Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Scoaterea din evidenta a bunurilor deteriorate. Care va fi tratamentul contabil?

inregistrari contabileinventarierebunuri degradatescoatere din evidenta

In analiza urmatoare, in anul 2009 societatea a achizitionat utilaje specifice din materiale compozite cu scopul de a le vinde. Acestea sunt inregistrate in stocul de marfa. Fiind umiditate in spatiul de depozitare componentele acestora au ruginit si s-au rupt la incercarea de a le pune in functiune. Se doreste scoaterea lor din evidenta. 

Vom vedea ce documente se intocmesc in acest scop si care este monografia contabila. De asemenea, stabilim daca sunt acestea cheltuieli deductibile si daca se colecteaza TVA.

Iata raspunsul specialistului:

In baza rezultatelor inventarierii si a constatarii ca bunurile sunt degradate, se va intocmi Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale cod 14-2-3/aA, prevazut de Ordinul 2634/2015.
 
Daca dintr-o eroare ati mentionat in descrierea societatii ca sunteti microintreprindere (caz in care natura cheltuielii nu este relevanta), deci sunteti platitori de impozit pe profit, se aplica prevederile art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal, potrivit caruia, nu sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipss din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adsugats aferents, dacs aceasta este datorats potrivit prevederilor titlului VII. 

In speta data, cheltuielile cu bunurile degradate sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:
- bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;
- bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, dacs se face dovada distrugeri. 
Astfel, daca degradarea s-a produs din cauza depozitarii necorespunzatoare si nicio persoana nu este trasa la raspundere pentru acest fapt, opinia mea este ca trecerea pe cheltuiala reprezinta o cheltuiala nedeductibila fiscal (neimputabila) daca nu se face dovada distrugerii.
 


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



Din punct de vedere al tva, potrivit art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, nu se ajusteazs deducerea initials a taxei in cazul bunurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzstor de persoana impozabila. 
 
Conform punctului 78 alin. (10)-(12) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, in sensul art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, persoana impozabils nu are obligatia ajustsrii taxei deductibile in cazul bunurilor de natura celor prevszute la alin. (1) distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzstor, in situatii cum ar fi, de exemplu, urmstoarele, dar fsrs a se limita la acestea: (10) In sensul art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, persoana impozabils nu are obligatia ajustsrii taxei deductibile in cazul bunurilor de natura stocurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzstor, in situatii cum ar fi, de exemplu, bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate si pentru care se face dovada distrugerii.
In orice alts situatie in care persoana impozabils aduce suficiente dovezi cs bunurile sunt distruse, pierdute sau furate, nu are obligatia ajustsrii taxei. 
 
Obligatia de a demonstra sau confirma in mod corespunzstor cs bunurile au fost distruse, pierdute sau furate, in sensul art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, revine persoanei impozabile. In situatia in care organele de inspectie fiscals nu considers suficiente dovezile furnizate de persoana impozabils, acestea pot obliga persoana respectivs ss efectueze ajustarea taxei. Conform principiului proportionalitstii, organele fiscale nu pot solicita persoanei impozabile mai mult decat ceea ce este necesar pentru dovedirea incidentului care a condus la pierderea, distrugerea sau furtul bunului, astfel incat sarcina persoanei impozabile ss nu devins practic imposibils sau extrem de dificils.
 
Avand in vedere ca marfurile sunt niste utilaje, odata cu scoaterea din evidenta, ele vor fi vandute sau predate catre o unitate autorizata. Intr-o alta situatie decat vanzarea sau predarea catre o societate autorizata, opinia mea este ca veti ajusta tva dedusa la achizitie.
 
Bunurile fiind incadrate la marfuri, in baza Procesului-verbal de declasare a unor bunuri materiale, acestea vor fi reclasificate la deseuri:
607 = 371
 
Obtinere deseuri (deseurile obtinute de societatea dvs. din procesul de productie trebuie sa fie inregistrate in patrimoniu la costul de productie):
346 = 711 
 
Daca vindeti deseurile rezultate in urma productiei catre societatea colectoare de deseuri, aveti urmatoarele inregistrari:
Vanzarea deseurilor catre unitatea colectoare/valorificatoare, cu evidentierea distincta in factura a cotei de 3% reprezentand fondul de mediu:
4111 = 703
 
si descarcarea gestiunii de deseurile vandute:
711 = 346
 
Incasarea facturii, mai putin a cotei din veniturile realizate de unitatea detinatoare reprezentand suma necesara constituirii fondului pentru mediu, potrivit legii. Diferenta dintre valoarea totala a facturii si cota retinuta prin stopaj la sursa de catre unitatea colectoare/valorificatoare se inregistreaza la cheltuieli, utilizand formula contabila:
% = 4111
5121
635/652
 
Daca firma care preia deseurile va factureaza serviciile de colectare, inregistrati respectivele servicii:
% = 401
652
4426
 
Plata facturii:
401 = 5121
 
In concluzie, daca reclasificati bunurile la deseuri si le predati catre o societate autorizata, deduceti cheltuiala si nu ajustati tva dedusa la achizitie.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist


 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabileinventarierebunuri degradatescoatere din evidenta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Septembrie 2017


Votati articolul "Scoaterea din evidenta a bunurilor deteriorate. Care va fi tratamentul contabil?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Persoana împuternicită - debite de plata

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa imi dati un sfat in legatura cu urmatoarea problema:

- refiritor la OMFP 1792/2002 ? Ordin ALOP ACTUALIZAT ? Norme metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice

ORDIN Nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale ? ACTUALIZAT

- domnul director al institutiei noastre vrea ca printr-o Procedura operationala
sa desemneze pe contabilul sef, ca persoana împuternicită de ordonatorul de credite,
sa se ocupe si sa raspunda de determinarea sau verificarea existenţei sumei datorate creditorului, pe baza datelor înscrise în factură şi a documentelor întocmite de comisia de recepţie constituită potrivit legii

- astfel, persoana imputernicita, va trebui sa verifice toate sumele pe care
institutia va trebui sa le plateasca ( facturi, popriri, ....)
si sa semneze /sa certifice ca institutia trebuia sa plateasca sumele respective

- dupa ce alt salariat va pune viza de "Legalitate si regularitate",
aceasta persoana /contabilul sef
va primi o stampila pe care o va aplica pe documente,
inainte de semnatura directorului care va pune viza "Bun de plata".

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - daca aceste obligatii /atributii
nu se suprapun cumva cu cele ale salariatului care pune viza CFP ?
2. - contabilul sef poate sa preia si aceste atributii si
sa puna si o asemenea viza ?
Nu ar exista motive de incompatibilitate ?
3. - directorul a spus ca daca exista contract
pe care exista deja viza CFP,
salariatul care pune aceasta viza nu va mai trebui sa mai puna viza si pe Facturi.
Eu stiu ca orice document de plata ( facturi, OP-uri, ....)
trebuie sa aiba viza CFP.
Cum este corect si legal ?
4. - daca se va mentiona in Procedura Operationala
persoana imputernicita = contabilul sef al institutiei,
va trebui sa i se completeze si Fisa postului.
Va mai trebui emisa si o Decizie interna
de numire, in acest sens ?





Raspuns: Șittotuși, cele 3 faze, ordonanțări, lichidare și plata , nu trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile