Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Proiect OUG privind auditul public intern

auditul public internauditorii interniaudit interncontrol intern

Prin proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern si pentru prorogarea termenului prevazut la art. III pct. 1 din Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern se propune:

1. Armonizarea prevederilor Legii nr. 672/2002, republicata, cu prevederile Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. in acest sens s-a redefinit termenul definit la art. 2 lit. i) din Legea nr. 672/2002, republicata ("cooperare pentru asigurarea activitatii de audit public intern in entitatile publice locale") in concordanta cu prevederile Legii nr. 273/2006, conform careia activitatea de cooperare pentru exercitarea functiei de audit public intern se poate realiza si la nivelul structurilor judetene cu personalitate juridica ale structurilor asociative de utilitate publica ale autoritatilor administratiei publice locale.

De asemenea, la art. 2 lit. j) expresia "detinere este confirmata de catre institutii autorizate prin lege" s-a inlocuit cu expresia "detinere este confirmata prin testare", in vederea asigurarii concordantei cu textul modificat al art. 20 alin.(4). 2. inlocuirea sintagmei "cheltuieli materiale" cu sintagma "cheltuieli cu organizarea si functionarea compartimentului de audit public intern" la art. 12 alin. (5) din Legea nr. 672/2002, republicata, astfel incat sa nu mai genereze interpretari in aplicare.

3. Modificarea procesului de recunoastere a competentelor profesionale pentru auditorii interni din sectorul public in vederea obtinerii certificatului de atestare. Respectiv aplicarea unui sistem de testare a cunostintelor dobandite, pe 7 domenii (audit intern, managementul riscului, control intern si guvernanta, contabilitate, finante publice, management, tehnologia informatiei si drept).


Prin aplicarea sistemului de recunoastere a competentelor prin testarea cunostintelor se vor elimina blocajele actuale care impiedica realizarea procesului de atestare in forma actuala, precum si costurile pe care auditorii interni le realizeaza cu legalizarea documentelor depuse in vederea obtinerii certificatului de atestare (respectiv diplome, foi matricole, certificate cu recunoastere nationala, suplimente descriptive). De asemenea, se va asigura posibilitatea si timpul necesar pentru toti auditorii interni din sectorul public sa se pregateasca profesional in vederea obtinerii certificatului de atestare. Sistemul de recunoastere a competentelor profesionale prin testarea cunostintelor este mult mai actual, real si simplificat, fata de sistemul de recunoastere a competentelor profesionale documentar. Acesta permite obtinerea certificatului de atestare in functie de cunostintele, practica si experienta dobandita de auditorii interni.

4. Eliminarea sintagmei "persoana fizica atestata" de la art. 20 alin. (7) lit. a) si b) din Legea nr. 672/2002, republicata, deoarece asigurarea activitatii de audit intern pe baza de contracte de prestari servicii de catre persoane fizice atestate a fost abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2012, aprobata prin Legea nr. 16/2012. Armonizarea dispozitiilor art. 20 alin. (7) lit. b) cu dispozitiile art. 21 alin. (7) si (8) din acelasi act normativ. Formarea profesionala continua a auditorilor interni se realizeaza in cadrul unei perioade de minimum 15 zile lucratoare pe an, prin participare la cursuri si seminare, studiu individual sau publicarea de materiale de specialitate.

5. Abrogarea art. 20 alin. (9) luand in considerare faptul ca dispozitiile referitoare la efectuarea auditului public intern pe baza de contracte de prestari servicii de catre persoane fizice atestate au fost abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2012, aprobata prin Legea nr. 16/2012.

6. Stabilirea unui termen pentru obtinerea certificatului de atestare de catre persoanele nou incadrate, dupa intrarea in vigoare a actului normativ, pe functia de auditor intern in cadrul entitatilor publice si care nu detin certificatul de atestare, respectiv de 2 ani de la ocuparea postului. Modificarea intervine urmare faptului ca nu exista un termen de obtinere a certificatului de atestare de catre persoanele care vor fi incadrate pe functia de auditor intern dupa intrarea in vigoare a actului normativ. Termenul de 2 ani pentru obtinerea certificatului de atestare pentru persoanele care vor fi incadrate pe functia de auditori interni dupa intrarea in vigoare a actului normativ favorizeaza insertia de auditori interni in cadrul compartimentelor de audit intern din entitatile publice.


7. Prorogarea cu 6 ani a termenului prevazut la ART. III, pct. 1 din Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern. La stabilirea acestui termen s-au avut in vedere: - constrangerile bugetare, respectiv in foarte multe situatii entitatile publice nu dispun de resurse financiare necesare in vederea asigurarii pregatirii profesionale a auditorilor interni prin participare la programe de pregatire profesionala finalizate prin eliberarea de certificate cu recunoastere nationala.

Cheltuielile aferente pregatirii auditorilor interni in vederea obtinerii certificatului de atestare, sunt suportate de angajator, in limita bugetului prevazut pentru pregatirea profesionala, in conformitate cu ART. III, pct. 1 din Legea nr. 191/2011;


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


- numarul mare al auditorilor interni care activeaza in cadrul entitatilor publice si care urmeaza a obtine certificatul de atestare (circa 2500 auditori);

- modificarea sistemului de recunoastere a competentelor profesionale ale auditorilor interni, prin aplicarea sistemului de testare a cunostintelor in vederea obtinerii certificatului de atestare, ceea ce implica modificarea si completarea metodologiei secundare in vederea realizarii procesului.

Prin prorogarea termenului, se va asigura auditorilor interni, pe de o parte, timpul necesar in vederea asigurarii pregatirii profesionale necesare obtinerii certificatului de atestare, iar pe de alta parte, implementarea sistemului de recunoastere a competentelor auditorilor interni pe baza testarii cunostintelor, proces mult mai actual, real si simplificat.

De asemenea, in continutul proiectului de act normativ s-a precizat ca Ministerul Finantelor Publice va elabora metodologia secundara privind recunoasterea competentelor prin testare in vederea obtinerii certificatului de atestare, in termen de 90 zile de la aprobarea actului normativ.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 August 2017


Votati articolul "Proiect OUG privind auditul public intern":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare factura de bunuri UE cu TVA

Intrebare: Buna ziua,

am achizitionat niste piese auto de la o societate din Spania, factura a fost intocmita cu TVA . Doresc sa optez pentru recuperarea tva-ului. Daca inregistrez factura cu taxare inversa, la intreaga valoare a bunurilor, cu tva inclus, ca si o achizitie intracomunitara de bunuri obisnuita, o declar in decontul de tva d300 si in decontul special de tva d390 , este in regula? Mentionez ca noi ne-am dus pe teritoriul lor si am achizitionat bunurile cu care ne-am intors, deci noi am efectuat transportul cu mijloacele proprii, mai este aceasta considerata o AIC? citeam undeva ca in acest caz nu se considera AIC , daca marfurile nu ti-au fost livrate sau transportate de catre furnizor.......va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat!

Raspuns: Pentru achizitiile intracomuntare se aplica taxare inversa doar in cazul in care aveti documentele...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descoperiti modalitatile legale prin care sa platiti mai putini bani statului. Secrete dezvaluite de specialisti

    • Intr-o tara in care legile sunt permanent modificate, sa fiti la curent cu noutatile si sa intelegeti toate aspectele fiscal-contabile importante este extrem de dificil. Totusi, trebuie sa va asigurati mereu ca actionati conform legii. Motivele sunt evidente: pentru ca sunteti un profesionist, dar si pentru ca ANAF-ul nu iarta pe nimeni.  Cu siguranta va intrebati care este cea mai buna modalitate de a fi informat si de a aplica legea in mod corect. Aceasta est...» citeste mai departe aici

  • Corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale

    • Regasiti mai jos un material publicat recent de ANAF privind corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial de catre entitatile aflate in aria de reglementare contabila a Ministerului Finantelor Publice. A. Erorile care pot fi corectate sunt cele determinate de completarea eronata a urmatoarelor informatii: 1. denumirile entitatilor raportoare;...» citeste mai departe aici

  • Angajamentul de plata (Cod 14-8-2/a). Model 2017

    •   Regasiti mai jos un model de angajament de plata, din categoria documentelor editabile, alaturi de cateva informatii pe care speram sa le considerati utile. Puteti descarca formularul la finalul articolului.  Angajamentul de plata serveste ca: - titlu executoriu pentru recuperarea pagubelor; - titlu executoriu pentru executarea silita, in caz de nerespectare a angajamentului; - angajament de plata a unei sume ce reprezinta o paguba adusa en...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Tabel comparativ Impozitul pe profit, dupa modificarile aduse de Legea 177/2017

    • Redam mai jos un tabel comparativ pentru TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT, ca urmare a modificarilor aduse de Legea numarul 177/2017.  Forma Codului fiscal 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT  Articolul 13 "Contribuabili" alineatul (2):  Nu intra sub incidenta prezentului titlu urmatoarele persoane juridice romane: .................................................» citeste mai departe aici

  • Calculul si plata impozitului pe profit cand anul fiscal e diferit de anul calendaristic

    • Descoperiti mai jos prevederile actuale privind calculul si plata impozitului pe profit in cazul optiunii pentru un an fiscal diferit de anul calendaristic, conform art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare Regula: Anul fiscal este anul calendaristic. [articolul 16 alineatul (1) din Codul fiscal] Exceptie: Contribuabilii care au optat, in conformitate cu legislatia contabila*, pentru un exercitiu...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?

    • In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462.  Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI