Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Metode pentru descarcarea stocului de marfa. Ce optiuni corecte aveti?

descarcare gestiunestocuricomert cu amanuntulfarmacie

In analiza de mai jos, s-a preluat de curand contabilitatea unei societati care are 2 farmacii. Au existat probleme la descarcarea stocului de marfa si s-a folosit metoda coeficientului K la descarcarea stocului de marfa, dar sa- constatat ca valoarea adaosului comercial la descarcarea gestiunii este mult mai mica decat valoarea adaosului comercial care rezulta din programul de gestiune al farmaciilor.

Exista insa si pareri contradictorii privind metoda de descarcare a gestiunii. Fostul contabilul la descarcarea gestiunii nu a folosit metoda coeficientului k si a scazut din pretul de vanzare al marfurilor valoarea marjei brute (valoare preluata din programul de gestiune intern al farmaciilor si pe care administratorul il considera corect).

Stabilim daca la gestiunea cu amanuntul se a folosi obligatoriu metoda descarcarii gestiunii cu coeficietul k sau daca se poate folosi in continuare medota folosita de fostul contabilul care a calculat costul bunurilor vandute prin deducerea marjei brute din pretul de vanzare al stocului. De asemenea, vom vedea care este procedura in cazul in care se schimba metoda de descarcare a gestiunii.

Iata raspunsul specialistului:

Pct. 286 din OMFP 1802/2014 prevede ca in functie de specificul activitatii, pentru determinarea costului pot fi folosite, de asemenea, metoda costului standard, in activitatea de productie sau metoda pretului cu amanuntul, in comertul cu amanuntul. Diferentele de pret fata de costul de achizitie sau de productie trebuie evidentiate distinct in contabilitate, fiind recunoscute in costul activului.

Repartizarea diferentelor de pret asupra valorii bunurilor iesite si asupra stocurilor se efectueaza cu ajutorul unui coeficient de repartizare.

K = (Si 378 + Rc 378) / [ (Si 371 – Si 4428) + (Rd 371 – Rc 4428) ]
Acest coeficient K se inmulteste cu valoarea marfurilor vandute din care s-a scazut cota aferenta de TVA.
Adaosul comercial = K x Rulajul lunar al contului 707

Avand in vedere ca desfasurati o activitate de comert cu amanuntul, marfurile vor fi inregistrate la pret de vanzare ce cuprinde adaosul comercial si TVA neexigibila.

La calculul coeficientului K nu se ia in considerare valoarea TVA, prin urmare coeficientul obtinut trebuie sa reflecte valoarea adaosului comercial.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii


In masura in care marja bruta este mai mare decat cea rezultata din aplicarea coeficientului K este posibil ca in contul de diferente de pret 378 sa nu fie inregistrata aceeasi valoare ca in programul intern de gestiune al farmaciilor, motiv pentru care apar diferente intre sumele inregistrate in programul intern si cele rezultate din aplicarea coeficientului.
Metoda de descarcare gestiune folosita trebuie sa reflecte realitatea economica Daca este mai precisa, poate fi utilizata in continuare metoda utilizata.

Modificarile de politici contabile pot fi determinate de:
a) initiativa entitatii, caz in care modificarea trebuie justificata in notele explicative la situatiile financiare anuale;
b) o decizie a unei autoritati competente si care se impune entitatii (modificare de reglementare), caz in care modificarea nu trebuie justificata in notele explicative, ci doar mentionata in acestea.

Modificarea de politica contabila la initiativa entitatii poate fi determinata de:
- o modificare exceptionala intervenita in situatia entitatii sau in contextul economico-financiar in care aceasta isi desfasoara activitatea;
- obtinerea unor informatii credibile si mai relevante.

Efectele modificarii politicilor contabile aferente exercitiilor financiare precedente se inregistreaza pe seama rezultatului reportat (contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile"), daca efectele modificarii pot fi cuantificate.

Efectele modificarii politicilor contabile aferente exercitiului financiar curent se contabilizeaza pe seama conturilor de cheltuieli si venituri ale perioadei.
Daca efectul modificarii politicii contabile este imposibil de stabilit pentru perioadele trecute, modificarea politicilor contabile se efectueaza pentru perioadele viitoare, incepand cu exercitiul financiar curent si exercitiile financiare urmatoare celui in care s-a luat decizia modificarii politicii contabile.

In cazul modificarii politicilor contabile pentru o perioada anterioara, entitatile trebuie sa ia in considerare efectele fiscale ale acestora.

Prin urmare, daca se efectueaza modificarea politicii contabile efectele acestei modificari trebuie cuantificate atat pentru perioada curenta cat si pentru perioadele anterioare ca si cum metoda de descarcare a gestiunii ar fi fost aplicata si in exercitiile anterioare.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2017


Votati articolul "Metode pentru descarcarea stocului de marfa. Ce optiuni corecte aveti?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Borderou achizitii bunuri mobile. Impozabil sau nu ?

Intrebare: Buna ziua,

Pe parcursul acestui an am achizitionat de la diverse persoane (de pe internet, din targ, de oriunde am gasit) modem-uri de internet, lunar am strans cate 20-30 bucati pe care le-am vandut firmei mele printr-un borderou de achizitii contra sumei de 50 RON/bucata. Vanzarea a fost facuta de pe numele meu catre firma mea. Bunurile au fost apoi vandute de pe firma mea cu sume curpinse intre 100-150 ron la diverse firme, profitul generat fiind de peste 50 %. Problema este ca s-au cam strans 250-300 bucati vandute. De curand o dna contabila mi-a spus ca trebuia oprit si impozit la sursa de 16 % dar doamna mea contabila o contrazice.
Trebuia sau nu oprit impozit 16 % pe venitul persoanei fizice (eu in acest caz) ?
In cazul unui control din partea celor de la anaf pot aparea probleme ca am cumparat asa multe produse pe firma, de la mine prin borderou ? Se poate observa clar ca nu am adus daune firmei ba chiar am facut un profit frumusel.
Firma este neplatitoare de tva si microintreprindere cu imp 3% pe profit.
Va multumesc.

Raspuns: Din punctul de vedere al firmei, vanzarea este in conformitate cu profilul de activitate, aceasta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X