Inca mai sunt neclaritati legate de modul in care putem corecta sumele tastate eronat pe un bon fiscal, in cele mai multe cazuri, din neatentia persoanei care a emis respectivul document. Mentionam ca normele metodologice la ordonanta privind casele de marcat au suferit oarecare modificari, insa procedura de corectie a sumelor inscrise eronat pe bonul fiscal a ramas aceeasi.
Asadar, se va intocmi o documentatie in care este inclusa, alaturi de sesizarea persoanei care a gresit si decizia administratorului privind remedierea situatiei, nota contabila de efectuare a corectiei in contabilitatea firmei respective.
- Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2297 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mai 13100 locuri disponibileWebinar Noi probleme practice privind incetarea CIM
2024, www.videoseminarii.roVezi detaliiInscriere - Mai 17100 locuri disponibileWebinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Intrebare:
Pentru corectarea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea unui bon fiscal eronat in casa de marcat, cum se procedeaza (exemplu: s-a tastat in casa de marcat 94.500, corect era 4.500)? Care sunt inregistrarile in contabilitate (ce documente se intocmesc si care sunt inregistrarile contabile de corectie)?
Raspuns:
Potrivit art. 36 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:
,,Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal, utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare
a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata”.
Asadar, dosarul cu documentele prezentate mai sus se anexeaza la bonul fiscal emis eronat impreuna cu nota contabila de corectie, cu sumele corectate inscrise cu semnul minus:
5311 = % valori cu semnul minus
707
4427
Nu se va corecta bonul fiscal prin interventia personalului autorizat de la care s-a achizitionat casa.
Studiul de caz a fost preluat din editia lunii iunie a revistei Monitorul Contabil, o publicatie de specialitate care reuseste sa va ofere solutii pentru problemele frecvent generate de legislatia in continua schimbare.
Foto: pixabay.com