Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Veti afla conturile IBAN pentru split TVA de pe site-ul ANAF

split tvaconturile ibanconturi ibanplata defalcataog 30/2017

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va transmite conturile IBAN de TVA ale firmelorprintr-un sistem on-line operationalizat, afisat pe site-ul oficial al institutiei.

Prin acest sistem veti putea introduce codul de identificare fiscala al firmei precum si un cod captcha de verificare dupa care sunt afisate automat contul IBAN si unitatea de trezorerie pentru firma respectiva, explica Startupcafe.ro.

Acest sistem e necesar in contextul in care de la 1 ianuarie 2018 sistemul de plata defalcata TVA sau split TVA devine obligatoriu, cu precizarea ca se poate opta pentru acest sistem incepand cu 1 octombrie (atentie, puteti opta si in noiembrie sau decembrie pentru acest sistem, nu e obligatoriu sa optati de la 1 octombrie).

Cititi siLIVE TEXT: Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Tema: SPLIT TVA

Firmele platitoare de TVA vor primi un cod de TVA la trezorerie, numai pentru lei. De asemenea, acestea isi pot deschide conturi de TVA si la bancile comerciale, inclusiv pe euro, anunta aceeasi sursa.

Totodata, retineti ca persoanele impozabile, indiferent daca sunt sau nu inregistrate in scopuri de TVA, au obligatia sa plateasca contravaloarea TVA aferente achizitiilor de bunuri si servicii intr-un cont de TVA al furnizorului/prestatorului.

Excpetie o fac persoanele fizice care nu sunt si care nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA si care nu vor avea nici obligatia platii in contul de TVA al furnizorului.

Conform aceleiasi surse, de la 1 ianuarie 2018, pentru debitarea si creditarea contului de TVA, Trezoreria Statului asigura un mecanism automat/manual care sa verifice ca tranzactiile cu instrumente bancare se realizeaza doar intre aceste conturi, dupa cum urmeaza:

- la debitarea contului de TVA, existenta unui IBAN beneficiar care sa contina in structura sa siirul de caractere "TVA";


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


- permiterea debitarii doar cu aprobarea ANAF si doar prin creditarea unui cont curent distinct deschis la Trezoreria Statului. Pentru incasarea sumelor aprobate de ANAF, persoanele impozabile solicita unitatii Trezoreriei Statului deschiderea unui cont de disponibil distinct, nepurtator de dobanda si pentru care nu se percep comisioane, prin care se pot derula orice operatiuni de incasari si plati in lei.

Conform OG 30/2017, Conturile de TVA se vor publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice sau ANAF. Informatiile minime publicate sunt: denumirea titularului de cont, codul de identificare fiscala, codul IBAN al contului de TVA si unitatea trezoreriei la care este deschis contul.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
split tvaconturile ibanconturi ibanplata defalcataog 30/2017

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Septembrie 2017


Votati articolul "Veti afla conturile IBAN pentru split TVA de pe site-ul ANAF":
Rating:

Nota: 1.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

ESTE CORECTA NOTA CONTABILA 213=105 8795,56

Intrebare: BUNA SEARA!
AM CUMPARAT O MASINA SI AM INREGISTRAT IN CONTABILITATE 404=5121 55 088
%=404 55 088
231 46 292,44
4426 8 795,56

SI 213=231 46 292,44

Am inregistrat pentru amortizare suma de 55 088 lei in 48 luni. La sfarsitul anului 2011 mi-am dat seama ca valoarea masinii in balanta este de 46 292,44 lei.
CUM POT INREGISTRA DIFERENTA DE 8 795,56 LEI IN
CONTABILITATE PENTRU A AJUNGE LA VALOAREA CORECTA A MASINII? ESTE CORECTA NOTA 213=105 8 795,56 ?

Raspuns: valoarea masinii este de 46292,44 lei conform facturii. Aceasta valoare trebuie amortizata 46292,44...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
1.Cum ramane cu bonurile fiscale de combustibil???? 2.cand facturez pentru prestari servicii in SUA si nu am codul fiscal specificat, cum procedez???????Multumesc.
Data adaugarii: 21-Sep-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Acte necesare cazier judiciar pentru inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari

    • Va informam in randurile urmatoare ce trebuie sa stiti despre obtinerea cazierului judiciar in 2018. Iata care sunt actele necesare si in cat timp se elibereaza certificatul de cazier judiciar. * Daca nu sunteti la curent cu aceasta informatie, aflati ca de la 1 februarie 2017 taxa de 10 Ron pentru eliberarea acestui tip de certificat a fost eliminata. Prevederea este valabila atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice. Astfe...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun pana la 25 martie?

    • Obligatiile fiscale pe care legislatia prevede ca trebuie sa le indeplinim pana pe 25 martie le vom indeplini in acest an pana la 26 martie 2018 intrucât ziua de 25 martie este zi nelucratoare. Va prezentam astfel toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depunem la Fisc pana la aceasta data: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. S...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 pentru 2018: termen de depunere si instructiuni de completare

    • Ca urmare a modificarilor aduse in 2017 Codului fiscal, societatile care trec de la plata impozitului pe profit la impozitul pe venitul microintreprinderii trebuie sa depuna declaratia 010. Formularul nou a fost aprobat prin Ordinul 3725 / 2017, care inlocuieste vechiul ordin 3698 / 2015.   Ce este declaratia 010?   Formularul 010 reprezinta declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiun...» citeste mai departe aici

  • Legea Societatilor Comerciale actualizata in 2018. Contraventii si sanctiuni

    • Legea Societatilor Comerciale nr. 82/1991 a fost modificata de mai multe ori pana acum, astfel ca poate fi dificil sa tii pasul cu toate schimbarile legislative. Venim in sprijinul tau si te anuntam de noile reglementari. In forma actualizata a Legii Societatilor Comerciale, urmatoarele fapte sunt considerate contraventii si se sanctioneaza dupa caz: - detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si...» citeste mai departe aici

  • Modificarile la declaratia 600 nu se incheie aici! Iata ce va urma!

    • Intr-un articol anterior va anuntam faptul ca ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a facut o declaratie surprinzatoare in ceea ce priveste solutia pe care a gasit-o pentru controversata declaratie 600. Solutia pe care a gasit-o MFP in acest caz este comasarea a cinci formulare intr-unul singur. Toate cele cinci declaratii se depun in pr...» citeste mai departe aici

  • Surpriza de la ANAF! Persoanele fizice vor avea un formular unic

    • ANAF pregateste o surpriza placuta! Persoanele fizice vor avea un singur formular de completat, a declarat, marti, vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) Daniel Tudor, intr-o conferinta organizata de PwC Romania. „In legatura cu noua propunere care va fi facuta pe formularul unic pentru persoanele fizice: incercam sa il cream intr-o maniera facila pentru contribuabili. Speram sa fie un formular inteligent. Nu stiu daca vom reusi tehnic sa avem o...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X