Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ce aveti de facut pentru restituirea taxelor auto achitate in perioada 01.01.2007-31.01.2017

restituire taxe autocerere restituire taxe autodecizii anaf

Va reamintim ca, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.644/07.08.2017, contribuabilii care au achitat in perioada 01.01.2007-31.01.2017 taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si/sau timbrul de mediu pentru autovehicule, respectiv proprietarii care au achizitionat autovehicule prin sistemul de leasing financiar in perioada mentionata si care nu au beneficiat de restituire pana in prezent, pot solicita restituirea acestora, precum si a dobanzilor datorate pentru perioada cuprinsa intre data perceperii si data restituirii.

Pentru a solicita restituirea, contribuabilii pot depune pana cel tarziu in 31 august a anului urmator (31.08.2018), la organul fiscal de domiciliu, o cerere de restituire, al carei model va fi aprobat in 15 zile prin ordin comun al ministrului mediului si ministrului finantelor publice. La cerere se va anexa, in original sau in copie, documentul doveditor al platii taxei/timbrului de mediu (chitanta fiscala/ordinul de plata si extrasul de cont), precum si copiile cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare. Cererea de restituire se solutioneaza de catre organul fiscal prin decizie, care se comunica contribuabilului.

Restituirile se vor efectua in perioada 1 ianuarie 2018-31 decembrie 2018, pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iar pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, in perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019. Restituirea sumelor se realizeaza in contul bancar indicat de solicitant in cerere.

Contribuabilii carora li s-au emis deja decizii de restituire pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, si mai au sume ramase de restituit, precum si cei care au depus deja cerere pe vechea legislatie, nu mai depun cerere, ci sumele ramase li se restituie, din oficiu, de organele emitente ale deciziilor, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta (normele se vor aproba in 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta). De asemenea, pentru cei care mai au sume ramase de restituit, reprezentand timbrul de mediu, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, acestea se restituie, din oficiu, de organele emitente ale deciziilor, in termen de maximum un an de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta.

Hotararile judecatoresti definitive care au ca obiect restituirea taxelor auto, pentru care nu au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, precum si cele care devin executorii dupa 31.08.2018, se aduc la indeplinire potrivit dispozitiilor stabilite de catre instanta, de catre organul fiscal central sau Administratia Fondului pentru Mediu (in functie de unde depune contribuabilul hotararea judecatoreasca), prin decizie.


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii


 

Sursa: DGRFP Brasov

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
restituire taxe autocerere restituire taxe autodecizii anaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Octombrie 2017


Votati articolul "Ce aveti de facut pentru restituirea taxelor auto achitate in perioada 01.01.2007-31.01.2017":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Administrator in mai multe SRL-uri si indemnizatia de administrare

Intrebare: Buna seara,

Speta noastra este urmatoarea:
1.-O persoana fizica poate fi administrator in mai multe S.R.L.-uri?
Registrul Comertului a permis infiintarea a mai multe firme care, in actul constitutiv, au declarata aceeasi persoana fizica drept administrator al societatilor respective.
2.- In caz afirmativ, persoana respectiva primeste indemnizatie de administrare de la fiecare societate pe care o administreaza?
3.-Este obligatoriu acest lucru?
4.-Ce fel de contract trebuie incheiat intre administrator si societatea pe care acesta o administreaza, pentru a primi indemnizatia de admnistrare?
5.-Este suficient actul constitutiv in care aceasta persoana este numita administrator al societatii?

Multumesc.

Raspuns: 1. Da, o persoana fizica poate fi administrator in mai multe S.R.L.-uri. 2. Poate primi o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!