Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?

OBLIGATIISEDII SECUNDARE5 ANGAJATIanaf

Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare - formular 061 (Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare).

Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului (societatii mama) care le infiinteaza insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc).

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar

(Legea numarul 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, articolul 85) 

SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI

Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [Legea numarul 207/2015 articolul 85 alineatul (5) si Legea numarul 273/2006 articolul 32 alineatul (7)].

Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare"(Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare), insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar, si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc). [Legea nr. 207/2015 art.33 alin. (2)]

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar 
[Legea numarul 273 / 2006 articolul 32 alin.(7)]

ATENTIE!
MARI CONTRIBUABILI

Inregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor, se face prin completarea si depunerea formularului 060 la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Prin exceptie, sediile secundare ale marilor contribuabili aflate in raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov se inregistreaza la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili. (Ordinul ANAF numarul 1023 / 2017)


Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii


CONTRIBUABILI MIJLOCII

Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor, se face prin completarea si depunerea formularului 060 la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice sau la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa caz, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar.

(Ordinul ANAF numarul 560/2016 modificat prin Ordinul 1024/ 2017)

Listele nominale ale sediilor secundare ale contribuabililor mari si a celor mijlocii sunt publicate pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul ANAF DGRFP Brasov

♦ Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul de inregistrare fiscala al sediului secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a formularului 112. 

(Ordinul comun numarul 1045/2084/793 / 2012, cu modificarile si completarile ulterioare)

♦ Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.A.47.01.00 "Sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat (societatea mama). (Ordinul ANAF numarul 3637/2015)

Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

Competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, inclusiv in cazul sediilor secundare ale marilor contribuabili si contribuabililor mijlocii revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de contribuabilul/platitorul (societatea mama) care le-a infiintat. (Legea numarul 207/2015, articolul 33 alineatul 1)

REGISTRUL UNIC DE CONTROL

Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii.

(Legea numarul 252/2003 cu modificarile si completarile ulterioare)

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 August 2017


Votati articolul "Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Compensare amenzi si penalitati

Intrebare: Buna ziua

Va contactez pentru urmatoarea speta:

Ministerul Finantelor blocheaza contul unei societati pe motivul neplatii in anul 2007 a doua amenzi de circulatie. Ignorand faptul ca instiintarea pentru blocarea contului bancar a sosit cu 2 saptamani intarziere fata de ziua cand afost blocat contul, am depus la registratura documentele care atestau plata la timp a celor 2 amenzi de circulatie care nu depaseau 2000 RON.

Amenda + penalitatile pretinse de MF sunt in suma de 11000RON.

Deoarece cu toate actele doveditoare, la care s-au adaugat pe parcurs si toate declaratiile din 2006 pana in prezent, nu au reusit in decurs de 3 saptaamni sa deblocheze contul si sa ne lasa sa ne platim furnizorii , azi au gasit solutia:

MF sugereaza sa platim cei 11000 RON pentru care s-a facut blocarea contului urmand ca societatea sa-i recupereze pe parcurs din impozitele si taxele datorate catre stat .


Intrebarea la care va rog sa ma ajutati este:


Se pot compensa amenzile si penalitatile cu impozitele si TVA-ul lunar platite de societate?

Daca da, este corect sa plateasca societatea acesti bani in avans, in condittile in care s-au prezentat toate actele doveditoare cum ca aceste amenzi au fost platite la timo iar eroarea provine din sistemul Ministerului Finantelor?


Sugerati ca ar fi corect sa le trimit o adresa prin care sa le semnalez nemultumirea si ce a atras actiunea lor asupra activitatii societatii prin blocare contului bancar?

Multumesc


Raspuns: -... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".