Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Benzina si motorina se scumpesc de la 1 septembrie. Cresterile pot depasi 1 leu/litru

benzinamotorinamajorare accizepret benzinapret motorina
Un nou proiect de ordonanta pentru modificarea Codului Fiscal prevede majorarea accizelor pentru benzina si motorina. Conform Guvernului, carburantii s-au scumpit deoarece incasarile din accize au scazut cu 768 mil. lei in primul semestru al acestui an si ca urmare a faptului ca taxele reprezinta doar 50-52% din pretul lor.
In Expunerea de motive se arata ca, "din analiza comparativa a incasarilor din accize aferente semestrului I alanului 2017, fata de semestrul I al anului 2016 a rezultat faptul ca in primul semestru al anului 2017, incasarile din accize aferente produselor energetice au scazut cu 767.633.796,55 lei".
Totodata, un alt motiv, asa cum e amintit mai sus, l-ar reprezenta faptul ca "in luna iulie 2017, taxele reprezinta 52% din pretul benzinei, respectiv 50% din pretul motorinei (in Romania), in conditiile in care, in medie, la nivelul Uniunii Europene, taxele cumuleaza 62% din pretul benzinei si respectiv 57% din pretul motorinei".
Astfel, se va majora acciza la benzina fara plumb pana la 2.035,4 lei/1.000 de litri (crestere de 379,04 lei fata de nivelul actual). Pentru motorina se aplica tot o majorare de 379,04 lei/1.000 litri.
Circa 40 de bani/litrul de benzina si motorina va reprezenta cresterea in benzinarii, cu posibilitatea de a creste mai mult in functie de fiecare furnizor in parte. Ne putem astepta astfel la cresteri de peste 1 leu la unii agenti din piata.
Modificarile ar urma sa se aplice de la 1 septembrie.

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


ATENTIE! Ultima varianta a Codului fiscal stabilea ca accizele sa se mentina nemodificate pana in 2022!
Iata valorile actuale ale accizelor la produsele energetice:
- motorina 1.518,04 lei/1.000 litri,
- benzina fara plumb 1.656,36 lei/1.000 litri
- benzina cu plumb 1.948,23 lei/1.000 litri.
Dupa scumpirea anuntata de Guvern, noile valori, din septembrie, vor fi:
- pret motorina 1.897,08 lei/1.000 de litri
- pret benzina fara plumb de 2.035,40 lei/1.000 de litri
- pret benzina cu plumb de 2.327,27 lei/1.000 de litri.
Redam mai jos argumentele din Nota de fundamentare a noului proiect de OUG:
"In prezent, in tara noastra nivelul accizelor armonizate este exprimat in lei pe unitatea de masura. Potrivit directivelor Uniunii Europene statele membre isi pot exprima nivelurile nationale ale accizelor in alte unitati decat euro, cu conditia ca in urma conversiei in euro, nivelurile nationale ale accizelor sa nu se situeze sub nivelurile minime ale accizelor prevazute de legislatia Uniunii Europene.
Cursul leu/euro aplicabil pentru efectuarea conversiei este cursul publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene in prima zi lucratoare din luna octombrie, si se aplica incepand cu 1 ianuarie a urmatorului an calendaristic. Pentru benzina si motorina, nivelurile actuale ale accizelor practicate in Romania, raportat la cursul leu/euro publicat in prima zi lucratoare din luna octombrie 2016 sunt foarte aproape de limita minima prevazuta de legislatia Uniunii Europene.
Astfel, in situatia in care cursul leu/euro publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene ar depasi valoarea de 4,62 lei/euro, nivelurile actuale ale accizelor practicate in Romania pentru benzina si motorina ar deveni inferioare nivelurilor minime ale accizelor prevazute de legislatia Uniunii Europene pentru aceste produse accizabile.
Din analiza comparativa a incasarilor din accize aferente semestrului I al anului 2017, fata de semestrul I al anului 2016 a rezultat faptul ca in primul semestru al anului 2017, incasarile din accize aferente produselor energetice au scazut cu 767.633.796,55 lei.
Desi in semestrul I al anului 2017 consumul de motorina a crescut fata de semestrul I al anului 2016 cu 253.078,18 mii litri, iar cel de benzina fara plumb a crescut cu 58.854,08 mii litri, incasarile au scazut cu 634.348.226,27 lei, respectiv 223.661.683,68 lei, motivele principale fiind scaderea, de la 1 ianuarie 2017, a nivelului accizelor prevazut pentru motorina, de la 1897,08 lei/1000 litri la 1518,04 lei/1000 litri, respectiv a nivelului accizelor prevazut pentru benzina fara plumb de la 2035,4 lei/1000 litri la 1656,36 lei/1000 litri, precum si scaderea cu un punct procentual a taxei pe valoarea adaugata.
Scaderea nivelului accizelor pentru benzine si motorine a vizat in principal contracararea fenomenului de alimentare cu combustibil in alte state membre care practicau niveluri ale accizelor inferioare celor din tara noastra, si prin urmare aveau preturi la pompa mai scazute. In prezent, urmare analizei efectuate in ceea ce priveste nivelurile accizelor practicate de statele membre, se constata ca Romania are printre cele mai scazute niveluri ale accizelor, aproape de nivelurile minime prevazute de legislatia Uniunii Europene.
Astfel, Romania a ajuns in iulie 2017 sa inregistreze cel mai mic pret al benzinei Euro-95 din Uniunea Europeana (0,997 euro pe litru cu taxe) si al treilea cel mai mic pret pentru motorina (0,977 euro pe litru cu taxe), dupa Luxemburg (0,955 euro pe litru) si Bulgaria (0,961 euro/litru).
Daca Romania are cel mai mic pret din Uniunea Europeana al benzinei cu taxe, cand vine vorba de pretul benzinei fara taxe Romania este pe locul 15 in Uniunea Europeana cu un cost al benzinei mult peste tari producatoare de petrol precum Marea Britanie si Olanda, dar si peste tari precum Austria, Polonia, Bulgaria. Situatia este similara si in cazul pretului motorinei fara taxe, Romania se situeaza pe locul 17 in Uniunea Europeana ca pret, mult peste tarile producatoare de petrol precum Uniunea Europeana si Olanda, dar si peste tari precum Austria, Italia, Polnia, Bulgaria.
In urma diminuarii fiscalitatii la inceputul anului 2017 s-a inregistrat o diminuare a ponderii taxelor in pretul carburantilor, care era oricum mai redusa comparativ cu nivelul mediu inregistrat la nivelul UE. Astfel, in luna iulie 2017, taxele reprezinta 52% din pretul benzinei, respectiv 50% din pretul motorinei (in Romania), in conditiile in care, in medie, la nivelul Uniunii Europene, taxele cumuleaza 62% din pretul benzinei si respectiv 57% din pretul motorinei.
De asemenea, ponderea taxelor in preturile de piata ale carburantilor este mai redusa in prezent in Romania comparativ cu alte tari din regiune, precum Austria (60% in cazul benzinei si 55% in cazul motorinei), Polonia (57% in cazul benzinei si 54% in cazul motorinei) sau Bulgaria (53% pentru benzina si 51% pentru motorina).
Astfel, desi diminuarea fiscalitatii a vizat reducerea preturilor de piata ale carburantilor, s-a constatat ca reducerea preconizata a fost atenuata de faptul ca preturile fara taxe ale carburantilor au inregistrat cresteri, astfel incat in prezent poderea taxelor in pretul carburantilor este cea mai redusa din Uniunea Europeana, fiind mult sub nivelul mediu inregistrat la nivelul UE."
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 August 2017


Votati articolul "Benzina si motorina se scumpesc de la 1 septembrie. Cresterile pot depasi 1 leu/litru":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Nedepasire plafon 500.000 euro

Intrebare: Buna ziua,

O societate , care la 31.12.2016,care are cifra de afaceri de 1.200.00 lei ( nu a depasit pafonul de 500.000 euro ( echiv. 2.270.550 lei ) si era platitoare de impozit pe profit, trece de la 01.02.2017 la impozit pe venit ?

multumesc

Raspuns: Daca in 2016 firma era platitoare de impozit profit iar cifra de afaceri realizata este de 1200 lei,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descoperiti modalitatile legale prin care sa platiti mai putini bani statului. Secrete dezvaluite de specialisti

    • Intr-o tara in care legile sunt permanent modificate, sa fiti la curent cu noutatile si sa intelegeti toate aspectele fiscal-contabile importante este extrem de dificil. Totusi, trebuie sa va asigurati mereu ca actionati conform legii. Motivele sunt evidente: pentru ca sunteti un profesionist, dar si pentru ca ANAF-ul nu iarta pe nimeni.  Cu siguranta va intrebati care este cea mai buna modalitate de a fi informat si de a aplica legea in mod corect. Aceasta est...» citeste mai departe aici

  • Corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale

    • Regasiti mai jos un material publicat recent de ANAF privind corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial de catre entitatile aflate in aria de reglementare contabila a Ministerului Finantelor Publice. A. Erorile care pot fi corectate sunt cele determinate de completarea eronata a urmatoarelor informatii: 1. denumirile entitatilor raportoare;...» citeste mai departe aici

  • Angajamentul de plata (Cod 14-8-2/a). Model 2017

    •   Regasiti mai jos un model de angajament de plata, din categoria documentelor editabile, alaturi de cateva informatii pe care speram sa le considerati utile. Puteti descarca formularul la finalul articolului.  Angajamentul de plata serveste ca: - titlu executoriu pentru recuperarea pagubelor; - titlu executoriu pentru executarea silita, in caz de nerespectare a angajamentului; - angajament de plata a unei sume ce reprezinta o paguba adusa en...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Tabel comparativ Impozitul pe profit, dupa modificarile aduse de Legea 177/2017

    • Redam mai jos un tabel comparativ pentru TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT, ca urmare a modificarilor aduse de Legea numarul 177/2017.  Forma Codului fiscal 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT  Articolul 13 "Contribuabili" alineatul (2):  Nu intra sub incidenta prezentului titlu urmatoarele persoane juridice romane: .................................................» citeste mai departe aici

  • Calculul si plata impozitului pe profit cand anul fiscal e diferit de anul calendaristic

    • Descoperiti mai jos prevederile actuale privind calculul si plata impozitului pe profit in cazul optiunii pentru un an fiscal diferit de anul calendaristic, conform art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare Regula: Anul fiscal este anul calendaristic. [articolul 16 alineatul (1) din Codul fiscal] Exceptie: Contribuabilii care au optat, in conformitate cu legislatia contabila*, pentru un exercitiu...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?

    • In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462.  Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI