Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Firmele scapa de criteriile ANAF si reprimesc din oficiu codul de TVA anulat

codul de tva anulatcod tvadin oficiuanularea codului de tvacriterii anaf

ANAF atrage atentia asupra noilor prevederi referitoare la reprimirea din oficiu a codului de TVA anulat. Va reamintim pe aceasta cale ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.177/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2015 privind Codul fiscal, in vigoare de la 24 iulie 2017.

Documentul aduce completari procedurii de inregistrare in scopuri de TVA, in sensul in care agentii economici isi vor recapata codul de TVA dupa ce vor indrepta situatia care a generat risc fiscal ridicat, fara sa mai treaca prin filtrul criteriilor stabilite de ANAF privind analiza de risc.

CE SE MODIFICA DE LA 1 OCTOMBRIE!

Concret, incepand cu data de 1 octombrie 2017, vor fi reinregistrate din oficiu in scopuri de TVA, fara a mai fi verificate din perspectiva riscului fiscal, firmele care:

• au depus deconturi pe zero;

• nu au depus deconturi timp de 6 luni;

• asociatii/administratorii au cazier fiscal, daca inceteaza situatia care a condus la anulare.

CAND SE ANULEAZA DIN OFICIU CODUL DE TVA?


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


Anularea din oficiu a codului de TVA se produce atat in momentul in care contribuabilul este declarat inactiv, in conformitate cu prevederile Codului de Procedura Fiscala, cat si in urmatoarele situatii:

• atunci cand asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au/au avut inscrise in cazierul fiscal anumite fapte de natura penala;

• in situatia in care firma nu a depus, pe parcursul a sase luni consecutive, niciun decont de TVA, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica si pentru doua trimestre consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic;

• atunci cand contribuabilul a depus deconturi pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica, si pentru 2 trimestre consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, in care nu au fost evidentiate
achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;

• in situatia in care persoana impozabila nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;

• atunci cand persoana impozabila infiintata in baza Legii nr.31/ 1990 privind societatile comerciale, republicata, cu sediul activitatii economice in Romania, prezinta risc fiscal ridicat.

CAND POATE FI O FIRMA DECLARATA INACTIVA?

Potrivit prevederilor art.92 din Codul de Procedura Fiscala, o firma poate fi declarata inactiva in urmatoarele situatii:

- nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
- se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- organul fiscal central constata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata (aceasta durata poate fi determinata de perioada de valabilitate inscrisa in contractul de inchiriere sau in contractul de comodat depus la Oficiul Registrului Comertului).


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Braila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 August 2017


Votati articolul "Firmele scapa de criteriile ANAF si reprimesc din oficiu codul de TVA anulat":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum va arata noul salariu al surorii mele

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati in urmatoarea problema:

Sora mea, care lucreaza intr-o institutie publica,
de la data de 01.01.2015, are urmatorul salariu lunar:

Salar baza = 1322 lei
Spor vechime 15% = 198 lei
Total /Salar baza = 1520 lei

Spor cond. vatam.15% = 198 lei

Salar brut = 1718 lei

Conform legii, aceasta beneficiaza:
"incepand cu data de 01.08.2015,
de o crestere a salariului de pana la 12 %
calculata asupra salariului de baza acordat incepand cu data de 01.07.2015,
precum si asupra sporurilor, indemnizatiilor si a celorlalte elemente
ale sistemului de salarizare
care nu fac parte, potrivit legii, din salariul de baza".

Va rog foarte mult sa imi spuneti
cum va arata noul salariu al surorii mele ?
Salariul marit il va primi pe data de 10.08.2015 ?
sau abia pe data de 10.09.2015 ?





Raspuns: Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor. Amenzi ITM

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Noi masuri introduse de la 1 ianuarie 2018 prin OUG 82/2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • In Monitorul Oficial nr. 902 din 16.11.2017 a fost publicata OUG nr. 82/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative. Modificarile introduse vizeaza: majorarea valorii punctului de pensie pentru pensionarii sistemului public de pensii si a indemnizatiei sociale pentru pensionari. Astfel, incepand cu data de 1 iulie 2018 valoarea punctului de pensie se majoreaza cu 10% si va fi de 1.100 lei. In perioada 1 iulie- 31 dec...» citeste mai departe aici

  • Sedinta Consiliului IFAC. Subiecte si noi alegeri

    • Liderii profesiei contabile globale s-au reunit la Bruxelles in perioada 15-16 noiembrie 2017 pentru a participa la sedinta Consiliului Federatiei Internationale a Contabililor si Atelierul Dezvoltarea unei profesii globale dinamice, transmite CECCAR. Discutiile din cadrul sedintei s-au axat atat pe probleme administrative, cat si pe subiecte de mare interes la momentul actual, cum ar fi viitorul auditului si eticii, viitorul monedei euro si implicatiile pentru economia globala, teh...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Bonurile fiscale castigatoare de duminica sunt cele din 27 octombrie 2017. Valoare bon: 654 lei

    • Bonurile fiscale emise in data de 27 octombrie 2017, cu o valoare de 654 de lei, au fost desemnate castigatoare la extragerea Loteriei bonurilor fiscale de duminica. La aceasta extragere au participat bonurile fiscale emise intre 1 si 31 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. MFP informeaza ca selectia castigatorilor este realizata in doua etape. Duminica, 19 februarie, a fost organizata prima etapa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X