Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Infiintare reprezentanta in Romania: autorizare, documente si obligatii fiscale 2017

impozitul pe reprezentantadocumenteimpozitul pe reprezentanta

INFIINTARE REPREZENTANTA

Depunerea cererii pentru autorizarea de functionare la Departamentul de Comert Exterior dincadrul Ministerului Economiei Comertului si Mediului de Afaceri, de catre persoana juridica straina.

Documentele necesare a fi prezentate pentru eliberarea autorizatiei de functionare a uneireprezentante sunt urmatoarele:

1. atestat, in original, din partea Camerei de Comert si Industrie - Registru de comert dintara de unde isi are sediul firma, care confirma existenta legala, obiectul de activitate si capitalulsocial al firmei straine;

2. certificat de bonitate, in original, eliberat de o banca comerciala prin care firma straina isideruleaza operatiunile financiare;

3. statut (sau memorandum de asociere), in copie, atestand forma de organizare si modul defunctionare a firmei straine;

4. imputernicire, in original, a sefului de reprezentanta eliberata de firma straina, autentificatade un jurist sau notar.

In 30 de zile de la data inregistrarii cererii se emite autorizatia sau, motivat se respinge cererea. Obs. intrucat reprezentanta nu are personalitate juridica, nu se inregistreaza la Registrul Comertului.

AUTORIZAREA REPREZENTANTEI


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii


Autorizatia de functionare va stabili obiectul, conditiile de exercitare a activitatii, durata si sediul reprezentantei.

Persoanele juridice straine, prin reprezentante infiintate in Romania, nu sunt abilitate sa desfasoare activitati de productie, comert sau prestari de servicii, aceste reprezentante neavand calitatea de persoana juridica. [punctul24 alineatul(1) din norme dat in aplicarea art.235 ]

INREGISTRAREA FISCALA A REPREZENTANTEI

Orice persoana juridica straina, care infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in cursul anului fiscal, are obligatia de a depune o declaratie fiscala la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data la care reprezentanta a fost infiintata sau desfiintata.[articolul 237 alineatul (3) Cod fiscal]

Inregistrarea fiscala a reprezentantelor persoanelor juridice straine, care isi au sediul sau isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, se face prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala (formular 015) la organul fiscal competent.


Organul fiscal competent

- Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare a obligatiilor fiscale ale reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine, care au sediul in municipiul Bucuresti, autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania.

- Administratiile judetene ale finantelor publice au competenta de administrare a obligatiilor fiscale ale reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, care au sediul in raza lor teritoriala.

IMPOZITUL PE REPREZENTANTA

Impozitul pe reprezentanta pentru un an fiscal este egal cu echivalentul in lei al sumei de 4.000 euro/an, la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de BNR pentru ziua in care se efectueaza plata impozitului la bugetul de stat, in 2 transe egale: 25 iunie si 25 decembrie a anului de impunere.

Obs.: Potrivit articolul 155 alineatul (2) din Codul de procedura fiscala, scadenta si/sau termenul de declarare care se implinesc la 25 decembrie, sunt scadente si/sau se declara pana la data de 21 decembrie. in situatia in care data de 21 decembrie, este zi nelucratoare, creantele fiscale sunt scadente si/sau se declara pana in ultima zi lucratoare anterioara datei de 21 decembrie.

Orice persoana straina care datoreaza impozitul pe reprezentanta are obligatia de a depune odeclaratie anuala* la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anuluide impunere.

Cuantumul impozitului pe reprezentanta difera in functie de momentul infiintarii sau dupa caz al desfiintarii reprezentantei. in functie de acest moment in cursul unui an fiscal, impozitul datorat pentru anul respectiv se calculeaza proportional cu numarul de luni de existenta a reprezentantei in anul fiscal respectiv.

In cazul persoanelor juridice straine care infiinteaza o reprezentanta in Romania in cursul unei luni din anul de impunere, impozitul pentru anul de impunere se calculeaza incepand cu data de 1 a lunii in care reprezentanta a fost infiintata pana la sfarsitul anului respectiv. Pentru reprezentantele care se desfiinteaza in cursul anului de impunere impozitul anual se recalculeaza pentru perioada de activitate de la inceputul anului pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care a avut loc desfiintarea reprezentantei.

Reprezentantele sunt obligate sa conduca evidenta contabila prevazuta de legislatia dinRomania.

(articolul 235-237 Cod fiscal, punctele 25-26 din norme)

*Obs.: Modelul "Declaratiei anuale privind impozitul pe reprezentante" cat si "Declaratia fiscala depusa la organul fiscal din Romania de persoanele juridice straine care infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in cursul anului fiscal reprezentante" se gasesc pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea legislatie/formulare fiscale si ghid de completare/arhiva formulare.

INCHIDEREA UNEI REPREZENTANTE LA DEPARTAMENTUL DE COMERT EXTERIOR

Documentele necesare pentru inchiderea unei reprezentante sunt urmatoarele:

- decizia consiliului director al firmei mama prin care se hotaraste inchiderea reprezentantei;
- adresa de solicitare, din care sa rezulte data inchiderii reprezentantei;
- scrisoare eliberata de Directia Generala a Finantelor Publice, din care sa rezulte ca reprezentantanu are obligatii fiscale;
- copie a ultimei autorizatii de functionare.

Baza legala:
Decretul Lege 122/1990 privind autorizarea si functionarea in Romania a reprezentantelor societatilor comerciale si organizatiilor straine,
TITLUL VI - Capitolul III "Impozitul pe reprezentante", articolul235-237 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal,
punctul24-26 din Hotararea Guvernului 1/2016 privind normele metodologice date in aplicarea Codului fiscal,
Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala,
Ordinul ANAF 2089/2007, Ordinul ANAF 3775/2015, Ordinul MFP 1230/2006, Ordinul MFP 460/2004.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Octombrie 2017


Votati articolul "Infiintare reprezentanta in Romania: autorizare, documente si obligatii fiscale 2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Notificare sau actiune pentru recuperare debit ?

Intrebare: O persoana fizica are de achitat institutiei noastre
o suma de bani reprezentand cval cazarii pe o perioada de timp.

Institutia noastra i-a transmis o Notificare scrisa prin posta,
recomandat, cu confirmare de primire,
insa plicul s-a intors la institutie
cu mentiunea "Destinatar - Lipsa de la domiciliu".

Institutia noastra a repetat procedura,
transmitand inca o Notificare,
insa si aceasta s-a intors cu aceeasi mentiune de mai sus.

1. - exista alt mijloc prin care
institutia noastra sa ii comunice Notificarea debitorului ?

2. - Pentru a recupera suma datorata de debitor
cum va trebui sa procedeze institutia noastra ?
Sa il actioneze pe debitor in instanta ?



Raspuns: Recuperarea unei sume datorate de catre o persoana fizica se face prin mediere, executare, sau prin...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X