Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Furnizor aflat in faliment. Cum declaram facturile in D 394?

codul de tvad 394facturideclaratia 394insolventa

In analiza de mai jos, avem situatia in care firma primeste facturi pentru serviciile prestate de la un furnizor care are specificat pe factura in faliment si care pe site-ul ANAF are codul de TVA anulat. Coform legislatiei in vigoare, vom vedea daca firma are dreptul la deducerea TVA, precum si cum si unde se declara aceste facturi in declaratia 394.


Iata raspunsul specialistului:

In cazul dat, TVA este deductibila conform prevederilor de la la art. 11 alin. (7) din Codul fiscal, redate in continuare:

Art. 11 alin. (7)

(7) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform Codului de procedura fiscala, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului, potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare.

n cazul inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) a furnizorului/ prestatorului, beneficiarii care au achizitionat bunuri si/sau servicii in perioada in care furnizorul/prestatorul a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat isi exercita dreptul de deducere a TVA pentru achizitiile respective, pe baza facturilor emise de furnizor/prestator conform alin. (6), prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrarea furnizorului/prestatorului sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

Conform art. 83 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa intrarea in reorganizare judiciara sau faliment, actele si corespondenta vor purta, in conditiile prevazute la alin. (1), mentiunea "in reorganizare judiciara", "in judicial reorganisation", "en redressement" sau, dupa caz, "in faliment", "in bankruptcy", "en faillite". Dupa intrarea in procedura simplificata se va face, de asemenea, mentiunea "in faliment", "in bankruptcy", "en faillite.


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



Asadar, TVA inscrisa pe factura provenind de la un furnizor aflat in faliment, conform mentiunii de pe factura in faliment, este deductibila.

Achizitia efectuata de la societatea careia i s-a anulat codul de TVA se inscrie in declaratia 394 in cartusul D.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu -Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul de tvad 394facturideclaratia 394insolventa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 August 2017


Votati articolul "Furnizor aflat in faliment. Cum declaram facturile in D 394?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie marfa din Elvetia,regim tva

Intrebare: Avem o achizitie intracomunitara de marfa din Elvetia(2 colete). Conditii de livrare FCA.Transportul marfii este efectuat cu un autoturism al unei societati din Romania.Vreau sa stiu:
1. Cum inregistreaza corect achizitia de bunuri de la societatea din Elvetia in evidentele contabile si cum se declara corect prin decontul de taxa?
2.Ce taxe trebuie platite?
3.Am nevoie de CMR de la transportator sau doar de factura?

Multumesc

Raspuns: 371-401 valoare x curs BNR la data facturii 4426-4427 taxare inversa Documentul de transport CMR...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile