Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Proiect OUG privind auditul public intern

auditul public internauditorii interniaudit interncontrol intern

Prin proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern si pentru prorogarea termenului prevazut la art. III pct. 1 din Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern se propune:

1. Armonizarea prevederilor Legii nr. 672/2002, republicata, cu prevederile Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. in acest sens s-a redefinit termenul definit la art. 2 lit. i) din Legea nr. 672/2002, republicata ("cooperare pentru asigurarea activitatii de audit public intern in entitatile publice locale") in concordanta cu prevederile Legii nr. 273/2006, conform careia activitatea de cooperare pentru exercitarea functiei de audit public intern se poate realiza si la nivelul structurilor judetene cu personalitate juridica ale structurilor asociative de utilitate publica ale autoritatilor administratiei publice locale.

De asemenea, la art. 2 lit. j) expresia "detinere este confirmata de catre institutii autorizate prin lege" s-a inlocuit cu expresia "detinere este confirmata prin testare", in vederea asigurarii concordantei cu textul modificat al art. 20 alin.(4). 2. inlocuirea sintagmei "cheltuieli materiale" cu sintagma "cheltuieli cu organizarea si functionarea compartimentului de audit public intern" la art. 12 alin. (5) din Legea nr. 672/2002, republicata, astfel incat sa nu mai genereze interpretari in aplicare.

3. Modificarea procesului de recunoastere a competentelor profesionale pentru auditorii interni din sectorul public in vederea obtinerii certificatului de atestare. Respectiv aplicarea unui sistem de testare a cunostintelor dobandite, pe 7 domenii (audit intern, managementul riscului, control intern si guvernanta, contabilitate, finante publice, management, tehnologia informatiei si drept).


Prin aplicarea sistemului de recunoastere a competentelor prin testarea cunostintelor se vor elimina blocajele actuale care impiedica realizarea procesului de atestare in forma actuala, precum si costurile pe care auditorii interni le realizeaza cu legalizarea documentelor depuse in vederea obtinerii certificatului de atestare (respectiv diplome, foi matricole, certificate cu recunoastere nationala, suplimente descriptive). De asemenea, se va asigura posibilitatea si timpul necesar pentru toti auditorii interni din sectorul public sa se pregateasca profesional in vederea obtinerii certificatului de atestare. Sistemul de recunoastere a competentelor profesionale prin testarea cunostintelor este mult mai actual, real si simplificat, fata de sistemul de recunoastere a competentelor profesionale documentar. Acesta permite obtinerea certificatului de atestare in functie de cunostintele, practica si experienta dobandita de auditorii interni.

4. Eliminarea sintagmei "persoana fizica atestata" de la art. 20 alin. (7) lit. a) si b) din Legea nr. 672/2002, republicata, deoarece asigurarea activitatii de audit intern pe baza de contracte de prestari servicii de catre persoane fizice atestate a fost abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2012, aprobata prin Legea nr. 16/2012. Armonizarea dispozitiilor art. 20 alin. (7) lit. b) cu dispozitiile art. 21 alin. (7) si (8) din acelasi act normativ. Formarea profesionala continua a auditorilor interni se realizeaza in cadrul unei perioade de minimum 15 zile lucratoare pe an, prin participare la cursuri si seminare, studiu individual sau publicarea de materiale de specialitate.

5. Abrogarea art. 20 alin. (9) luand in considerare faptul ca dispozitiile referitoare la efectuarea auditului public intern pe baza de contracte de prestari servicii de catre persoane fizice atestate au fost abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2012, aprobata prin Legea nr. 16/2012.

6. Stabilirea unui termen pentru obtinerea certificatului de atestare de catre persoanele nou incadrate, dupa intrarea in vigoare a actului normativ, pe functia de auditor intern in cadrul entitatilor publice si care nu detin certificatul de atestare, respectiv de 2 ani de la ocuparea postului. Modificarea intervine urmare faptului ca nu exista un termen de obtinere a certificatului de atestare de catre persoanele care vor fi incadrate pe functia de auditor intern dupa intrarea in vigoare a actului normativ. Termenul de 2 ani pentru obtinerea certificatului de atestare pentru persoanele care vor fi incadrate pe functia de auditori interni dupa intrarea in vigoare a actului normativ favorizeaza insertia de auditori interni in cadrul compartimentelor de audit intern din entitatile publice.


7. Prorogarea cu 6 ani a termenului prevazut la ART. III, pct. 1 din Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern. La stabilirea acestui termen s-au avut in vedere: - constrangerile bugetare, respectiv in foarte multe situatii entitatile publice nu dispun de resurse financiare necesare in vederea asigurarii pregatirii profesionale a auditorilor interni prin participare la programe de pregatire profesionala finalizate prin eliberarea de certificate cu recunoastere nationala.

Cheltuielile aferente pregatirii auditorilor interni in vederea obtinerii certificatului de atestare, sunt suportate de angajator, in limita bugetului prevazut pentru pregatirea profesionala, in conformitate cu ART. III, pct. 1 din Legea nr. 191/2011;


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


- numarul mare al auditorilor interni care activeaza in cadrul entitatilor publice si care urmeaza a obtine certificatul de atestare (circa 2500 auditori);

- modificarea sistemului de recunoastere a competentelor profesionale ale auditorilor interni, prin aplicarea sistemului de testare a cunostintelor in vederea obtinerii certificatului de atestare, ceea ce implica modificarea si completarea metodologiei secundare in vederea realizarii procesului.

Prin prorogarea termenului, se va asigura auditorilor interni, pe de o parte, timpul necesar in vederea asigurarii pregatirii profesionale necesare obtinerii certificatului de atestare, iar pe de alta parte, implementarea sistemului de recunoastere a competentelor auditorilor interni pe baza testarii cunostintelor, proces mult mai actual, real si simplificat.

De asemenea, in continutul proiectului de act normativ s-a precizat ca Ministerul Finantelor Publice va elabora metodologia secundara privind recunoasterea competentelor prin testare in vederea obtinerii certificatului de atestare, in termen de 90 zile de la aprobarea actului normativ.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 August 2017


Votati articolul "Proiect OUG privind auditul public intern":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca s-a facut o plata gresita, se mai poate indrepta ?

Intrebare: Buna seara !

Va supun atentiei o speta interesanta
si va rog sa imi spuneti daca o asemenea problema contabila
se poate rezolva:

Fostul contabil sef a facut o plata pentru prestari de servicii
cu Ordin de plata in care
s-a trecut din greseala un alt numar de cont.

Abia acum s-a descoperit greseala,
faptul ca din eroare de redactare
s-a trecut un alt cont decat cel din care trebuia sa se faca plata.

Plata ar fi fost totusi corecta daca
s-ar fi facut inainte virare
din acel cont care s-a trecut din greseala
si in care erau bani,
in contul gol din care trebuia sa se faca plata.

Plata gresita s-a facut la sfarsitul anului trecut,
in luna decembrie 2014,
prin Trezorerie.

Acum nu se mai poate face o rectificare
sau o alta operatiune contabila
prin care sa se corecteze greseala ?
Fiind un alt an de exercitiu financiar,
se mai poate face acest lucru ?

Raspuns: Faptul ca plata a fost efectuata din alt cont al institutiei nu creeaza probleme beneficiarului,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X