Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu privind inregistrarea in scopuri de TVA care se va face pe baza riscului fiscal

analiza de riscriscul fiscalrisc fiscalinregistrarea in scopuri de tva1 octombrie 2017

Prin Legea nr. 177/2017 au fost aduse modificari Codului fiscal cu privire la inregistrarea in scopuri de TVA/anularea inregistrarii. Aceste modificari vor intra in vigoare incepand cu 01 octombrie 2017.



Astfel, incepand cu 01 octombrie 2017  inregistrarea in scopuri de TVA se va face in functie de riscul fiscal, eliminandu-se necesitatea justificarii intentiei si a capacitatii de a desfasura activitate economica in vederea primirii codului de TVA. Incepand cu aceasta data organele fiscala nu vor inregistra in scopuri de TVA o persoana impozabila, societate cu sediul activitatii economice in Romania, infiintata in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care prezinta risc fiscal ridicat. 

De asemenea, incepand cu 01 octombrie 2017, daca o persoana impozabila, societate cu sediul activitatii economice in Romania, infiintata in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, supusa inmatricularii la registrul comertului, prezinta risc fiscal ridicat  organele fiscale competente ii anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA. Dupa anularea inregistrarii, persoana impozabila va fi reinregistrata in scopuri de TVA, la solicitarea acesteia, daca aceasta nu mai prezinta risc fiscal ridicat.

Celelalte situatii in care organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA prevazute la art. 316 alin. (11) din Codul fiscal se mentin insa si pentru aceste situatii reinregistrarea se va efectua, la solicitarea persoanelor impozabile, fara a fi necesar ca persoana impozabila sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA.

Avand in vedere aceste schimbari se impune modificarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA/de anulare a inregistrarii si adoptarea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal.
In prezent, procedura privind inregistrarea/anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este reglementată prin OPANAF nr. 605/2017 prin intermediul căruia au fost stabilite inclusiv criteriile pe baza carora este evaluata intentia si capacitatea persoanelor impozabile de a desfăsura activitati economice care implica operatiuni in sfera de aplicare a TVA. In contextul punerii in aplicare a acestor modificari aceasta procedura urmeaza a fi abrogata si adoptata o noua procedura. 

In data de 28.09.2017, pe site-un ANAF la rubrica Transparenta decizionala a fost publicat un Proiect de ordin pentru stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) si alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Criteriile in baza carora este evaluat riscul fiscal vor fi publice, in vederea transparentizarii si aplicarii unui tratament unitar persoanelor impozabile care vor face obiectul acestor proceduri.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



Proiectul prevede criterii diferentiate pentru:

1. evaluarea riscului fiscal in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA. 

2. evaluarea riscului fiscal in cazul anularii inregistrarii in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Analiza de risc pune accent pe comportamentul fiscal al persoanelor impozabile si are la baza o serie de criterii de risc care privesc, fara a se limita la gradul de conformare la declarare si plata a persoanei impozabile, existenta sediului social sau a sediilor secundare unde se desfasoara activitatea economica pentru care a obtinut autorizatia de functionare, existenta personalului angajat, insolventa/falimentul, inactivitatea fiscala, neconcordantele inregistrate intre livrarile si achizitiile de bunuri declarate de persoanele impozabile analizate si partenerii acestora etc.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Septembrie 2017


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu privind inregistrarea in scopuri de TVA care se va face pe baza riscului fiscal":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Este calculat corect salariul ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa imi spuneti
in sectorul bugetar, personal contractual:

1. ? daca este calculat corect salariul pentru
un consilier juridic,
care are are grad I,
care are gradaţia de vechime 3 si
primeste un spor de condiţii vătămătoare 15%:

salariul de bază 1520 lei,
fiind inclus sporul de vechime 15% de 198 lei,
sporul de condiţii vătămătoare 15% va fi de 198 lei,
salariul brut 1718 lei.

? in cazul de fata,
2. cat este salariul de încadrare ?
3. cat este sporul de vechime ? ( ce pocent / cat la suta ? )
4. cat este salariul de baza ?

5. ? ce inseamna:
o valoare de referinţă de 600 lei ?

- se spune ca,
conform art. 10 din legea 284/2010,
salariu de bază = clasa de salarizare corespunzătoare unui coeficient de ierarhizare +
o valoare de referinţă de 600 lei.

6. - la ce anume si de ce se ia in calcul 600 lei ?
- odata ce salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată
este 975 lei /01.01.2015,
HG nr. 1.091/2014 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată,?.

Raspuns: Buna dimineata ! Doamna de la Resurse Umane mi-a spus ca in valoarea de referinta 975 lei, care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X