Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Procedura de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. Analiza zilei

OANAF 2670/2017importcodul vamalamanarea platii

Conform Codului vamal al Uniunii autoritatile vamale autorizeaza, in baza unei cereri depuse de persoana interesata si sub rezerva constituirii unei garantii, o amanare a platii cuantumului taxelor de platit, conform uneia dintre modalitatile urma­toare:

  •  fie separat, pentru fiecare suma reprezentand taxe la import sau la export inscrisa in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) primul paragraf sau articolul 105 alineatul (4);

 

  • fie global, pentru cuantumul total al taxelor la import sau la export, inscris in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) primul paragraf, pe o perioada fixata de catre autoritatile vamale si care nu poate depasi 31 de zile; 

 

  • fie global, pentru cuantumul total al taxelor la import sau la export care face obiectul unei inscrieri unice in evidenta contabila in conformitate cu articolul 105 alineatul (1) al doilea paragraf.

Perioada in care se amana astfel efectuarea unei plati este de 30 de zile.

Prin OANAF 2670/2017 au fost aprobate Normele tehnice privind autorizarea pentru amanarea platii taxelor la import datorate in legatura cu doua sau mai multe operatiuni vamale. Potrivit acestora, autorizatia pentru amanarea platii taxelor la import se acorda la cerere, in conditiile si perioada prevazute la art. 110-111 din Codul vamal al Uniunii, solicitantilor care sunt titulari ai unei autorizatii pentru utilizarea garantiei globale emisa in temeiul art. 95 din Codul vamal al Uniunii, cu valabilitate geografica in Romania. 

Formularea cererilor si emiterea autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import, precum si gestionarea acestora se efectueaza prin utilizarea Sistemului central de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene si pus la dispozitia operatorilor economici si a autoritatilor vamale din statele membre de Comisia Europeana in conformitate cu dispozitiile Deciziei de punere in aplicare (UE) 2016/578. 

Cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import se intocmeste de solicitant. La cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import se ataseaza: 

a) autorizatia pentru utilizarea garantiei globale avand ca titular solicitantul din cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import, care trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: 


Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



(i) autorizatia pentru utilizarea garantiei globale este valida si nu este suspendata conform art. 23 alin. (4) lit. b) din Codul vamal al Uniunii; 
(ii) valabilitatea geografica a autorizatiei pentru utilizarea garantiei globale acopera valabilitatea geografica solicitata in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import; 
(iii) in autorizatia pentru utilizarea garantiei globale se regasesc tipurile de regimuri vamale si referintele garantiei indicate in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. 
In situatia in care autorizatia pentru utilizarea garantiei globale a fost emisa prin intermediul Sistemului central de decizii vamale, se va inscrie doar referinta acesteia in cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import; 

b) orice alte documente care justifica solicitarile formulate in cererea de autorizare. 

Autoritate vamala responsabila pentru primirea cererilor, emiterea si gestionarea autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import este: 
a) Directia generala a vamilor in cazul cererilor si autorizatiilor pentru amanarea platii taxelor la import valabile in mai multe state membre; 
b) biroul vamal competent pentru locul in care este tinuta sau disponibila contabilitatea principala in scopuri vamale a solicitantului si in care urmeaza a fi desfasurate cel putin o parte dintre activitatile care fac obiectul autorizatiei, in alte situatii decat cele prevazute la lit. a). 

Cererea de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import este acceptata de autoritatea vamala responsabila care verifica daca sunt indeplinite conditiile de autorizare. In situatia in care toate conditiile de autorizare sunt indeplinite se intocmeste autorizatia pentru amanarea platii taxelor la import. In situatia in care autoritatea vamala responsabila constata ca nu sunt indeplinite toate conditiile de autorizare sau ca, desi sunt indeplinite, decizia care urmeaza a fi luata ar putea fi nefavorabila solicitantului, acorda acestuia posibilitatea exercitarii dreptului de a fi ascultat iar decizia este luata dupa analiza punctului de vedere exprimat de solicitant sau dupa expirarea termenului stabilit, in cazul in care solicitantul nu a furnizat punctul sau de vedere in cadrul acestui termen. 

Directia generala a vamilor urmeaza sa adopte, prin decizie, instructiuni specifice privind prelucrarea in Sistemul informatic integrat vamal a datelor din autorizatiile pentru amanarea platii taxelor la import, modul de procesare a declaratiei vamale pentru care se utilizeaza amanarea platii taxelor la import, precum si modul in care sunt gestionate datele referitoare la amanarea platii taxelor la import din Sistemul central de decizii vamale, care se publica pe site-ul internet al Directiei generale a vamilor in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a ordinului 2670/2017. 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Septembrie 2017


Votati articolul "Procedura de autorizare pentru amanarea platii taxelor la import. Analiza zilei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA- infiintare frizerie. Am nevoie de ajutor!

Intrebare: Buna ziua!
Am nevoie de ajutor si v-as fi mai mult decat recunoscatoare daca m-ati putea "lumina". Sunt asistent personal pentru fiul meu si asa cum stiti veniturile in aceasta situatie sunt foarte mici iar nevoile finaciare mari. Am facut un curs de frizerie si as dori sa profesez sub forma pfa-neplatitor de tva. Intrebarile mele ar fi:
- pot sa imi mentin contractul de munca cu primaria? (sunt angajata, asa cum specificam mai sus, ca si asistent personal pentru persoana cu handicap grav. Sunt divortata si sunt singura persoana care se ocupa de copil)
- nu am locuinta personala. pot sa imi fac sediul social pe baza contractului de inchiriere al locuintei in care domiciliem? mai am nevoie de acordul proprietarului sau este suficient contractul vizat de ministerul de finante?
Va multumesc!

Raspuns: Bineinteles ca puteti infiinta PFA, urmand ca activitatea sa o incepeti cand veti avea spatiul si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile