Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Taxare inversa. Beneficiar cu cod de TVA anulat. Cum procedati?

anulare cod TVAcod tva anulattaxare inversafacturare

In analiza urmatoare, un client achizitioneaza cherestea de la o firma. La inceputul lunii martie i s-a anulat codul de TVA. In continuare firma a emis facturile cu taxare inversa. In luna iunie a intrat in insolventa. Conform legii, emite facturile de cherestea pentru neplatitori cu TVA, dar clientul nu a anuntat modificarile. Care este procedura de urmat?

Iata raspunsul specialistului:

Mecanismul taxarii inverse presupune ca taxa este calculata de beneficiar si inregistrata atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila.

Persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

Conditia obligatorie pentru aplicarea taxarii inverse este ca atat furnizorul, cat si beneficiarul sa fie inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul Fiscal. Furnizorul este cel care trebuie sa se asigure ca este indeplinita conditia la momentul facturarii.

Furnizorul poate storna facturile emise fara tva si emite facturi in regimul normal de taxare pentru a colecta taxa, avand in vedere ca nu a fost indeplinita principala conditie pentru aplicarea mecanismului de taxare inversa.


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu - Economist

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anulare cod TVAcod tva anulattaxare inversafacturare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Septembrie 2017


Votati articolul "Taxare inversa. Beneficiar cu cod de TVA anulat. Cum procedati?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozite (datorii la stat) la SRL si PFA

Intrebare: Buna ziua,
Am o firma SRL si o alta firma PFA. La firma SRL am 4 angajati inclusiv si cartea mea de munca iar cifra de afaceri este sub 140.000lei (31.000EUR)
Va rog sa-mi spuneti care sunt impozitele (datoriile la stat) care trebuie sa le platesc in 2016.
La SRL am achitat in 2015 trimestrial impozitul pe profit. In anul 2016 care ar trebui sa fie procentul de impozit, pot sa am impozit 1% pe venit? Trebuie depuse formulare special in acest sens?
La PFA am achitat in anii trecuti 16% impozit pe profit si 5,5% Contributii de Sanatate. Deoarece am avut carte de munca la SRL unde am achitat contributia la pensie, nu a fost nevoie sa mai achit contributie la pensie din veniturile de la PFA (sau poate am gresit?).
Din 2016 trebuie sa achit la stat si contributia la pensie din veniturile de la PFA, in conditiile in care am carte de munca la SRL? Daca ,,da? cat este aceasta contributie (ca procent) si daca aceasta contributie obligatorie la pensie se achita doar din 2016 pe veniturile (profitul) din 2016 sau se achita in 2016 pentru veniturile (profitul) din 2015?
Va multumesc anticipat pentru ajutor.

Raspuns: Pentru 2016 avand in vedere ca aveti in anul anterior o cifra de afaceri mai mica de 100000 euro...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: Sponsorizarea

    • Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.   Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustine rea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul spons...» citeste mai departe aici

  • Norme de aplicare CASS redus pentru persoane scutite de impozit. OPANAF 1450/2018

    • Va informam ca in Monitorul Oficial nr.507 din 20 iunie 2018, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr.1450 din data de 7 iunie 2018 referitor la aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art.I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. Prin ordinul mentionat mai sus, se aduc precizari suplimentare cu privire la aplicarea prevederilor OUG nr.3/2018, ordonanta prin care a fost stabilita, prin derogare de la ...» citeste mai departe aici

  • Facturi neinregistrate in contabilitate. Cum se procedeaza?

    • In activitatea unei firme se poate intampla sa ramana facturi neinregistrate in contabilitate din cauza neatentiei. Cum se poate proceda cand este depistata aceasta greseala? Care sunt urmatorii pasi pentru corectarea erorii contabile? Pentru a afla raspunsul la aceste nelamuriri, vom lua drept exemplu urmatoarea speta. In urma unui control de la SPIT (Serviciul Public de Impozite si Taxe) pe ultimi 5 ani, s-au gasit doua facturi nepredate la contabilitate din perioada 201...» citeste mai departe aici

  • ANAF va efectua anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru combaterea fraudelor cu TVA

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va face anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru a combate fraudele cu TVA. Ministrii de finante reuniti in Consiliul UE au convenit asupra masurilor de consolidare a cooperarii administrative pentru a imbunatati prevenirea fraudei in materie de TVA, potrivit StartupCafe.ro. ...» citeste mai departe aici

  • MFP: operatorii economici din domeniul transportului ar putea primi ajutor de la stat in ceea ce priveste accizele la motorina

    • La finalul saptamanii trecute, Guvernul a aprobat o propunere facuta de MFP (Ministerul Finantelor Publice) - Memorandumul cu tema: ”Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in politicile economico-bugetare si fin...» citeste mai departe aici

  • Angajatii Millennials impun noi standarde pentru asigurarile medicale private

    • Construirea unei cariere intr-o singura companie este, pentru Millennials, o notiune contradictorie cu dorintele lor de a explora cat mai multe optiuni profesionale, comparativ cu generatiile predecesoare ale caror expectante vizau promovarea in cadrul unei singure organizatii. Biroul de Statistica a Muncii a raportat faptul ca, pentru precursori, mandatul mediu in cadrul unei firme este de 4,6 ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X