Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Sinteza Contabilul.ro: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatii oferite de consultantul fiscal

split tvatva la incasareretururi plata cardfacturi partialeplata defalcata tva
Revenim cu o noua editie din Sinteza Contabilul.ro in care am inclus, de data aceasta, doar noutati si materiale explicative privind aplicarea Split TVA.


Sesiune online ANAF: Tema plata defalcata TVA sau split TVA. 20 raspunsuri ANAF
 
La jumatatea saptamanii in curs, ANAF a organizat o noua sesiune de asistenta online, de data aceasta cu tema "Plata defalcata a T.V.A." (Split TVA).
 
Atentie! In cazul in care, dupa ce parcurgeti aceste intrebari si raspunsuri, mai aveti chestiuni nelamurite privind plata defalcata TVA, veti regasi la finalul articolului si 3 materiale cuprinzatoare privind situatii aferente Split TVA, elaborate de consultantul fiscal Ionut Jinga pentru Contabilul.ro.
 
Au existat si intrebari pentru care ANAF a anuntat ca va solicita raspunsuri din partea Ministerului de Finante. Retineti ca prevederile Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a T.V.A se aplica optional de la data de 1 octombrie 2017 si obligatoriu de la data de 1 ianuarie 2018.
 
1. In cazul unor nerezidenti care nu sunt stabiliti si nici inregistrati in scopuri de TVA in Romania, dar primesc facturi cu TVA romanesc,au obligatia de a efectua plata defalcata a bazei impozabile si a TVA? Daca nu in baza caror prevederi din ordonanta sunt exceptati?
 

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


Raspuns ANAF:
 
Plata defalcata a TVA se aplica pentru toate livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile din punctul de vedere al TVA conform prevederilor Codului fiscal, pentru care locul, conform prevederilor art. 275 sau art. 278 din Codul fiscal, se considera a fi in Romania.
 
 
2. In cazul in care un furnizor decide sa aplice sistemul in perioada optionala, iar beneficiarul nu face plata corect in 2 conturi separate, beneficiarul va fi susceptibil de amenzi chiar daca el nu aplica Optional sistemul? Sau amenzile sunt aplicabile dupa 1 ianuarie 2018?
 
Raspuns ANAF:
 
Prin exceptie, in perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2017, contul de TVA se poate debita cu TVA achitata in alt cont decat contul de TVA al furnizorului/prestatorului, daca acesta nu a optat pentru aplicarea mecanismului privind plata defalcata a TVA.
 
Persoanele care au optat pentru aplicarea sistemului au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii TVA care nu a fost platita in contul de TVA de catre beneficiarii care nu au optat pentru aplicarea mecanismului privind plata defalcata a TVA.
 
Sunctiunile se aplica doar persoanelor care au optat pentru aplicarea meceasimului incepand cu 1 octombrie 2017.
 
 
 
 
 
SPLIT TVA: Incasari facturi partiale de la firme platitoare de TVA, incasari cu card si plata TVA in vama
 
Continuam seria articolelor care raspund intrebarilor dumneavoastra in ce priveste split TVA. 
 
Iata, asadar, cum procedam cand avem incasari facturi partiale emise catre companii platitoate de TVA, incasari cu card pentru vanzari cu cote diferite de TVA si la plata TVA in vama:
 
a. incasari partiale
 
Potrivit art 3 alin (4) din OG 23/2017 privind plata defalcata a TVA:
"Pentru determinarea TVA care se plateste in contul de TVA al furnizorului/prestatorului, in cazul platii partiale a contravalorii livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, precum si in cazul platii unui avans, fiecare plata se considera ca include si TVA aferenta care se determina prin aplicarea procedeului sutei marite, respectiv 19 x 100/119, in cazul cotei standard, si 9 x 100/109 sau 5 x 100/105, in cazul cotelor reduse. Beneficiarii care platesc partial o factura in care sunt inscrise operatiuni supuse mai multor cote de TVA si/sau mai multor regimuri de impozitare sunt obligati sa aloce sumele platite cu prioritate pentru operatiunile supuse regimului normal de taxare, in ordinea descrescatoare a cotelor".
 
 
 
 
SPLIT TVA: Ce se intampla cu Retururile catre client persoana fizica plata cash, precum si retur plata card?
 
Continuam seria de articole privind unele proceduri modificate odata cu aplicarea Split TVA. Pentru a va oferi lamuriri concise despre cum va trebui sa procedati, am adresat unuia dintre consultantii nostri unele dintre cele mai arzatoare intrebari si subiecte despre care ne-ati transmis ca ati dori sa aflati mai multe detalii. 
 
