Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Majorari de taxe in proiectul de modificare a Codului fiscal. Schimbari pe capitole

codul fiscalmodificare codul fiscaldividendeimpozit pe venittva

Mai multe modificari aduse de cel mai nou proiect de schimbare a Codului fiscal ar urma sa se aplice chiar de la 1 septembrie 2017. De remarcat ca firmele din Romania nu par sa aiba parte pe viitor de un mediu propice de afaceri, mai ales in conditiile in care noul proiect cere majorarea impozitului datorat statului roman de reprezentantele firmelor straine.

De asemenea, unele dintre cele mai importante modificari vizeaza scumpirea carburantilor, chiar daca accizele ar fi trebuit sa ramana neschimbate pana in anul 2022! In schimb, benzina si motorina se scumpesc de la 1 septembrie! Aflati ce modificari pregateste Guvernul prin propunerile anuntate mai jos pentru fiecare capitol din Codul fiscal!

Proiectul poate fi consultat aici!

Titlul II - Impozitul pe profit

1. Se propune deducerea cheltuielilor reprezentand valoarea creantelor instrainate, potrivit legii, in limita unui plafon de 30% din valoarea creantelor instrainate la care se adauga valoarea venitului realizat din instrainarea acestora. Astfel, de exemplu, la calculul rezultatului fiscal pentru o creanta care a fost instrainata la o valoare de 1500 lei fata valoarea nominala de 10.000 lei, cheltuiala reprezentand valoarea acestei creante va fi deductibila in limita a 4500 lei.

2. Se propune eliminarea impozitului pe dividende, pentru dividendele platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana. II. Titlul III - Impozitul pe veniturile microintreprinderilor Se propune modificarea titlului articolului 57 din Codul fiscal, precum si eliminarea regulilor legate de plata impozitului pe dividende de la art. 57 alin. (2) din Codul fiscal, pentru corelarea acestora cu prevederile privind abrogarea art. 43 din acelasi act normativ. III.

Titlul IV – "Impozitul pe venit"


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii


1. In Programul de Guvernare 2017-2020 aprobat prin Hotararea Parlamentului pentru acordarea increderii Guvernului nr.53/2017 printre alte masuri fiscale se prevad si cele privind neimpozitarea veniturilor medicilor precum si eliminarea impozitului pe dividendele obtinute de persoanele fizice.


In acest context se propune scutirea de la plata impozitului pe venit, incepand cu data de 1 ianuarie 2018, pentru:

a) veniturile din salarii si asimilate salariilor precum si din activitati independente obtinute din exercitarea profesiei de medic, in conditiile Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata;
b) veniturile realizate de persoanele fizice din dividende distribuite incepand cu data de 1 ianuarie 2018.

3. Stabilirea regulii privind incadrarea veniturilor din activitati independente ca fiind obtinute din Romania sau din strainatate, astfel:
- veniturile din activitati independente sunt considerate ca fiind obtinute din Romania, in functie de locul desfasurarii activitatii, indiferent daca sunt primite din Romania sau din strainatate;
- veniturile din drepturi de proprietate intelectuala sunt considerate ca fiind obtinute din Romania, numai daca sunt primite de la un platitor de venit din Romania sau de la un nerezident prin intermediul unui sediu permanent al acestuia stabilit in Romania.

IV. TITLUL VI

Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti si impozitul pe reprezentantele firmelor straine infiintate in Romania

1. Scutirea de impozit pe venitul din dividende obtinut din Romania de persoanele fizice nerezidente si juridice straine, rezidenti intr-un stat membru al UE sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie pentru eliminarea dublei impuneri.

Cota de impunere de 5% aplicata veniturilor din dividende se mentine pentru persoanele fizice nerezidente si juridice straine, rezidente in alte jurisdictii.

2. Directiva 2003/48/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind impozitarea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi, cu amendamentele ulterioare s-a abrogat in relatia cu statele membre incepand cu 1 ianuarie 2016 si in relatia cu Austria incepand cu 1 ianuarie 2017, insa au fost mentinute in vigoare prevederile privind obligatiile agentului platitor stabilit in Romania pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului 2017 in relatia cu Austria precum si prevederile privind obligatiile autoritatii competente din Romania pana la 30 iunie 2017 in relatia cu Austria si care se abroga prin prezenta ordonanta . 3. Reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii, are obligatia de a plati un impozit pentru un an fiscal de 22000 lei. Aceasta are obligatia sa declare si sa plateasca impozitul pe reprezentanta la bugetul de stat pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului de impunere. V. Titlul VIII – Accize si alte taxe speciale

Se propune revenirea, pentru benzina si motorina, la nivelurile accizelor practicate in anul 2016, respectiv:

● benzina cu plumb - 3.022,43 lei/tona, respectiv 2.327,27 lei/1.000 de litri;
● benzina fara plumb - 2.643,39 lei/tona, respectiv 2.035,40 lei/1.000 de litri;
● motorina - 2.245,11 lei/tona, respectiv 1.897,08 lei/1.000 de litri. Masura vizeaza aducerea ponderii taxelor in preturile de piata ale carburantilor in zona valorilor medii identificate la nivelul Uniunii Europene, asigurand in acelasi timp mentinerea preturilor produselor petroliere in plaja de preturi practicate in
regiune.

VI. Titlul IX - Impozite si taxe locale

Agricultura si dezvoltarea satului romanesc reprezinta o prioritate absoluta in programul de guvernare. Astfel, prin noile politici agricole, sectorul agricol trebuie sa devina un motor de crestere economica si o sursa de locuri de munca pentru populatia din mediul rural. in acest sens, din punct de vedere al impozitelor si taxelor locale, se propun urmatoarele masuri:

1. Se vor scuti de la plata impozitului pe teren terenurile agricole lucrate, iar pentru terenurile agricole nelucrate timp de 2 ani consecutiv, consiliul local poate majora impozitul pe teren cu pana la 100 lei/ha, incepand cu al treilea an, in conditiile stabilite prin hotarare a consiliului local.

2. Nu se va datora impozitul pe mijloacele de transport pentru mijloacele de transport agricole de tipul tractoarelor, utilajelor agricole si altor mijloace de transport agricole, utilizate efectiv in domeniul agricol, detinute de catre persoanele fizice autorizate care obtin venituri din activitatea agricola, precum si de catre persoanele juridice care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

- au prevazut in statut, ca obiect de activitate, "agricultura";
- au inregistrate in evidenta contabila, pentru anul fiscal respectiv, venituri si cheltuieli venituri si cheltuieli din aceasta activitate.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul fiscalmodificare codul fiscaldividendeimpozit pe venittva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 August 2017


Votati articolul "Majorari de taxe in proiectul de modificare a Codului fiscal. Schimbari pe capitole":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Va rog sa ma ajutati cu un calcul

Intrebare: Buna seara !

Va rog foarte mult sa ma ajutati cu un calcul contabil al salariului:

- salariul lunar:

Salar baza = 1322 lei
Spor vechime 15% = 198 lei
Total /Salar baza = 1520 lei

Spor cond. vatam.15% = 198 lei

Salar brut = 1718 lei.

Avand in vedere ca in fiecare luna salariul este acelasi,
iar in luna iulie 2015 in pontaj apare:
- 6 zile lucrate si
-17 zile de CO,

va rog foarte mult sa ma ajutati cu un calcul al salariului
pe care urmeaza sa-l primesc pe data de 10.08.2015,
si sa imi spuneti:
1 - ce suma de bani voi primi, ca salariu ?
2. - ce suma de bani voi primi pentru cele 6 zile lucrate ?
dar pentru cele 17 zile de CO ?

Raspuns: Calculul CO se face in functie de numarul de zile si tariful pe zi, rezultand o indemnizatie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • Venituri din tranzactionarea monedelor virtuale – venituri impozabile sau nu?

    • Criptomoneda sau moneda virtuala este o moneda nebancara, folosita ca mijloc de plata. Monedele virtuale si activitatea de tranzactionare a acestora nu sunt reglementate de legislatia din Romania. Aceste monede nu sunt recunoscute de BNR si nu sunt reglementate direct de legislatia fiscala. In anul 2015 Banca Nationala a Romaniei a publicat un Comunicat referitor la schemele de moneda virtuala (http...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere fiscala. Cum se procedeaza?

    • Vom dezbate in randurile de mai jos care este pierderea din ani precedenti, ce trebuie luata in calcul la 2017 (rd.39). In acest caz, principalele nedumeriri sunt urmatoarele: - In D101 2016 cum era corect de completat randul 39? - In D100 aferenta trimestrului II.2018 de care pierdere fiscala tin seama? - Defalcarea pierderilor fiscale si a profit...» citeste mai departe aici

  • REMINDER: Valoarea maxima a tichetelui de masa a crescut

    • Va reamintim ca, prin OMMJS 1618/2018 publicat in Monitorul Oficial nr. 412 din 15/05/2018, s-a stabilit valoarea maxima a tichetelor de masa pentru semestrul I al anului 2018. Astfel,  pentru semestrul I al anului 2018, începând cu luna mai 2018, valoarea nominală a unui tichet de masă, nu poate depăi cuantumul de 15,18 lei. Tichetele de masa pot fi acordate de orice persoana fizica sau juridica care incadreaza personal pe baza...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016