Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?

fond de rulmentmonografia contabilainregistrari contabilelocatar

In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462.

Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste sume, care este regimul din punct de vedere al TVA, precum si care este monografia contabila completa.

Iata raspunsul specialistului:

Fondul de rulment si reparatii este consituit din sume puse la dispozitie de catre proprietarii imobilelor in scopul achitarii cheltuielilor comune aferente imobilului. Sumele respective nu apartin societatii dumneavoastra.

Pentru serviciile prestate (administrare imobil) emiteti facturi si incasati distinct valoarea acestora.

In masura in care exista un document/contract in baza caruia se stabileste natura acestor sume, consider ca ati efectuat corect inregistrarea in 462:
5121 = 462

La primirea facturilor (emise pe numele societatii dumneavoastra) care se achita din fondul de rulment inregistrati:
% = 401
462
4426


Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii




Refacturarea serviciilor de reparatii/utilitatilor catre proprietari:
4111 = %
462
4427

Achitarea facturilor din fondul de rulment:
401 = 5121

Emiterea facturii pentru serviciile de administrare:
4111 = %
704
4427

Incasarea serviciilor prestate si a serviciilor/utilitatilor refacturate:
5121 = 4111

Numai in masura in care serviciile de administrare se incaseaza din fondul de rulment, suma aferenta acestor servicii ar putea fi considerata avans. In aceasta situatie, exigibilitatea tva intervine la data la care se incaseaza avansul, pentru platile in avans efectuate inainte de data la care intervine faptul generator. Pentru aceste sume ar trebui sa emiteti facturi.

Astfel, in opinia mea, pentru a nu fi considerate avansuri, din fondul de rulment ar trebui sa se achite numai facturile emise de terte persoane (nu facturile emise de societatea dumneavoastra). In cazul in care incasati fondul de rulment si reparatii pentru servicii prestate de societatea dumneavoastra (de ex. servicii de reparatii sau de administrare), va trebui sa emiteti facturi pentru avansurile incasate.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 August 2017


Votati articolul "Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile de inchiriere catre persoane fizice se trec in decl 394

Intrebare: Firma platitoare de tva, emite facturi de inchiriere garsoniere fara TVA catre persoane fizice , dar pe aceleasi facturi sunt trecute celelalte costuri, respectiv electricitatea, gaze, acestea fiind cu TVA.
Intrebarea este:
Ce completez in declaratia 394?Doar refacturarile de gaze, electricitate? sau nu trec aceste facturi in declaratie 394?
multumesc

Raspuns: In formularul 394 treceti doar ceea ce inregistrati cu tva, respectiv utilitatile. Aveti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".