulie 2017


Votati articolul "Facturi de furnizor primite cu intarziere. Cum procedam la corectarea erorilor contabile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme casare bunuri

Intrebare: Buna ziua !





Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns, cum ar trebui procedat in situatia urmatoare:


- din eroare, secretarul comisiei de casare bunuri


a trecut in Listele de casare bunuri


si bunuri lipsa care erau impuitate unui salariat


ce a fost gasit vinovat de lipsa in gestiune in urma Inventarului


facut la sfarsitul anului 2016.


- gestionarul vinovat de lipsa bunurilor


a depus la sediul institutiei noastre


un Angajament de plata


si achitase deja in baza acestui document


2 rate din suma de bani reprezentand cval bunuri lipsa.





In situatia in care din eroare


secretarul comisiei de casare a trecut la casare


si s-au casat si acele bunuri lipsa,


cum se va proceda ?


- gestionarul gasit cu lipsa in gestiune


va mai plati restul sumei de bani


reprezentand cval bunurilor lipsa ?


sau


- secretarul comisiei de casare va suporta


plata, in locul gestionarului vinovat ?


- se considera un prejudiciu fapta secretarului comisiei de casare ?


- ce masuri vor trebui sa se ia ?


- ce acte in contabilitate se vor face ?



Raspuns: Cel care a facut casarea gresit este acum economis. Directorul vrea ca acesta sa fie sanctionat...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X