Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor care prezinta risc fiscal ridicat. Care sunt criteriile de risc?

OANAF 2856/2017anularea codului de tvarisc fiscal ridicatanulare inregistrare tva

Incepand cu 01 octombrie 2017 organele fiscale anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA persoanelor impozabile -societati cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la registrul comertului - daca acestea prezinta risc fiscal ridicat.

Astfel, anularea inregistrarii nu se mai efectueaza pentru situatii in care persoana impozabila nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica ci in functie de riscul fiscal. Procedura de anulare a fost aprobata prin prin OANAF 2856/2017.

Vom vedea in continuare care sunt criteriile pentru evaluarea riscului fiscal in cazul anularii inregistrarii in scopuri de TVA (diferite de cele utilizate la evaluarea riscului fiscal in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA) si cum vor proceda organele fiscale pentru anularea inregistrarii.

Criteriile de evaluare vizeaza sediul social al persoanei impozabile, numarul salariatilor, serviciile contabile, rezidenta administratorului precum si neconcordante intre declaratii.

Astfel, consitutie criterii de risc situatiile in care:

  • sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul profesional al avocatului si este utilizat in cadrul unui contract de asistenta juridica, iar persoana impozabila analizata nu detine sediu/sedii secundare (puncte de lucru).
  • sediul social al persoanei impozabile este utilizat in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica sau egala cu 1 an si persoana impozabila analizata nu detine sediu/sedii secundare (puncte de lucru).
  • media numarului de salariati este mai mica de 1 salariat. In acest sens, salariat este persoana pentru care au fost declarate cel putin 20 de ore efectiv lucrate in luna, indiferent de tipul de asigurat din punctul de vedere al contractului de munca. Din cadrul contractelor de munca sunt excluse contractele incheiate cu persoanele angajate in functia de director economic, contabil-sef.
  • persoana impozabila analizata nu are desemnata o persoana care sa conduca compartimentul de contabilitate, inclusiv situatia in care persoana impozabila analizata nu are incheiate contracte de prestari de servicii cu persoane fizice/juridice membre active CECCAR, in cazul in care contabilitatea este organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii.
  • cel putin unul dintre administratori – persoane fizice - este cetatean strain care nu detine rezidenta fiscala in Romania si capitalul social al persoanei impozabile analizate este sub 45.000 lei.
  • persoana impozabila analizata inregistreaza neconcordante semnificative intre informatiile inscrise in declaratiile fiscale/informative/recapitulative proprii, respectiv intre informatiile inregistrate in declaratiile fiscale/informative/recapitulative proprii in relatia cu partenerii sai (furnizori/clienti), inclusiv neconcordante semnificative constatate in urma analizarii informatiilor furnizate de terti, altele decat cele care privesc declaratiile fiscale/informative/recapitulative.Parametrii utilizati pentru determinarea neconcordantelor si pragurile de semnificatie urmeaza a se aproba de catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Aceste criterii au alocat un punctaj negativ. Punctajul final se calculeaza prin insumarea punctajelor aferente fiecarui criteriu de risc, la care se adauga 100 de puncte. Persoana impozabila prezinta risc fiscal ridicat daca punctajul obtinut este mai mic de 51 de puncte.

Selectia persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal se efectueaza periodic, in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza acestor criterii.

Persoanele impozabile astfel selectate care nu se regasesc intr-o alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA sunt invitate de catre compartimentul de evaluare la sediul organului fiscal pentru a-si exprima punctul de vedere cu privire la decizia de anulare ce va fi adoptata.

Daca reprezentantul legal al persoanei impozabile:

  • nu se prezinta la locul si data stabilite prin notificare, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.
  • se prezinta la locul si data stabilite prin notificare, furnizeaza date si informatii, precum si documente relevante in sustinerea cauzei din care sa rezulte ca persoana impozabila nu se incadreaza in categoria persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de mentinere a calitatii de persoana inregistrata in scopuri de TVA.
  • se prezinta la locul si data stabilite prin notificare, dar nu furnizeaza date si informatii, precum si documente sau acestea nu sunt relevante in sustinerea cauzei din care sa rezulte ca persoana impozabila nu se incadreaza in categoria persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.
  • se prezinta la locul si data stabilite prin notificare, furnizeaza date si informatii, precum si documente, dar acestea nu sunt concludente pentru reevaluarea nivelului riscului fiscal, compartimentul de evaluare transmite motivat documentatia care a stat la baza analizei directiei regionale antifrauda fiscala care are sediul in aria de competenta teritoriala a directiei generale regionale a finantelor publice din care face parte organul fiscal competent. In urma verificarilor efectuate, directia regionala antifrauda fiscala transmite compartimentului de evaluare un raport care cuprinde motivele de fapt si de drept care stau la baza propunerii de anulare sau de mentinere a calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA. Compartimentul de evaluare va intocmi, in baza raportului primit de la directia regionala antifrauda fiscala competenta, referatul cu propunere de anulare sau de mentinere a calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA.


In urma aplicarii acestor dispozitii, compartimentul de evaluare transmite catre:
a) compartimentul de specialitate referatul cu propunere de anulare, in vederea emiterii de catre acesta a deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Referatul trebuie sa cuprinda motivele de fapt si de drept care stau la baza acestei propuneri;


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



b) persoana impozabila analizata instiintarea cu privire la mentinerea calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA.


Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Cu aceeasi data se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.

Impotriva deciziei privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 45 de zile de la data comunicarii.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OANAF 2856/2017anularea codului de tvarisc fiscal ridicatanulare inregistrare tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Octombrie 2017


Votati articolul "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor care prezinta risc fiscal ridicat. Care sunt criteriile de risc?":
Rating:

Nota: 1.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obiecte de inventar propuse pentru casare

Intrebare: Cum se procedeaza in mod legal pentru casarea unor obiecte de inventar pe care societatea le detine in evidenta contabila ,dar care nu mai sunt in stare buna?

Raspuns: Procedura de casare se deruleaza in urma unei inventarieri periodice sau a unei notificari. Acestea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • Venituri din tranzactionarea monedelor virtuale – venituri impozabile sau nu?

    • Criptomoneda sau moneda virtuala este o moneda nebancara, folosita ca mijloc de plata. Monedele virtuale si activitatea de tranzactionare a acestora nu sunt reglementate de legislatia din Romania. Aceste monede nu sunt recunoscute de BNR si nu sunt reglementate direct de legislatia fiscala. In anul 2015 Banca Nationala a Romaniei a publicat un Comunicat referitor la schemele de moneda virtuala (http...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere fiscala. Cum se procedeaza?

    • Vom dezbate in randurile de mai jos care este pierderea din ani precedenti, ce trebuie luata in calcul la 2017 (rd.39). In acest caz, principalele nedumeriri sunt urmatoarele: - In D101 2016 cum era corect de completat randul 39? - In D100 aferenta trimestrului II.2018 de care pierdere fiscala tin seama? - Defalcarea pierderilor fiscale si a profit...» citeste mai departe aici

  • REMINDER: Valoarea maxima a tichetelui de masa a crescut

    • Va reamintim ca, prin OMMJS 1618/2018 publicat in Monitorul Oficial nr. 412 din 15/05/2018, s-a stabilit valoarea maxima a tichetelor de masa pentru semestrul I al anului 2018. Astfel,  pentru semestrul I al anului 2018, începând cu luna mai 2018, valoarea nominală a unui tichet de masă, nu poate depăi cuantumul de 15,18 lei. Tichetele de masa pot fi acordate de orice persoana fizica sau juridica care incadreaza personal pe baza...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016