Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Procedura de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. Analiza zilei

OANAF 2670/2017importcodul vamalamanarea platii

Conform Codului vamal al Uniunii autoritatile vamale autorizeaza, in baza unei cereri depuse de persoana interesata si sub rezerva constituirii unei garantii, o amanare a platii cuantumului taxelor de platit, conform uneia dintre modalitatile urma­toare:

  •  fie separat, pentru fiecare suma reprezentand taxe la import sau la export inscrisa in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) primul paragraf sau articolul 105 alineatul (4);

 

  • fie global, pentru cuantumul total al taxelor la import sau la export, inscris in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) primul paragraf, pe o perioada fixata de catre autoritatile vamale si care nu poate depasi 31 de zile; 

 

  • fie global, pentru cuantumul total al taxelor la import sau la export care face obiectul unei inscrieri unice in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) al doilea paragraf.

Perioada in care se amana astfel efectuarea unei plati este de 30 de zile.

Prin OANAF 2670/2017 au fost aprobate Normele tehnice privind autorizarea pentru amanarea platii taxelor la import datorate in legatura cu doua sau mai multe operatiuni vamale. Potrivit acestora, autorizatia pentru amanarea platii taxelor la import se acorda la cerere, in conditiile si perioada prevazute la art. 110-111 din Codul vamal al Uniunii, solicitantilor care sunt titulari ai unei autorizatii pentru utilizarea garantiei globale emisa in temeiul art. 95 din Codul vamal al Uniunii, cu valabilitate geografica in Romania. 

Formularea cererilor si emiterea autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import, precum si gestionarea acestora se efectueaza prin utilizarea Sistemului central de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene si pus la dispozitia operatorilor economici si a autoritatilor vamale din statele membre de Comisia Europeana in conformitate cu dispozitiile Deciziei de punere in aplicare (UE) 2016/578. 

Cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import se intocmeste de solicitant. La cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import se ataseaza: 

   a) autorizatia pentru utilizarea garantiei globale avand ca titular solicitantul din cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import, care trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: 


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



   (i) autorizatia pentru utilizarea garantiei globale este valida si nu este suspendata conform art. 23 alin. (4) lit. b) din Codul vamal al Uniunii; 
   (ii) valabilitatea geografica a autorizatiei pentru utilizarea garantiei globale acopera valabilitatea geografica solicitata in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import; 
   (iii) in autorizatia pentru utilizarea garantiei globale se regasesc tipurile de regimuri vamale si referintele garantiei indicate in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. 
In situatia in care autorizatia pentru utilizarea garantiei globale a fost emisa prin intermediul Sistemului central de decizii vamale, se va inscrie doar referinta acesteia in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import; 

   b) orice alte documente care justifica solicitarile formulate in cererea de autorizare. 

Autoritate vamala responsabila pentru primirea cererilor, emiterea si gestionarea autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import este: 
   a) Directia generala a vamilor in cazul cererilor si autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import valabile in mai multe state membre; 
   b) biroul vamal competent pentru locul in care este tinuta sau disponibila contabilitatea principala in scopuri vamale a solicitantului si in care urmeaza a fi desfasurate cel putin o parte dintre activitatile care fac obiectul autorizatiei, in alte situatii decat cele prevazute la lit. a). 

Cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import este acceptata de autoritatea vamala responsabila care verifica daca sunt indeplinite conditiile de autorizare. In situatia in care toate conditiile de autorizare sunt indeplinite se intocmeste autorizatia pentru amanarea platii taxelor la import. In situatia in care autoritatea vamala responsabila constata ca nu sunt indeplinite toate conditiile de autorizare sau ca, desi sunt indeplinite, decizia care urmeaza a fi luata ar putea fi nefavorabila solicitantului, acorda acestuia posibilitatea exercitarii dreptului de a fi ascultat iar decizia este luata dupa analiza punctului de vedere exprimat de solicitant sau dupa expirarea termenului stabilit, in cazul in care solicitantul nu a furnizat punctul sau de vedere in cadrul acestui termen. 

Directia generala a vamilor urmeaza sa adopte, prin decizie, instructiuni specifice privind prelucrarea in Sistemul informatic integrat vamal a datelor din autorizatiile pentru amanarea platii taxelor la import, modul de procesare a declaratiei vamale pentru care se utilizeaza amanarea platii taxelor la import, precum si modul in care sunt gestionate datele referitoare la amanarea platii taxelor la import din Sistemul central de decizii vamale, care se publica pe site-ul internet al Directiei generale a vamilor in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a ordinului 2670/2017. 
 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Septembrie 2017


Votati articolul "Procedura de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. Analiza zilei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie

Intrebare: V-as ruga daca imi puteti pune dvs sumele la fiecare va rog frumos:
641=421
421=%
425
427
431
437
428
444
6451=4311
6452=4371
6453=4315
622=462
6453=4315
6458=4318

5311=421

4118=411

654=4118

8034

4118=754

4111=4118

5121=4111.

Va multumesc!!!

Raspuns: Va multumesc frumos! Sunteti niste oameni foarte de treaba! Multumesc mult.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X