Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Nu uitati: Split TVA se aplica incepand de luni! Legea este (inca) in vigoare

split tvaoug 232017

Atentie: Split TVA se aplica incepand cu 1 octombrie (pentru cine a aplicat sau aplica in mod optional). Legea este inca in vigoare si isi produce efectele pana la abrogarea sau modificarea ei. Ordonanta Guvernului numarul 23/2017, publicata in Monitorul Oficial, inca nu a fost nici abrogata si nici modificata, chiar daca in Comisia Senatului s-au propus o serie de amendamente.



Asadar, pana cand nu se schimba ceva in mod oficial, ea ramane valabila. Ceea ce inseamna ca firmele care au optat sau opteaza pentru aplicarea Split TVA de la 1 octombrie vor aplica aceasta lege.

Se aplica in continuare Split TVA?

Legea este inca in vigoare, asa ca raspunsul la aceasta intrebare este DA!

Va modifica Guvernul actuala forma a legii?

Greu de spus. Desi Comisia de Buget Finante a propus o serie de amendamente (aplicarea Split TVA doar de catre companiile de stat si firmele care au relatii contractuale cu statul), Liviu Dragnea, seful PSD a anuntat deja ca nu este acord cu aceste amendamente. In plus, pentru ca modificarile propuse de Comisie sa intre in vigoare trebuie sa fie votate de Senat si mai apoi de Camera Deputatilor. In consecinta, va mai dura ceva vreme pana cand stim sigur ce se intampla cu aceste propuneri.

Cum se va aplica Split TVA?

Raspunsul se pare ca l-a dat chiar Liviu Dragnea, intr-o declaratie dupa modificarile aparute in Comisia din Senat. "Analizand toate propunerile din aceasta perioada, s-ar putea sa se finalizeze cu o varianta care sa nu mai poata fi combatuta de nimeni. Poate doar de evazionisti".

Asadar, Split TVA nu dispare ci, foarte probabil, se transforma. In niciun caz in varianta in care va fi obligatorie "doar pentru companiile de stat si firmele care au relatii contractuale cu statul", caci PSD, prin vocea lui Liviu Dragnea, deja a anuntat deja ca "acest lucru este o prostie".

Nu uitati ca firmele care vor sa aplice Split TVA trebuie sa notifice Fiscul in prealabil, prin depunerea la organul fiscal competent a formularului 086.

In maximul trei zile de la momentul depunerii notificarii, Fiscul le va inscrie pe acestea intr-un Registru al persoanelor care aplica plata defalcata a TVA, ce va afisat pe site-ul ANAF.


Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii


Potrivit OG nr. 23/2017, aplicarea mecanismului split TVA se va face incepand cu ziua imediat urmatoare inscrierii in registrul amintit.

De retinut este si faptul ca, potrivit legii, firmele platitoare de TVA vor putea opta pentru aplicarea optionala a sistemului intre 1 octombrie si 31 decembrie 2017. Altfel spus, inscrierea in sistemul split TVA se va putea face oricand in intervalul amintit.

Otilia Dragan, consultant fiscal, a confirmat pentru Contabilul.ro faptul ca Split TVA nu a disparut si urmeaza sa se aplice.

" La ora actuala, desi Comisia de buget din Senat a aprobat o modificare a aplicarii mecanismului platii defalcate a TVA, in sensul aplicarii obligatorii incepand de la data de 01 ianuarie 2018 doar pe relatia privat – stat, in relatiile dintre firmele private urmand a fi optional, pentru a deveni operabila si opozabila, aceasta masura trebuie sa urmeze urmatorul curs stabilit de Constitutia Romaniei:

- adoptarea sa in Parlamentul Romaniei prin votul majoritatii membrilor prezenti din fiecare Camera;

- promulgarea de catre Presedintele Romaniei, n termen de cel mult 20 de zile de la primire;

- este posibil ca, inainte de promulgare, Presedintele sa ceara Parlamentului, o singura data, reexaminarea legii;

- dacă Presedintele a cerut reexaminarea legii, ori daca s-a cerut verificarea constitutionalitatii ei, promulgarea legii se face in cel mult 10 zile de la primirea legii adoptate dupa reexaminare sau de la primirea deciziei Curtii Constitutionale, prin care i s-a confirmat constitutionalitatea;

- dupa promulgarea legii de catre Presedintele Romaniei, publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, impreuna cu actul prin care a fost promulgata.

