Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Noutati privind cazierul fiscal. Ce proiect propune MFP

cazier fiscalcazierul fiscalproiect de legeinsolventa

Ministerul Finantelor a publicat proiectul de lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal.

 1. Se propune exceptarea inscrierii in cazierul fiscal al practicienilor in insolventa a informatiilor privind inactivitatea fiscala declarata de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolventei in forma simplificata, intrarii in faliment sau pronuntarii ori adoptarii unei hotarari de dizolvare a contribuabilului, pentru situatiile prevazute de art. 92 alin. (1) lit. a) - c) si e) - g) din Codul de procedura fiscala, respectiv:
 
    - neindeplinirea, pe parcursul unui semestru calendaristic, a niciunei obligatii declarative prevazuta de lege;
     - sustragerea de la efectuarea controalelor de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
     - organul fiscal central constata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
     - durata de functionare a societatii este expirata;
     - societatea nu mai are organe statutare;
     - durata detinerii spatiului cu destinatie de sediu social este expirata.
      
       2. Se propune majorarea de la 5 la 15 zile a termenului de indeplinire a obligatiei organelor care au competenta sa constate faptele care fac obiectul inscrierii in cazierul fiscal si sa aplice sanctiuni, de a comunica actele prin care au fost sanctionate aceste fapte si care au ramas definitive prin neexercitarea cai de atac prevazuta de lege.
 

Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii


        3. Se propune ca, in situatia inscrierii inactivitatii fiscale ulterior radierii persoanei juridice sau a entitatii fara personalitate juridica in cazierul fiscal al reprezentantilor legali sau al reprezentantilor desemnati, aceasta sa fie scoasa din evidenta la data implinirii unui termen de un an de la data inscrierii. 
 
       4. Se propune eliminarea obligatiei persoanelor care solicita eliberarea certificatului de cazier fiscal in format electronic, de a transmite documentele care atesta identitatea si calitatea acestora.         
      
  Prin aceasta masura se urmareste imbunatatirea si modernizarea sistemului administratiei fiscale prin usurarea sarcinii de conformare fiscala, prin imbunatatirea serviciilor prestate, inclusiv prin furnizarea unui numar mai mare de servicii prestate in mediul electronic.   
     
        De asemenea, masura vine si in sprijinul contribuabililor prin simplificarea procedurii de solicitare a certificatului de cazier fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta, care conduce astfel la un sistem eficient si rapid de emitere si comunicare a certificatului.
 
        5. Se propune ca informatiile inscrise in cazierul fiscal al practicianului in insolventa pana la data intrarii in vigoare a noului act normativ, care privesc inactivitatea fiscala a contribuabilului aflat in procedura de insolventa in forma simplificata, a contribuabilului care a intrat in faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronuntat ori a fost adoptata o hotarare de dizolvare, dar care vizeaza activitatea desfasurata de catre contribuabil anterior desemnarii in procedura a practicianului in insolventa sa fie scoase la cererea acestuia.

Cititi documentul aici!
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cazier fiscalcazierul fiscalproiect de legeinsolventa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Noiembrie 2017


Votati articolul "Noutati privind cazierul fiscal. Ce proiect propune MFP":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deductibilitate cheltuieli chirie

Intrebare: O societate a incheiat un contract de inchiriere imobil cu o persoana fizica, iar aceasta refuza inregistrarea contractului la ANAF. Acest document neinregistrat la ANAF da dreptul societatii de a inregistra cheltuiala cu chiria deductibila la calculul impozitului pe profit?
Va multumesc. I.Baicu

Raspuns: Buna ziua, In termen de 15 zile de la data incheierii, locatorul persoana fizica ar trebui sa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!