Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?

OBLIGATIISEDII SECUNDARE5 ANGAJATIanaf

Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare - formular 061 (Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare).

Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului (societatii mama) care le infiinteaza insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc).

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar

(Legea numarul 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, articolul 85) 

SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI

Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [Legea numarul 207/2015 articolul 85 alineatul (5) si Legea numarul 273/2006 articolul 32 alineatul (7)].

Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare"(Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare), insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar, si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc). [Legea nr. 207/2015 art.33 alin. (2)]

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar 
[Legea numarul 273 / 2006 articolul 32 alin.(7)]

ATENTIE!
MARI CONTRIBUABILI

Inregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor, se face prin completarea si depunerea formularului 060 la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Prin exceptie, sediile secundare ale marilor contribuabili aflate in raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov se inregistreaza la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili. (Ordinul ANAF numarul 1023 / 2017)


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii


CONTRIBUABILI MIJLOCII

Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor, se face prin completarea si depunerea formularului 060 la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice sau la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa caz, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar.

(Ordinul ANAF numarul 560/2016 modificat prin Ordinul 1024/ 2017)

Listele nominale ale sediilor secundare ale contribuabililor mari si a celor mijlocii sunt publicate pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul ANAF DGRFP Brasov

♦ Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul de inregistrare fiscala al sediului secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a formularului 112. 

(Ordinul comun numarul 1045/2084/793 / 2012, cu modificarile si completarile ulterioare)

♦ Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.A.47.01.00 "Sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat (societatea mama). (Ordinul ANAF numarul 3637/2015)

Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

Competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, inclusiv in cazul sediilor secundare ale marilor contribuabili si contribuabililor mijlocii revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de contribuabilul/platitorul (societatea mama) care le-a infiintat. (Legea numarul 207/2015, articolul 33 alineatul 1)

REGISTRUL UNIC DE CONTROL

Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii.

(Legea numarul 252/2003 cu modificarile si completarile ulterioare)
 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 August 2017


Votati articolul "Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Onorariu BEJ - inregistrare

Intrebare: Buna ziua.
Am si eu o intrebare: in septembrie 2011 am primit o factura, de la un Birou Executor Judecatoresc, ce reprezinta contravaloarea onorariului pentru un dosar de executare silita pentru un client rau platnic dat in judecata, in valoare de 500 lei, pe care am achitat-o integral si pe care am inregistrat-o asa:
% = 401 500
628 403,23
4426 96,77

401 = 5121.1 500

Intre timp am primit toti banii pe care clientul avea sa ni-i achite conform Sentintei (debit,penalitati, cheltuieli de judecata) + acesti 500 lei pe care i-am bagat in contul 462 (pentru ca am crezut ca ni i-a platit in plus) pana azi, cand am primit de la BEJ explicatia ca ei sunt incasati de la client pentru ca noi sa ne acoperim contravaloarea facturii din septembrie 2011.
Ce nota contabila trebuie sa facem acum ca sa inchidem ct 462?

Multumesc anticipat.

Raspuns: Suma restituita de BEJ reprezinta onorariul pe care l-a recuperat de la debitor. In acest caz pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X