Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Split TVA: Ce se intampla in cazul platilor partiale si in cazul garantiilor?

split tvaplata defalcata tvacont de tvagarantiiplati partiale

Revenim cu o noua serie de lamuriri in ce priveste Split TVA, conform explicatiilor oferite de Ministerul de Finante. Vom vedea astfel ce se intampla in cazul platilor partiale (avansuri, transe), precum si incazul sumelor depozitate sub forma de garantii. De asemenea, veti vedea si ce plati sunt permise din contul de TVA.


Ce se intampla in cazul platilor partiale (avansuri, transe)?


In cazul platii partiale a contravalorii livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, precum si in cazul platii unui avans, fiecare plata se considera ca include si TVA aferenta care se determina prin aplicarea procedeului sutei marite, respectiv 19 x 100/119, in cazul cotei standard, si 9 x 100/109 sau 5 x 100/105, in cazul cotelor reduse.

In cazul platilor partiale aferente unei facturi in care sunt inscrise operatiuni supuse mai multor cote de TVA si/sau mai multor regimuri de impozitare, beneficiarii sunt obligati sa aloce sumele platite cu prioritate pentru operatiunile supuse regimului normal de taxare, in ordinea descrescatoare a cotelor. TVA astfel determinata se plateste in contul de TVA al furnizorului/prestatorului.

Ce se intampla in cazul sumelor depozitate sub forma de garantii? Cum se plateste TVA in acest caz?

Plata TVA in contul TVA se realizeaza in momentul eliberarii sumelor din aceste conturi.

Ce plati sunt permise din contul de TVA?


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii




Conturile de TVA se pot debita, in principal, cu:

  • TVA achitatin contul de TVA al furnizorului/prestatorului;
  • TVA platitla bugetul de stat, rezultata din decontul de TVA;
  • sume transferate in alt cont de TVA al titularului;
  • corectii de TVA pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont de TVA;
  • corectii aferente ajustarii bazei de TVA sau ca urmare a corectarii facturilor, pentru care plata se efectueaza intr-un alt cont de TVA;
  • restituiri in contul curent al titularului, in limita alimentarii efectuate;
  • sume reprezentand TVA achitata in numerar, cu exceptia celor retinute din incasarile in numerar, sau cu cardul din contul curent;
  • TVA decontatin cadrul grupului unic.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Septembrie 2017


Votati articolul "Split TVA: Ce se intampla in cazul platilor partiale si in cazul garantiilor?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce grila salarizare si incadrare ?

Intrebare: Buna ziua !

Revin la Subiectul:
reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Va rog din suflet sa imi spuneti - personalul secretara, casiera, juristul, referentul de la Resurse Umane din ce categorie face parte ? Unde pot sa il incadrez ?

pentru ca la alte muzee, la alte biblioteci si la administratie nu pot sa ii incadrez ....
pentru ca institutia noastra care are un personal atat de divers,
pentru ca este un muzeu de nivel judetean aflat in subordinea Consiliului Judetean,

nu stiu unde sa incadrez ca sa nu gresesc ....

Consiliul Judetean a aprobat doar Organigrama institutiei noastre care a ramas la fel din anul 2011.

Consiliul Judetean nu a facut si incadrarea personalului institutiei noastre.

Daca Consiliul Judetean este ordonatorul principal de credite,
iar institutia noastra este ordonator de credite, fiind subordonata Consiliului Judetean, cine va trebui sa faca incadrarea intregului personal ? pe compartimente /birouri /.... si cine va trebui sa stabileasca salariile personalului cf. Legii nr.153 /2017 ?

Va rog din tot sufletul sa imi explicati cum se procedeaza ?

Raspuns: Miliarde si miliarde de multumiri !!!!........ » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X