Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Infiintare reprezentanta in Romania: autorizare, documente si obligatii fiscale 2017

impozitul pe reprezentantadocumenteimpozitul pe reprezentanta

INFIINTARE REPREZENTANTA

Depunerea cererii pentru autorizarea de functionare la Departamentul de Comert Exterior dincadrul Ministerului Economiei Comertului si Mediului de Afaceri, de catre persoana juridica straina.

Documentele necesare a fi prezentate pentru eliberarea autorizatiei de functionare a uneireprezentante sunt urmatoarele:

1. atestat, in original, din partea Camerei de Comert si Industrie - Registru de comert dintara de unde isi are sediul firma, care confirma existenta legala, obiectul de activitate si capitalulsocial al firmei straine;

2. certificat de bonitate, in original, eliberat de o banca comerciala prin care firma straina isideruleaza operatiunile financiare;

3. statut (sau memorandum de asociere), in copie, atestand forma de organizare si modul defunctionare a firmei straine;

4. imputernicire, in original, a sefului de reprezentanta eliberata de firma straina, autentificatade un jurist sau notar.

In 30 de zile de la data inregistrarii cererii se emite autorizatia sau, motivat se respinge cererea. Obs. intrucat reprezentanta nu are personalitate juridica, nu se inregistreaza la Registrul Comertului.

AUTORIZAREA REPREZENTANTEI


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


Autorizatia de functionare va stabili obiectul, conditiile de exercitare a activitatii, durata si sediul reprezentantei.

Persoanele juridice straine, prin reprezentante infiintate in Romania, nu sunt abilitate sa desfasoare activitati de productie, comert sau prestari de servicii, aceste reprezentante neavand calitatea de persoana juridica. [punctul24 alineatul(1) din norme dat in aplicarea art.235 ]

INREGISTRAREA FISCALA A REPREZENTANTEI

Orice persoana juridica straina, care infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in cursul anului fiscal, are obligatia de a depune o declaratie fiscala la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data la care reprezentanta a fost infiintata sau desfiintata.[articolul 237 alineatul (3) Cod fiscal]

Inregistrarea fiscala a reprezentantelor persoanelor juridice straine, care isi au sediul sau isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, se face prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala (formular 015) la organul fiscal competent.


Organul fiscal competent

- Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare a obligatiilor fiscale ale reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine, care au sediul in municipiul Bucuresti, autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania.

- Administratiile judetene ale finantelor publice au competenta de administrare a obligatiilor fiscale ale reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, care au sediul in raza lor teritoriala.

IMPOZITUL PE REPREZENTANTA

Impozitul pe reprezentanta pentru un an fiscal este egal cu echivalentul in lei al sumei de 4.000 euro/an, la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de BNR pentru ziua in care se efectueaza plata impozitului la bugetul de stat, in 2 transe egale: 25 iunie si 25 decembrie a anului de impunere.

Obs.: Potrivit articolul 155 alineatul (2) din Codul de procedura fiscala, scadenta si/sau termenul de declarare care se implinesc la 25 decembrie, sunt scadente si/sau se declara pana la data de 21 decembrie. in situatia in care data de 21 decembrie, este zi nelucratoare, creantele fiscale sunt scadente si/sau se declara pana in ultima zi lucratoare anterioara datei de 21 decembrie.

Orice persoana straina care datoreaza impozitul pe reprezentanta are obligatia de a depune odeclaratie anuala* la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anuluide impunere.

Cuantumul impozitului pe reprezentanta difera in functie de momentul infiintarii sau dupa caz al desfiintarii reprezentantei. in functie de acest moment in cursul unui an fiscal, impozitul datorat pentru anul respectiv se calculeaza proportional cu numarul de luni de existenta a reprezentantei in anul fiscal respectiv.

In cazul persoanelor juridice straine care infiinteaza o reprezentanta in Romania in cursul unei luni din anul de impunere, impozitul pentru anul de impunere se calculeaza incepand cu data de 1 a lunii in care reprezentanta a fost infiintata pana la sfarsitul anului respectiv. Pentru reprezentantele care se desfiinteaza in cursul anului de impunere impozitul anual se recalculeaza pentru perioada de activitate de la inceputul anului pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care a avut loc desfiintarea reprezentantei.

Reprezentantele sunt obligate sa conduca evidenta contabila prevazuta de legislatia dinRomania.

(articolul 235-237 Cod fiscal, punctele 25-26 din norme)

*Obs.: Modelul "Declaratiei anuale privind impozitul pe reprezentante" cat si "Declaratia fiscala depusa la organul fiscal din Romania de persoanele juridice straine care infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in cursul anului fiscal reprezentante" se gasesc pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea legislatie/formulare fiscale si ghid de completare/arhiva formulare.

INCHIDEREA UNEI REPREZENTANTE LA DEPARTAMENTUL DE COMERT EXTERIOR

Documentele necesare pentru inchiderea unei reprezentante sunt urmatoarele:

- decizia consiliului director al firmei mama prin care se hotaraste inchiderea reprezentantei;
- adresa de solicitare, din care sa rezulte data inchiderii reprezentantei;
- scrisoare eliberata de Directia Generala a Finantelor Publice, din care sa rezulte ca reprezentantanu are obligatii fiscale;
- copie a ultimei autorizatii de functionare.

Baza legala:
Decretul Lege 122/1990 privind autorizarea si functionarea in Romania a reprezentantelor societatilor comerciale si organizatiilor straine,
TITLUL VI - Capitolul III "Impozitul pe reprezentante", articolul235-237 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal,
punctul24-26 din Hotararea Guvernului 1/2016 privind normele metodologice date in aplicarea Codului fiscal,
Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala,
Ordinul ANAF 2089/2007, Ordinul ANAF 3775/2015, Ordinul MFP 1230/2006, Ordinul MFP 460/2004.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Octombrie 2017


Votati articolul "Infiintare reprezentanta in Romania: autorizare, documente si obligatii fiscale 2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuiala pers.fizica-juridica din contract de inchiriere

Intrebare: intre o persoana fizica si o persoana juridica exista un contract de inchiriere spatiu sediu secundar cu 1500 ron pe luna.
Persoana fizica declara venitul din chirii fiind obligata la plata impozitului si contributiei la sananate din baza calcul 13.500 ( 1500*12 luni = 18.000 18.000*25% = 13.500 ) astfel :
impozit pe an = 2160
cass pe an = 744
total plata = 2904 rest venit din chirie 15.096 pe an
intrebarea ar fi: care este cheltuiala pers.juridice?

Raspuns: Cheltuiala persoanei juridice este valoarea contractuala a chiriei inregistrata lunar. In concluzie,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X