Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Guvernul va introduce taxa de solidaritate de 2% pentru firme din 2018

taxa de solidaritateangajatortransfer contributiicontributiile sociale

Cu o forma inca nedefinita in mod clar, taxa de solidaritate isi croieste deja drum spre buzunarele firmelor, dupa ce toate contributiile trec in sarcina salariatului, urmand, cel putin asa cum se cunoaste in prezent, sa fie achitate tot de catre societati. 

Ministerul finantelor, Ionut Misa, a explicat joi ca 90% din contribuitia de solidaritate sociala de doua procente ce va fi introdusa de la 1 ianuarie va merge la buget "pentru anumite cheltuieli sociale", "spre diverse destinatii, functie de solicitari", anunta HotNews.ro

Conform ministrului, restul de 10% din cei 2% aplicati fondului de salarii, respectiv 0,2%, va merge tot la buget si va fi folosit pentru achitarea contributiilor sociale ale salariatilor companiilor care au intrat in insolventa.

Noua taxa de solidaritate se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2018!

De asemenea, incepand cu aceeasi data, contributiile sociale vor fi de 35% la angajat si de 2% la angajator. Avem, cu alte cuvinte, o noua forma de impozitare a firmelor din Romania. 

Ionut Misa a mai amintit ca si pana acum a mai existat o taxa de 0,25%, in baza legii 200/2006, citeaza HotNews.ro, pentru un fond de sprijinire a salariatilor pentru care angajatorul nu plateste contributii si ca aceasta este redusa prin noile prevederi la 0,2%, adica o zecime din noua contributie de solidaritate de 2%.

Senatorul Florin Citu critica dur masura: "Incompetenta ministrului Ionut Misa devine devastatoare pentru economie. A spus atat de multe lucruri care nu sunt adevarate si ar trebui sa le demontam pe toate. Angajatorul astazi contribuie foarte mult la bugetul de stat si este solidar cu angajatul, pentru ca plateste 23% acele contributii (...). Ionut Misa nu stie cum se plateste salariul in Romania".

"In acelasi timp, domnul Ionut Misa are probleme de a intelege sau nu cred ca stie legile din Romania, pentru ca in acest moment, exista o taxa de 0,25% pentru plata creantelor salariale, constituirea unui fond de garantare pentru plata creantelor salariale, care se aplica la fondul de salarii. La aceasta taxa face referire, dar este in legea 200 din 2006, care transpune o directiva europeana. Deci ceea ce ne spune domnia sa este ca vrea sa creasca aceasta contributie de la 0,25% la 2%, vrea sa creasca taxele pe angajator", a precizat senatorul PNL pentru RFI.


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


Ce alte vesti mai pregateste Guvernul?

Conform ministrului de finante, desi in programul de guvernare era prevazuta scutirea veniturilor pana in 2.000 lei, aceasta nu se va mai aplica. Pana la noi reglementari, Guvernul nu renunta la hotararea de a trece contributiile sociale integral de la angajator la angajat.  

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Octombrie 2017


Votati articolul "Guvernul va introduce taxa de solidaritate de 2% pentru firme din 2018":
Rating:

Nota: 1.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca directorul nu aproba Pontajul, se poate face plata salariatilor ?

Intrebare: Directorul institutiei noastre publice vrea ca
Pontajul salariatilor sa fie intocmit de catre Resursele Umane
si sa fie avizat de fiecare sef de compartiment sau birou, pentru confirmarea prezentei sau lipsei acestora de la serviciu,
iar Directorul institutiei sa semneze doar pentru secretara si sefi.
Insa, incepand din data de 24.04.2015, Directorul institutiei noastre refuza sa aprobe Pontajul tuturor salariatilor.

Am studiat Proceduri Operationale care sunt afisate pe Internet
si am constatat ca
Pontajul se întocmeşte într-un singur exemplar
( sau, in cazul de fata, dupa cum se doreste
se centralizeaza cele care ar fi intocmite de catre sef in parte),
stă la baza întocmirii statelor de plată
si ca, conducerea unităţii care îl aprobă.

Este legal sau nu ca
Directorul institutiei noastre sa refuze aprobarea Pontajului ?
Si atunci, daca Directorul institutiei va semna /va aproba
doar pentru secretara si sefi,
cum se vor mai face Statele de plată la ceilalti salariati ?
Odata ce acesta nu va mai aproba Pontajul,
cum se va mai face plata celorlalti salariati ?

Ce Lege arata cum se procedeaza la intocmirea si aprobarea Pontajului ?

Raspuns: Pontajul se aproba de catre seful de departament, iar statul de catre r.u. si director.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X