Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Autoturisme utilizate de salariati. Ce regim fiscal se aplica?

autoturismeavantaje in naturasalariaticheltuielicodul fiscal

In analiza urmatoare, vom vedea care este tratamentul fiscal din punct de vedere al impozitului pe profit si al TVA-ului in cazul autoturismelor utilizate de salariati si care sunt incadrate la art. 298 alin. (3) litera b). Autoturismele sunt pentru deplasarea la si de la locul de munca, dar si ocazional in weekend.

Vom vedea daca in acest caz este aplicabila prevederea de la pct. 68 alin. (5) din Norme si daca aceasta prevedere se aplica numai in cazul TVA sau si in cazul cheltuielilor cu autoturismul. De asemenea, lamurim care sunt prevederile si conditiile prevazute in Codul Fiscal in cazul autoturismelor inchiriate de la salariatii firmei conform contractului de comodat.

Iata raspunsul specialistului:

Conform punctului 16 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, in sensul prevederilor art. 25 alin. (3) lit. l) din Codul fiscal, regulile de deducere, termenii si expresiile utilizate, conditiile in care vehiculele rutiere motorizate, supuse limitarii fiscale, sunt cele prevazute la pct. 68 din normele metodologice date in aplicarea art. 298 al titlului VII Taxa pe valoarea adaugata din Codul fiscal.

Deci se aplica aceleasi prevederi si reguli pentru tratamentul cheltuielilor si tva pentru autoturismele utilizate de salariati.
 
Conform punctului 68 alin. (6) lit. b) si c) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

- vehiculele utilizate de agentii de vanzari reprezinta vehiculele utilizate in cadrul activitatii unei persoane impozabile de catre angajatii acesteia care se ocupa in principal cu prospectarea pietei, desfasurarea activitatii de merchandising, negocierea conditiilor de vanzare, derularea vanzarii bunurilor/serviciilor, asigurarea de servicii postvanzare si monitorizarea clientilor. Exercitarea dreptului de deducere in conformitate cu prevederile art. 298 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal se limiteaza la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de vanzari;

- vehiculele utilizate de agentii de achizitii reprezinta vehiculele utilizate in cadrul activitatii unei persoane impozabile de catre angajatii acesteia care se ocupa in principal cu negocierea si incheierea de contracte pentru cumpararea de bunuri si servicii, intretinerea bazei de date a furnizorilor potentiali sau existenti, intocmirea documentelor administrative pentru cumparari, analizarea cererilor de cumparare si propunerea ofertei celei mai bune, urmarirea performantelor furnizorilor pentru a atinge obiectivele de calitate, costuri, termene. Exercitarea dreptului de deducere in conformitate cu prevederile art. 298 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal se limiteaza la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de achizitii.
 
Conform punctului 68 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, in cazul vehiculelor utilizate pentru transportul angajatilor la si de la locul de munca se considera ca vehiculul este utilizat in scopul activitatii economice atunci cand exista dificultati evidente in folosirea altor mijloace de transport adecvate, cum ar fi lipsa mijloacelor de transport in comun, decalajul orarului mijloacelor de transport in comun fata de programul de lucru al persoanei impozabile.

Conform punctului 16 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, justificarea utilizarii vehiculelor, in sensul acordarii deductibilitatii integrale la calculul rezultatului fiscal, se efectueaza pe baza documentelor financiar-contabile si prin intocmirea foii de parcurs care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii: categoria de vehicul utilizat, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii



 
Daca deplasarea la si de la locul de munca nu se incadreaza in conditiile prevazute la punctul 68 din Norme, opinia mea este ca va fi considerata utilizare in interes personal.
Utilizarea, chiar si ocazionala, a autoturismului in in wek-end este fara indoiala utilizare in interes personal.
 
Expresia "utilizarea acestora si pentru uz personal fiind considerata neglijabila" de la punctul 68 alin. (5) din Norme se refera, in opinia mea, la faptul ca nu este necesar sa intocmiti foi de parcurs pentru autoturismele care se incadreaza la exceptia prevazuta la art. 298 alin. (3) lit. b), daca potrivit regulamentului/deciziei interene, autoturismul este utilizat exclusiv pentru activitatea economica. Daca potrivit regulamentului autoturismul este utilizat si in interes personal, aveti dreptul la deducerea tva si a cheltuielilor in proportie de 50%.
 
In concluzie, opinia mea este ca in situatia descrisa nu va incadrati in exceptiile art. 298 alin. (3) lit. b) deoarece autoturismul este utilizat si in interes personal.
 
In cazul in care autoturismele ajung in proprietatea societatii printr-un contract de comodat sau inchiriere, se aplica aceleasi reguli de deductibilitate de mai sus, indiferent de proprietarul autoturismului (salariat, alta persoana din afara firmei sau alta societate).
Aveti in vedere insa cheltuielile ce vor fi decontate salariatului. Sumele achitate persoanei fizice se achita in baza contractului de comodat si nu in baza relatiei angajat-angajator. Nu este interzis ca o persoana fizica sa inchiriere bunuri (mobile sau imobile) unei societati daca este salariat al acesteia.
 
Reviziile, eventual rata (daca autoturismul este in leasing), asigurarea sunt cheltuieli in sarcina proprietarului. Pentru sumele platite in acest scop salariatul respectiv va declara venituri din chirii, conform art. 84 alin. (1) din Codul fiscal. La nivelul persoanei juridice acestea sunt cheltuieli cu chirii. Pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, conform art. 25 alin. (1) din Codul fiscal.
Combustibil, piese de schim, reparatii in caz de accidente, etc sunt deductibile 50% pentru societate daca autoturismul este utilizat si in interes personal.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Octombrie 2017


Votati articolul "Autoturisme utilizate de salariati. Ce regim fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Acte necesare declarare majorare valoare imobil

Intrebare: Buna ziua,

Care sunt actele necesare a se depune la autoritatile locale pentru declararea majorarii valorii unui imobil?
Se va depune o noua declaratie de impunere, la fel ca cea depusa initial la achizitia imobilului, dar in care se completeaza noua valoare de inventar a imobilului, rezultata ca urmare a investitiei efectuate?
Se anexeaza si Procesul verbal de punere in functiune a investitiei, si Fisa mijlocului fix ?

Va multumesc.

Raspuns: Nu se mai depune o alta declaratie de impunere pentru majorarea valorii imobilului ci actele...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Nota bene> Prin contractul de ÎNCHIRIERE sau COMODAT nu se produce un transfer de proprietate ci doar a DREPTULUI DE FOLOSINŢĂ, adică PROPRIETARUL cedează FOLOSINŢA către o altă persoană !
Data adaugarii: 03-Nov-2017
Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X