Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?

Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?
casareobiecte de inventarstocuripredare deseurideseuri

UPDATE 26 februarie 2018. In ceea ce priveste scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar in 2018, avem urmatorul caz.

Materiale de natura obiectelor de inventar (cont 303) sunt in stoc din 2004. Evaluarea este la 31.12.2017, in scopul valorificarii. Vom afla in continuare care sunt inregistrarile contabile si care sunt implicatiile fiscale in acest caz.

Iata raspunsul specialistului!

Vanzarea obiectelor de inventar se va inregistra pe seama contului 708 "Venituri din activitati diverse" (4111/461 = 708).

Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar, care au fost date in folosinta se inregistreaza pe creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".

Venitul este impozabil la calculul rezultatului fiscal.

*******


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii


In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate care a casat diverse obiecte de inventar complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat si firma nu detine dovada predarii lor ca deseuri. Vom stabili in ce masura este legal sa se caseze obiecte de inventar fara a preda deseuri la o firma de valorificare si care sunt inregistrarile contabile.

Iata raspunsul specialistului:

Casarea obiectelor de inventar, care nu mai pot fi utilizate, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Desigur, in mod normal, comisia de inventariere intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, si propune modalitatea de scoatere din gestiune: prin casare, vanzare sau alte metode.

Din punct de vedere fiscal, conform prevederilor de la art. 25 alin. (4) lit. c) si a celor de la art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cheltuielile cu bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:

1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;
2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;
3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugeri.

Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar, care au fost date in folosinta se inregistreaza pe creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".

Prin urmare, pentru a nu fi considerate cheltuieli nedeductibile (elemente similare veniturilor, din punct de vedere fiscal) si pentru a nu fi ajustata TVA, pentru scoaterea din evidenta contabila a bunurilor de natura obiectelor de inventar, trebuie urmata procedura mai inainte descrisa (valorificare componente/dovada distrugere).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casareobiecte de inventarstocuripredare deseurideseuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Februarie 2018


Votati articolul "Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 3.7 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratii fiscale achizitie intracomunitara

Intrebare: Suntem o societate de constructii cai ferate drumuri si poduri, platitoare de tva care achizitioneaza dale din Germania pentru o lucrare. Care sunt pasii de urmat: ne inscriem in registrul operatorilor intracomunitari si apoi facem aprovizionarea; furnizorul are cod valid de tva,deci va fi taxare inversa. Care sunt declaratiile care se depun:300,390,394?

Raspuns: Pentru derularea unor achizitii intracomunitare trebuie sa va inregistrati in ROI, apoi dupa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Decizie IMPORTANTA a UE: contabilii si consultantii fiscali vor fi verificati strict

    • Intermediarii din domeniul planificarii fiscale, adica contabilii, consultantii fiscali, dar si avocatii si bancile, vor trebui sa se supuna unor noi reguli de transparenta, conform unui proiect de directiva europeana. CE (Comisia Europeana) a publicat pe 13 martie 2018 regulile pentru care s-a obtinut acordul statelor membre, ce au rolul de a combate sistemele de planificare fiscala agresiva. ...» citeste mai departe aici

  • Ai venituri nedeclarate? Iata cum te poate identifica Fiscul!

    • In Monitorul oficial nr. 257 din 23 martie a fost publicata reglementarea referitoare la aplicarea unor noi reguli de aplicare a metodelor indirecte de stabilire a veniturilor si a procedurii de aplicare a acestora. Potrivit noului act normativ, se va face verificarea situatiei fiscale personale a persoanelor fizice cu privire la impozitul pe venit, prevazuta la art. 138 din Codul de procedura fiscala. Asadar, organele fiscale vor identifica si evalua riscur...» citeste mai departe aici

  • Inflatia a lovit dur cresterea salariala! Opinia specialistilor

    • Inflatia a anulat, in prima luna a anului, aproximativ 65% din cresterea nominala de venituri salariale fata de aceeasi luna a anului 2017.  Preturile de consum au crescut cu 0,3% in luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ducand astfel rata inflatiei la 4,7% in cea de-a doua luna a lui 2018. Comparativ cu luna februarie 2017, a avut loc o scumpire a marfurilor alimentare cu 3,74%, iar si a celor nealimentare cu 6,27%. Potrivit datelor publicate de Institu...» citeste mai departe aici

  • Care este castigul net din transferul partilor sociale?

    • Prezentam mai jos cazul unui asociat unic care doreste sa vanda partile sociale. Valoarea capitalului social subcris si varsat este de 200 lei, divizat in 20 parti sociale a cate 10 lei/partea sociala. Pretul pe care il va obtine din vanzarea partilor sociale este de 100.000 lei. Vom afla in continuare care este castigul net la care va plati asociatul, persoana fizica, impozitul si care este cota de impozit.   Iata raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Riscurile de contabilitate la care se expun cel mai des firmele mici

    • Fie ca vorbim despre un birou de apartament in centrul Capitalei sau despre un magazin de cartier deschis recent, contabilitatea unei firme ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile