Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ANAF propune formularele pentru stabilirea din oficiu a CAS si a CASS pentru persoanele fizice

cassformular casanafcontributie de asigurari socialeasigurare sanatate

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin structurile sale teritoriale, poate stabili, din oficiu, creantele fiscale prin decizie de impunere, daca nu sunt depuse declaratiile fiscale, conform dispozitiilor art.107 alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Astfel, ANAF a elaborat formularele pentru stabilirea din oficiu, incepand cu anul fiscal 2016, acontributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, in cazul in care persoanele fizice nu-si indeplinesc obligatiile declarative privind venitul realizat, potrivit legii.

Prin acest proiect de ordin supus dezbaterii publice se propune aprobarea urmatoarelorformulare:

a) Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice;

b) Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si acontributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice.


Anexa 1

Anexa 1 a

Anexa 1 b


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii



Anexa 2

Anexa 3

REFERAT DE APROBARE a proiectului de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea unor formulare utilizate pentru stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele fizice

Potrivit prevederilor art. 152 alin. (1) si (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale se determina de organul fiscal competent, prin decizie de impunere anuala, pe baza declaratiei privind venitul realizat, prin aplicarea cotei individuale sau a cotei integrale de contributie, conform optiunii exprimate, prevazute la art. 138 din lege, asupra bazei de calcul prevazute la art. 148 alin. (3) din lege, cu incadrarea acesteia in plafonul minim si maxim.

De asemenea, conform art. 175 din legea mentionata, obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate se determina de organul fiscal competent, prin decizie de impunere anuala pe fiecare sursa de venit, pe baza declaratiei de venit estimat/norma de venit sau a declaratiei privind venitul realizat, dupa caz, prin aplicarea cotei prevazute de lege asupra bazelor de calcul prevazute la art. 170 - 173 din Codul fiscal, dupa caz, la determinarea carora nu se iau in considerare pierderile fiscale anuale. Baza de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate se evidentiaza lunar in decizia de impunere.

in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, stabilirea obligatiilor anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate, precum si incadrarea bazei lunare de calcul in plafoanele prevazute de lege se realizeaza de organul fiscal competent, prin decizia de impunere anuala prevazuta la art. 123 alin. (8) din Codul fiscal.

Potrivit dispozitiilor art.107 alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a creantelor fiscale prin decizie de impunere.

Ca urmare, se impune elaborarea formularelor necesare pentru stabilirea din oficiu,incepand cu anul fiscal 2016, a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, in cazul in care persoanele fizice nu-si indeplinesc obligatiile declarative, potrivit legii.

Astfel, prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea formularelor:

a) Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contrbutiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice;

b) Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale sia contributiei de asigurari socialede sanatate pentru persoane fizice.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cassformular casanafcontributie de asigurari socialeasigurare sanatate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Noiembrie 2017


Votati articolul "ANAF propune formularele pentru stabilirea din oficiu a CAS si a CASS pentru persoanele fizice":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit

Intrebare: Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit
- institutie publica
- o colega - economist urmeaza sa promoveze in grad I.

- In Regulamentul privind promovarea in grade profesionale imediat superioare
se spune ca:
1.- pentru a participa la examenul de promovare in grad
trebuie sa fi obtinut calificativul foarte bine
la evaluarea performantelor profesionale individuale
cel putin de 2 ori
in ultimii 3 ani, in care te-ai aflat in activitate
Intrebari:
1.1. - daca, colega mea implineste cei 3 ani la data de 01.02.2015,
poate face Cerere pentru a sustine examenul de promovare
si inainte de implinirea celor 3 ani ?
, de ex., poate face cererea si la data de 14.01.2015 ?
1.2. - promovarea trebuie sa se faca
incepand cu data de 01.02.2015 ?
1.3. - poate sustine Examenul de promovare si inainte de
implinirea celor 3 ani ? ( pt. ca se cere ca angajatul sa fie evaluat de cel putin 2 ori ) ?

2. - referatul de evaluare se depune pana in ultima zi lucratoare a fiecarui trimestru
la Compartimentul Resurse umane sau la persoana desemnata in acest sens.
Intrebare:
- odata ce la data de 01.02.2015 va trebui sa se faca promovarea,
cand va trebui sa se depuna acel referatul de evaluare ?
( in luna dec.2014 ? sau
in luna ian.2015 sau dupa 01.02.2015 = dupa implinirea celor 3 ani ? )

3. - examenul de promovare in grad se poate organiza
trimestrial, semestrial sau anual,
in functie de decizia conducatorului institutiei publice.
Intrebari:
3.1. - odata ce la data de 01.02.2015 sunt intrunite toate conditiile de promovare,
examenul se va tine in acel trimestru
cand colega implineste conditiile ?
3.2. - dar daca, conducerea stabileste ca
examenul de promovare pentru un grup de salariati
se va organiza trimestrial,
de ex., in luna martie 2015,
iar colega mea deja avea dreptul sa sustina examenul
si sa promoveze de la data de 01.02.2015,
- va primi gradul si salariul marit
de la data cand colega are dreptul ?
- sau de la data promovarii examenului ?
Care va fi data platii salariului majorat ca urmare
a promovarii examenului pentru grad superior ?
3.3. - daca i se va acorda gradul abia din luna martie 2015
si salariul marit abia cu o luna mai tarziu, in aprilie 2015,
nu ar insemna ca ar fi lipsita de drepturile ce i se cuvin
de la data de 01.02.2015 ?
3.4. - cum se poate evita situatia
prezentata la pct.3.3. ?
3.5. Daca ar da in judecata institutia, colega mea ar ave castig de cauza ?

4. - comisia de examinare si comisia de solutionare a contestatiilor
sunt formate din 3 membri cu experienta
si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea
si un secretar, cu respectarea prevederilor art.26 alin.5 din Legea-cadru nr.284 /2010, modificata si completata.
- art.26 alin.(5) din Legea-cadru nr.284 /2010 : Promovarea n grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 n 3 ani,
n funcţie de performanţele profesionale individuale,
apreciate cu calificativul "foarte bine",
cel puţin de două ori n ultimii 3 ani,
de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare,
din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.
Intrebare:
4.1. - daca un economist urmeaza sa promoveze la gradul I,
din comisie poate sa faca parte un economist cu gradul II ?
( pt. ca nu exista altcineva care sa aibe o experienta si calificare
in domeniul postului in care se face promovarea )

5. - in comisiile de mai sus vor fi numiti si membri supleanti
care vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de conducere, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile.
Intrebare:
5.1. - vor fi numiti membri supleanti:
- pt. fiecare comisie in parte ?
sau
- membrii supleanti pot sa fie comuni pt. cele 2 comisii ? = acestia vor putea inlocui membrii care lipsesc in cele 2 comisii ?
5.2. - ca membri supleanti se vor numi:
- un presedinte, un membru simplu al comisiilor si un secretar ? - pt. fiecare comisie in parte ?



Raspuns: Pentru sustinerea exemenului angajata trebuie sa fi avut vechime minima de 3 ani, cu cel putin doua...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X