Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Cum inregistrati serviciile de intermediere imobiliara?

servicii de intermediereinchiriere cladireinregistrari contabileOMFP 1802/2014

Va propunem, prin cele de mai jos, cazul unei societati care construieste o cladire pe care urmeaza sa o inchirieze. Primeste o factura de la un furnizor X pentru servicii de intermediere imobiliara in scopul atragerii unui nou client interesat sa incheie un contract de inchiriere spatiu in noua cladire.

Vom vedea cum se contabilizeaza acest onorariu pe care firma il achita furnizorului X si daca se pot face inregistrari contabile pe cost sau daca intra in valoarea cladirii aflate in constructie.

Iata raspunsul specialistului:

La pct. 8 alin. (6) din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, se fac urmatoarele precizari:

6) cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie.

In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
Prin urmare, puteti inregistra servicii de intermediere imobiliara, direct in costul caldirii.
Investitiile imobiliare sunt tratate in OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, la Subsectiunea 3^2 Investitii imobiliare de la pct. 197 la pct. 205.

La pct. 198 lit. c) - e) se prevede ca:

"Urmatoarele constituie exemple de investitii imobiliare:

c) o cladire aflata in proprietatea entitatii (sau detinuta de entitate in temeiul unui contract de leasing financiar) si inchiriata in temeiul unuia sau mai multor contracte de leasing operational;


Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


d) o cladire care este libera, dar care este detinuta pentru a fi inchiriata in temeiul unuia sau mai multor contracte de leasing operational;

e) proprietatile imobiliare in curs de construire sau amenajare in scopul utilizarii viitoare ca investitii imobiliare."

Inregistrarea contabila se va face in contul 215 "Investitii imobiliare" a constructiei date spre inchiriere.

Serviciile de intermediere imobiliara se vor inregistra pe seama contului 235 "Investitii imobiliare in curs de executie", iar receptionarea si darea in folosinta a cladirii, clasificate ca investitie imobiliara, se va inregistra in contabilitate, prin articolul contabil:

215 "Investitii imobiliare" =235 "Investitii imobiliare in curs de executie".

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
servicii de intermediereinchiriere cladireinregistrari contabileOMFP 1802/2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 August 2017


Votati articolul "Cum inregistrati serviciile de intermediere imobiliara?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prejudiciu salariat, obligatii contabil

Intrebare: Daca in urma unei Inventarieri, comisia de inventariere a constat
ca o lipsa in inventarul unui salariat,
ce obligatii are un contabil ?

Comisia de inventariere incheie un Proces verbal final,
in care propune ca masura recuperarea prejudiciului.

Va rog din suflet sa ma sfatuiti cum trebuie sa se procedeze:

1. - Contabilul isi da avizul.
Adica, in ce sens ? Ce anume presupune acest aviz ?
Ce trebuie sa faca un contabil sef ?
2. - Daca acea comisie de inventariere
nu a respectat procedura de inventariere,
asa cum contabilul a instruit comisia,
atunci contabilul poate sa intoarca Dosaul comisiei ?
adica, sa corecteze Procesul verbal,
3. - daca acea comisie de inventariere propune ca masura recuperarea prejudiciului,
atunci contabilul face o Nota de constatare si evaluare a prejudiciului ?
sau o Adresa de informare a directorului ?
sau va da solutia finala impreuna cu directorul si consilierul juridic ?
4. - Contabilul, impreuna cu cei 2 vor face o Adresa oficiala
catre salariat, cu masura ce s-a dispus ?
sau ........?


Raspuns: In urma raportului de inventariere, comisia propune masurile pe care le considera necesare. In baza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Recuperare pierdere fiscala. Cum se procedeaza?

    • Vom dezbate in randurile de mai jos care este pierderea din ani precedenti, ce trebuie luata in calcul la 2017 (rd.39). In acest caz, principalele nedumeriri sunt urmatoarele: - In D101 2016 cum era corect de completat randul 39? - In D100 aferenta trimestrului II.2018 de care pierdere fiscala tin seama? - Defalcarea pierderilor fiscale si a profit...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016