Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Taxare inversa. Beneficiar cu cod de TVA anulat. Cum procedati?

anulare cod TVAcod tva anulattaxare inversafacturare

In analiza urmatoare, un client achizitioneaza cherestea de la o firma. La inceputul lunii martie i s-a anulat codul de TVA. In continuare firma a emis facturile cu taxare inversa. In luna iunie a intrat in insolventa. Conform legii, emite facturile de cherestea pentru neplatitori cu TVA, dar clientul nu a anuntat modificarile. Care este procedura de urmat?

Iata raspunsul specialistului:

Mecanismul taxarii inverse presupune ca taxa este calculata de beneficiar si inregistrata atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila.

Persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

Conditia obligatorie pentru aplicarea taxarii inverse este ca atat furnizorul, cat si beneficiarul sa fie inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul Fiscal. Furnizorul este cel care trebuie sa se asigure ca este indeplinita conditia la momentul facturarii.

Furnizorul poate storna facturile emise fara tva si emite facturi in regimul normal de taxare pentru a colecta taxa, avand in vedere ca nu a fost indeplinita principala conditie pentru aplicarea mecanismului de taxare inversa.


Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu - Economist

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anulare cod TVAcod tva anulattaxare inversafacturare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Septembrie 2017


Votati articolul "Taxare inversa. Beneficiar cu cod de TVA anulat. Cum procedati?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contributie CAS pensionar

Intrebare: Pensionar, angajat cenzor cu contract de munca timp partial 3 ore, are obligatia de a contribui la CAS ? Exista posibilitatea de a nu i se retine CAS in caz ca nu doreste sa i se recalculeze pensia ?
Ce act legislativ reglementeaza acest aspect?
Ce obligatii are un pensionar salariat si ce obligatii are angajatorul?
Mutumesc mult.

Raspuns: Contributiile sociale obligatorii sunt reglementate de art. 296 din Codul fiscal. Pentru contractele...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Cum se completeaza declaratia 112 pentru angajatii part time?

    • In studiul de caz prezentat in randurile urmatoare vom analiza modul in care se completeaza declaratia 112 in cazul angajatilor part time si care este modalitatea in care angajatorul plateste in numele angajatului. Subiectul il reprezinta o societatea care are salariati ce sunt angajati cu 4 ore/zi si ale caror venituri brute sunt sub nivelul salariului minim – 1900.   Iata raspunsul specialistului! Incepand cu ...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: 4 intrebari frecvente despre declaratia 207

    • ANAF a sustinut ieri, 21 februarie, pe pagina de Facebook o sesiune online cu tema: "Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti"  - declaratia 207. La fel ca in cazul ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X