Ce se intampla cu Retururile catre client persoana fizica plata cash, precum si retur plata card?
 
a. retururi catre client plata cash
 
Potrivit art 9 lit k din OG 23/2017, contul de TVA se crediteaza si cu:
"sume reprezentand TVA achitat in numerar, cu exceptia celor retinute din incasarile in numerar, prevazute la art. 15 alin. (2), sau cu cardul din contul curent".
 
"Transferurile prevazute la art. 9 alin. (1) lit. e), g), h), j), k) si l) se efectueaza in urma verificarii efectuate de organul fiscal. Structura competenta, procedura si conditiile de aprobare a transferului se aproba prin ordin al presedintelui ANAF. 
 
 
 
 
 
SPLIT TVA: 3 raspunsuri despre incasarile in numerar, plata defalcata pentru firmele care aplica TVA la incasare si recuperarea TVA-ului
 
In contextul modificarilor anuntate privind Split TVA, am adresat unuia dintre consultantii nostri unele dintre cele mai arzatoare intrebari si subiecte despre care ne-ati transmis ca ati dori sa aflati mai multe detalii. Regasiti mai jos primele raspunsuri dintr-o serie pe care o vom continua cu alte cateva articole. 
 
1. Cum se va proceda cu numerarul care trebuie depus in contul de TVA sau cu incasarile in numerar?
 
Potrivit art 15 alin (2) din Ordonanta 23/2017 privind plata defalcate a TVA:
"Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa depuna in numerar/sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, diferenta intre TVA aferenta incasarilor in numerar si TVA aferenta platilor in numerar efectuate intr-o zi. In cazul institutiilor publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, TVA aferenta contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii incasate in numerar se transfera integral in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasare.
 
Asadar, firmele care incaseaza in numerar au obligatia sa depuna in numerar sau sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, diferenta intre TVA aferenta incasarilor in numerar si TVA aferenta platilor in numerar efectuate intr-o zi.
 
 
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Septembrie 2017


Votati articolul "Sinteza Contabilul.ro: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatii oferite de consultantul fiscal":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cui i s-ar imputa sanctiunile financiare ? cine va raspunde disciplinar ?

Intrebare: Buna dimineata !



Directorul institutiei noastre vrea ca Dispozitiile interne pe care le-a emis sa fie verificate

si sa se confirme ca prevederile acestora au fost indeplinite de catre un salariat.

Anumite Dispozitii prevad si obligatii care au implicatii financiare.

In cazul unor neindepliniri /neefectuare operatiuni financiar-contabile la Termen

ar atrage sanctiuni /penalitati, ....

Ce salariat /salariati vor fi cercetati disciplinar si cui i s-ar imputa ?



In cadrul unei sedinte, s-au facut urmatoarele propuneri:

1. - fiecare sef ierarhic al salariatilor sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire

ale Dispozitiilor scrise emise de director, daca salariatii lor din subordine

au indeplinit sarcinile de serviciu pe care acestia le-au primit de la director prin Dispozitii scrise.

De aceea, in Dispozitiile interne sa se scrie ca:

- în cazul neîndeplinirii sarcinilor de serviciu stabilite prin respectiva decizie,

persoanele responsabile numite prin decizie, precum ?i ?efii lor ierarhici r?spund disciplinar sau patrimonial, potrivit dispozi?iilor legale în vigoare.

2. ? juristul sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor scrise emise

de director.

Juristul a spus ca, avand o functie de executie, si nu de control, nu poate sa ii verifice

pe salariatii si pe sefii acestora care primesc Dispozitii scrise si nici modul de indeplinire

al Dispozitiilor directorului, pentru ca pentru a verifica Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor ar trebui sa verifice toate documentele si activitatile pe care salariatii le-au primit

sarcini de serviciu.

Or, juristul nu poate avea potrivit legii asemenea atributii de serviciu.

3. ? salariatii care au primit Dispozitii scrise sau

sefii ierarhici ai salariatilor

sa faca un Raport scris

care sa fie facut in Termen,

in care sa se arate

ca Dispozitiile au fost indeplinite in Termenul stabilit

?i sa arate modul de indeplinire.

4. ? cel mult, juristul sa verifice daca s-au depus iin Termen la Secretariatul institutiei acele Rapoarte scrise.

Alti colegi au spus ca juristul ar trebui sa verifice si modul de indeplinire

al Dispozitiilor scrise ale directorului.



Va rog mult de tot sa ne ajutati cu cateva sfaturi

Cum ar fi bine sa se procedeze ?


Raspuns: Va trebui sa se procedeze conform procedurilor de lucru aprobate de institutie si fisei postului in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X