Asadar, modificarea prevederilor actuale ale OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA este de durata, deoarece trebuie sa parcurga circuitul legal al aprobarii ambelor camere parlamentare si promulgarii de catre Presedintele Romaniei, chiar si asa fiind pusa sub semnul intrebarii.

Insa, pana la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I a unor prevederi legale referitoare la modificarea mecanismului platii defalcate a TVA (publicare care poate dura si 2 – 3 luni), in momentul de fata sunt in vigoare si se aplica dispozitiile OG nr. 23/2017.

Potrivit acestora, mecanismul platii defalcate a TVA se aplica optinonal de catre toate companiile (indiferent de forma de proprietate) incepand cu data de 01 octombrie 2017 si in mod obligatoriu incepand cu data de 01 ianuarie 2018.

Dar trebuie sa privim si partea buna a lucrurilor.

Posibilitatea aplicarii prin optiune a mecanismului platii defalcate a TVA aduce si o serie de beneficii companiilor.

Astfel, companiile care, din diverse motive, inregistreaza obligatii restante la TVA la data de 30 septembrie 2017 si opteaza oricand in perioada 01 octombrie 2017 – 31 decembrie 2017 pentru aplicarea platii defalcate a TVA, prin depunerea formularului 086, beneficiaza de anularea penalitatilor de intarziere alocate debitelor restante la TVA, daca fac un minim de efort pentru a plati debitul restant al TVA si dobanzile de intarziere aferente pana la data de 21 decembrie 2017.

Care este avantajul?

Avantajele sunt multiple:

- compania isi reduce costurile cu penalitatile pe care le datoreaza bugetului de stat alocate unui debit restant de TVA, ceea ce are un impact pozitiv asupra cash-flow-ului acesteia;

- odata achitate debitele restante la TVA si dobanzile de intarziere aferente, societatea isi reduce semnificativ riscul fiscal si poate iesi din “atentia” organului fiscal pentru un eventual control de fond;

- este o masura benefica pentru companiile care inregistreaza debite restante si, din diverse motive, in special legate de imposibilitatea depunerii unor garantii, nu pot beneficia de esalonarea la plata a acestora.

Nu sunt omise din lista beneficiarilor de facilitati nici companiile oneste.

Acestea, daca opteaza pentru aplicarea platii defalcate a TVA in perioada 01 octombrie 2017 – 31 decembrie 2017, sunt recompensate cu reducerea cu 5% a impozitului pe profit sau pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul IV al anului 2017, fapt ce genereaza un cash-flow pozitiv (societatea ramane cu niste bani in buzunar)", a spus aceasta.

In concluzie, Split TVA se aplica de la 1 octombrie de catre toate firmele care si-au exprimat aceasta optiune, legea fiind inca in vigoare asa cum a fost ea publicata in Monitorul Oficial.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Septembrie 2017


Votati articolul "Nu uitati: Split TVA se aplica incepand de luni! Legea este (inca) in vigoare":
Rating:

Nota: 3.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine poate tine contabilitatea?

Intrebare: Buna ziua,

Ma poate ajuta cineva cu o informatie: cine poate tine contabilitatea la o firma cu statut de microintreprindere? daca am studii superioare dar nu sunt membru CECCAR sau angajata a respectivei firme,pot? bilantul il poate semna administratorul????
firma nu prea are activitate.

multumesc

Raspuns: Ce ma sfatuiti sa fac???... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile