Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Sinteza Contabilul.ro: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatii oferite de consultantul fiscal

split tvatva la incasareretururi plata cardfacturi partialeplata defalcata tva
Revenim cu o noua editie din Sinteza Contabilul.ro in care am inclus, de data aceasta, doar noutati si materiale explicative privind aplicarea Split TVA.


Sesiune online ANAF: Tema plata defalcata TVA sau split TVA. 20 raspunsuri ANAF
La jumatatea saptamanii in curs, ANAF a organizat o noua sesiune de asistenta online, de data aceasta cu tema "Plata defalcata a T.V.A." (Split TVA).
Atentie! In cazul in care, dupa ce parcurgeti aceste intrebari si raspunsuri, mai aveti chestiuni nelamurite privind plata defalcata TVA, veti regasi la finalul articolului si 3 materiale cuprinzatoare privind situatii aferente Split TVA, elaborate de consultantul fiscal Ionut Jinga pentru Contabilul.ro.
Au existat si intrebari pentru care ANAF a anuntat ca va solicita raspunsuri din partea Ministerului de Finante. Retineti ca prevederile Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a T.V.A se aplica optional de la data de 1 octombrie 2017 si obligatoriu de la data de 1 ianuarie 2018.
1. In cazul unor nerezidenti care nu sunt stabiliti si nici inregistrati in scopuri de TVA in Romania, dar primesc facturi cu TVA romanesc,au obligatia de a efectua plata defalcata a bazei impozabile si a TVA? Daca nu in baza caror prevederi din ordonanta sunt exceptati?

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii


Raspuns ANAF:
Plata defalcata a TVA se aplica pentru toate livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile din punctul de vedere al TVA conform prevederilor Codului fiscal, pentru care locul, conform prevederilor art. 275 sau art. 278 din Codul fiscal, se considera a fi in Romania.
2. In cazul in care un furnizor decide sa aplice sistemul in perioada optionala, iar beneficiarul nu face plata corect in 2 conturi separate, beneficiarul va fi susceptibil de amenzi chiar daca el nu aplica Optional sistemul? Sau amenzile sunt aplicabile dupa 1 ianuarie 2018?
Raspuns ANAF:
Prin exceptie, in perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2017, contul de TVA se poate debita cu TVA achitata in alt cont decat contul de TVA al furnizorului/prestatorului, daca acesta nu a optat pentru aplicarea mecanismului privind plata defalcata a TVA.
Persoanele care au optat pentru aplicarea sistemului au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii TVA care nu a fost platita in contul de TVA de catre beneficiarii care nu au optat pentru aplicarea mecanismului privind plata defalcata a TVA.
Sunctiunile se aplica doar persoanelor care au optat pentru aplicarea meceasimului incepand cu 1 octombrie 2017.
SPLIT TVA: Incasari facturi partiale de la firme platitoare de TVA, incasari cu card si plata TVA in vama
Continuam seria articolelor care raspund intrebarilor dumneavoastra in ce priveste split TVA.
Iata, asadar, cum procedam cand avem incasari facturi partiale emise catre companii platitoate de TVA, incasari cu card pentru vanzari cu cote diferite de TVA si la plata TVA in vama:
a. incasari partiale
Potrivit art 3 alin (4) din OG 23/2017 privind plata defalcata a TVA:
"Pentru determinarea TVA care se plateste in contul de TVA al furnizorului/prestatorului, in cazul platii partiale a contravalorii livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, precum si in cazul platii unui avans, fiecare plata se considera ca include si TVA aferenta care se determina prin aplicarea procedeului sutei marite, respectiv 19 x 100/119, in cazul cotei standard, si 9 x 100/109 sau 5 x 100/105, in cazul cotelor reduse. Beneficiarii care platesc partial o factura in care sunt inscrise operatiuni supuse mai multor cote de TVA si/sau mai multor regimuri de impozitare sunt obligati sa aloce sumele platite cu prioritate pentru operatiunile supuse regimului normal de taxare, in ordinea descrescatoare a cotelor".
SPLIT TVA: Ce se intampla cu Retururile catre client persoana fizica plata cash, precum si retur plata card?
Continuam seria de articole privind unele proceduri modificate odata cu aplicarea Split TVA. Pentru a va oferi lamuriri concise despre cum va trebui sa procedati, am adresat unuia dintre consultantii nostri unele dintre cele mai arzatoare intrebari si subiecte despre care ne-ati transmis ca ati dori sa aflati mai multe detalii.
Ce se intampla cu Retururile catre client persoana fizica plata cash, precum si retur plata card?
a. retururi catre client plata cash
Potrivit art 9 lit k din OG 23/2017, contul de TVA se crediteaza si cu:
"sume reprezentand TVA achitat in numerar, cu exceptia celor retinute din incasarile in numerar, prevazute la art. 15 alin. (2), sau cu cardul din contul curent".
"Transferurile prevazute la art. 9 alin. (1) lit. e), g), h), j), k) si l) se efectueaza in urma verificarii efectuate de organul fiscal. Structura competenta, procedura si conditiile de aprobare a transferului se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.
SPLIT TVA: 3 raspunsuri despre incasarile in numerar, plata defalcata pentru firmele care aplica TVA la incasare si recuperarea TVA-ului
In contextul modificarilor anuntate privind Split TVA, am adresat unuia dintre consultantii nostri unele dintre cele mai arzatoare intrebari si subiecte despre care ne-ati transmis ca ati dori sa aflati mai multe detalii. Regasiti mai jos primele raspunsuri dintr-o serie pe care o vom continua cu alte cateva articole.
1. Cum se va proceda cu numerarul care trebuie depus in contul de TVA sau cu incasarile in numerar?
Potrivit art 15 alin (2) din Ordonanta 23/2017 privind plata defalcate a TVA:
"Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa depuna in numerar/sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, diferenta intre TVA aferenta incasarilor in numerar si TVA aferenta platilor in numerar efectuate intr-o zi. In cazul institutiilor publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, TVA aferenta contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii incasate in numerar se transfera integral in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasare.
Asadar, firmele care incaseaza in numerar au obligatia sa depuna in numerar sau sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, diferenta intre TVA aferenta incasarilor in numerar si TVA aferenta platilor in numerar efectuate intr-o zi.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Septembrie 2017


Votati articolul "Sinteza Contabilul.ro: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatii oferite de consultantul fiscal":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura de achizitii marfa intracomunitara

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea speta: am achizitionat marfa de la un furnizor de marfuri din Germania. Furnizorul mi-a emis factura cu tva si mentiunea ca atunci cand va ajunge dovada (un formular pe care sa il completam si sa il retrimitem cu posta sau email) ca acea factura a ajuns la sediul firmei (Romania) ne va storna actuala factura si reemite factura fara TVA. Este corecta inregistrarea contabila :
1.factura initiala (nefiind o achizitie intracomunitara) 371=401
2.stornarea facturii initiale 371=401 (in rosu)
3.factura finala (confirmata ca o achizitie intracomunitara) 371 = 401
4426=4427
Pozitia 1 si 2 se inregistreaza in D390?
Multumesc

Raspuns: Buna ziua, Dupa transmiterea catre furnizor a dovezilor solicitate inregistrarile contabile: 1. % =...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".