Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sondajul Consiliului pentru IMM-uri arata ca 97,5% dintre firme nu sustin plata defalcata a TVA

split tvasondaj tvacontul de tvaplata defalcata a tva

Un sondaj realizat de Consiliul National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) arata ca 97,5% dintre respondenti nu sustin plata defalcata a TVA si tot o pondere de 97,5% considera ca aceasta modificare va avea efecte negative asupra activitatii firmei lor, au anuntat luni reprezentantii Consiliului.

La sondajul efectuat pe site-ul Consiliului pentru IMM-uri in perioada 8 - 28 august au raspuns un numar de 818 firme, din care 54,1% sunt microintreprinderi, 19,7% intreprinderi mici, 18,4% intreprinderi mijlocii, 5,9% intreprinderi mari si 1,9% alte forme juridice, informeaza Agerpres citand studiul amintit.

97,5% dintre respondentinu sustin aceasta modificare

De asemenea, intrebati daca sustin modificarea Codului fiscal si instituirea platii defalcate a TVA in mod obligatoriu, 97,5% dintre respondenti au raspuns ca nu sustin aceasta modificare. Astfel, 97,5% dintre respondenti au mentionat ca instituirea platii defalcate a TVA va avea efecte negative asupra activitatii lor.

La intrebarea "Ce efecte pozitive asupra activitatii dvs. considerati sa vor fi generate de plata defalcata a TVA?", 98,5% dintre respondenti au aratat faptul ca nu exista niciun efect pozitiv.

Cele mai importante dificultati/efecte negative​

Printre cele mai importante dificultati/efecte negative considerate de respondenti ca vor fi generate de plata defalcata a TVA, 97,5% au mentionat cresterea birocratiei, prin dublarea numarului de plati, masuri suplimentare de verificare si de management pentru TVA (obligatia contribuabililor de a determina/verifica contul de TVA, obligatia de a vira direct la bugetul de stat suma reprezentand TVA aferenta achizitiilor de la furnizorii/prestatorii care nu le-au comunicat un cont de TVA si de a notifica acest fapt furnizorilor/prestatorilor).

Conform aceleiasi surse, alte efecte negative identificate sunt:

- afectarea cash-flow-ului si blocarea banilor (89,9%),


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii



-costuri bancare suplimentare cu noul cont,
-comisioane bancare suplimentare (86,2%),
- costuri suplimentare pentru contribuabili generate de modificarea sistemelor informative contabile (85,5%),
-efort semnificativ de implementare tehnica, avand in vedere termenul foarte scurt de aplicare (81%), mai rezulta din sondaj.

Nu in ultimul rand, intrebati daca au fost consultati/informati de catre autoritati privind modul de aplicare a platii defalcate de TVA, 91,9% dintre repondenti au raspuns negativ, doar 8,1% mentionand ca au fost informati din alte surse, precum mass-media sau internet.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Septembrie 2017


Votati articolul "Sondajul Consiliului pentru IMM-uri arata ca 97,5% dintre firme nu sustin plata defalcata a TVA":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Data fuziune

Intrebare: Am urmatoarea situatie:
La 31.12.2012 am intocmit si publicat in Monitorul Oficial un proiect de fuziune prin absorbtie.
Mi-a venit dovada publicarii proiectului in Monitor, acum va trebui sa efectuez etapa II sa depun la ORC noul act constitutiv cu anexele corespunzatoare.
Care va fi data fuziunii efective (data de la care eu nu mai pot face operatiuni pe firma ce va fi absorbita?)
- la 31.12.2012 am facut un bilant de fuziune pentru fiecare dintre cele doua firme.
Acum voi face situatia fuzionata (la 31.03.2013?) sau ramane valabila cea din 31.12.2012?

Carmen

Raspuns: Multumesc. Dar nelamurirea mea acum este: La 01.02.2013 eu am depus proiectul de fuziune la ORC (cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Nu au bani pt salarii nesimtite si distrug firmele mici!!!
Data adaugarii: 06-Sep-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X