Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

OpANAF 2899/2017: Aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA

OpANAF 2899/2017codul fiscalanularea din oficiutva la incasare

OpANAF 2899/2017 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.012/2016 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu,a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare -a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 802 din 10.10.2017.

Avand in vedere prevederile art. 316 si 317 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 342 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedurafiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice, comunicat prin Adresa nr. 714.702 din 3 octombrie 2017,
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al dispozitiilor art. 5 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 342 alin. (1) si (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Articolul I
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.012/2016 pentru aprobareaProcedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului sicontinutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 592 din 3 august 2016, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 5, litera b) se abroga.

2. in anexa nr. 1, la capitolul I "Dispozitii generale" punctul 6.1, litera c) se abroga.
3. in anexa nr. 1, la capitolul I "Dispozitii generale", punctul 8 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii



8. Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA in situatiile prevazute la pct. 6.1 lit. b), d)-f) si h), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, a fost anulata si aplica, potrivit reglementarilor legale in vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in acest registru la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

4. In anexa nr. 1, la capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiuneaa 2-a "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile inregistrate inscopuri de TVA, aflate in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului" se abroga.

5. Inanexa nr. 1, la capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiuneaa 4-a "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care nu audepus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive sau pentru doua trimestre calendaristiceconsecutive", punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul art. 316 alin. (11) lit. d) din Codul fiscal,inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a persoanelor impozabile, altele decat celedeclarate inactive, daca nu au depus niciun decont de taxa prevazut la art. 323 din Codul fiscal pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic.

6. In anexa nr. 1, la capitolul IV "Indreptarea erorilor privind inregistrarea in scopuri de TVA sauanularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", punctele 6 si 7 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

6. in ipoteza in care, la data constatarii erorii, persoana impozabila inregistrata, din eroare, inscopuri de TVA este inscrisa in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, compartimentul de specialitate aplica procedura de radiere, din oficiu, din acest registru ca urmare a indreptarii erorii.

7. in ipoteza in care, la data radierii, din eroare, a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanaimpozabila era inscrisa in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare,compartimentul de specialitate inregistreaza persoana impozabila, din oficiu, in acest registru caurmare a indreptarii erorii.

7. Anexa nr. 3 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin. 8. Anexa nr. 4 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

9. Anexa nr. 5 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.

Articolul II
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul III
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Articolul IV

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologiainformatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generaleregionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mirela Calugareanu
Bucuresti,
4 octombrie 2017.
Nr. 2.899.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OpANAF 2899/2017codul fiscalanularea din oficiutva la incasare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Octombrie 2017


Votati articolul "OpANAF 2899/2017: Aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil, cum se stabileste prejudiciul de recuperat ?

Intrebare: Va rog mult de tot sa ma ajutati si sa imi spuneti
cum se stabileste prejudiciul suferit de partea civila,
in situatia in care judecatoarea a respins
Cererea de efectuare a Expertizie muzeale si a Expertizei contabile,
intrucat a considerat ca institutia ar cauta o incadrare mai grava a faptelor inculpatilor.

Expertiza muzeala a fost solicitata sa se stabileasca daca
bunurile culturale muzeale achizitionate au fost supraevaluate.

Comisiile de evaluare nu s-au intrunit efectiv,
au fost falsificate semnaturile persoanelor care chipurile ar fi facut parte din comisii,
unii membri au declarat ca au semnat actele pe strada si ca nu au participat la vreo evaluare,
Astfel, valoarea bunurilor achizitionate nu poate fi considerata ca reala.

Daca s-ar fi efectuat cele 2 expertize s-ar fi stabilit prejudiciul
ca fiind diferenta dintre valoarea contractelor si valoarea reala.

Insa, procurorul Parchetului a spus in instanta
ca se considera ca prejudiciul = valoarea contractelor,
contractele vor fi anulate,
partile vor fi puse in situatia anterioara.

Este corect stabilit prejudiciul ?
Ce sume sa ceara institutia ?
Fara acele Expertize, cum trebuie procedat ?

Raspuns: Este foarte greu de dovedit ca sunt nule contractele !.... Fara o expertiza de specialitate,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X