Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Ordonanta privind plata CAS si CASS pentru contractele part-time la nivel de salariu minim, respinsa de Senat

plata casscontracte part-timetimp partial muncaordonantaangajatii part-time

La inceputul acestei saptamani, Senatul a respins ordonanta de Guvern privind introducerea pentru angajatori a obligatiei de a plati CAS si CASS la nivelul salariului minim, in prezent de 1.450 lei, pentru salariatii cu timp partial de munca, indiferent daca remuneratia este sub nivelul salariului minim.

Ordonanta privind plata CAS si CASS la nivelul salariului minim a fost aprobata de Guvern in vara acestui an si viza salariatii cu contracte partiale de munca, urmand ca aceste contributii sa se achite indiferent daca salariul e sub nivelul salariului minim.

"Vom lua in dezbatere un act normativ foarte discutat in ultimul timp, care implementeaza plata CAS si CASS de catre angajator la nivelul salariului minim pe economie pentru angajatii cu part-time. In fapt, devenise o practica si este astazi o practica - angajatii sa fie tinuti cu part-time cu patru ore, cu cinci ore, cu doua ore si platit diferenta pana la salariul minim din mana, la negru, eludand statul", a declarat premierul Tudose la inceputul sedintei Executivului din 20 iulie, aminteste HotNews.ro.

Acesta explica la acel moment ca urmau sa faca exceptie studentii, pensionarii si elevii, precum si ucenicii in varsta de pana la 18 ani, persoanele cu dizabilitati carora li s-a recunoscut prin lege dreptul de lucra mai putin de 8 ore pe zi sau cei care obtin venituri din mai multe contracte de munca dintre care unul cu norma intreaga.

Calculele Guvernului aratau ca sunt incheiate, in total, 500.000 de contracte de munca part-time.

Obligatia de plata la acest nivel a contributiei la pensie si sanatate pentru contracte part-time era prevazuta, in noul program de guvernare, sa fie introdusa din luna august a acestui an, informeaza aceeasi sursa.

Am scris la momentul respectiv despre acest subiect aici:Din august CAS si CASS datorate de angajatori pentru salariatii cu timp partial ar putea fi calculate la valoarea salariului minim si nu la venitul realizat


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii


ATENTIE! Daca aceasta ordonanta va fi aprobata in cele din urma, pentru salariarii cu contracte individuale de munca cu norma intreaga sau cu timp partial, inclusiv in cazul celor care prevad plata in acord,al caror nivel este sub nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, pentru determinarea contributiei de asigurari sociale si contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de angajator venitul luat in calcul va fi salariul minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributiile si nu venitul realizat de salariat. Avand in vedere ca salariul minim in anul 2017 este de 1.450 lei, pentru veniturile sub nivelul acestuia angajatorii vor datora CAS (pentru conditii normale de munca -15,8%) in suma de 229 lei si CASS (5,2%) in suma de 75 lei, restul contributiilor datorate de angajator, precum si contributiile individuale calculandu-se pe baza venitului realizat de salariat.

Senatul este prima camera sesizata in acest caz, urmand ca forul decizional sa fie Camera Deputatilor.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Octombrie 2017


Votati articolul "Ordonanta privind plata CAS si CASS pentru contractele part-time la nivel de salariu minim, respinsa de Senat":
Rating:

Nota: 2.42 din 5 din 19 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Registrul unic de control

Intrebare: Pentru o soc. care isi va desfasura activitatea pe puncte de lucru va trebui achizitionat Registrul unic de control si pentru sediul social declarat si trecut in Certificatul de inmatriculare, chiar daca acolo nu se va desfasura nici o activitate?

Raspuns: da. Se achizitioneaza atat pentru sediul social, cat si pentru fiecare punct de lucru... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Sut administrator la o asociatie de proprietari cu 4 angajati : administrator (pensionar)cu 4 ore/zi , contabil (pensionar) si personal curatenie co cate 2 ore/zi. Prin declaratia 112, desi este stipulat ca doi angajati sunt pensionari, a configurat contributiile cas si cass la toti angajatii la nivelul salariului minim pe economie. Este corect?
Data adaugarii: 12-Oct-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X