Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Scoaterea din functiune a unui mijloc fix si valorificarea lui prin vanzare. Opinia specialistului

Scoaterea din functiune a unui mijloc fix si valorificarea lui prin vanzare. Opinia specialistului
mijloc fixscoatere din functiunecasaremijloace fixe

Va propunem mai jos situatia in care o societate comerciala cu capital integral de stat detine in patrimoniul propriu un parc auto. Vom vedea daca poate sa scoata din functiune, cu aprobarea Consiliului de Administratie, un mijloc de transport amortizat integral inainte de inventariere si sa il valorifice prin vanzare, precum si care este cadrul legal.

Iata raspunsul specialistului:

In cazul prezentat, o societate comerciala cu capital integral de stat intentioneaza sa scoata din functiune un mijloc de transport amortizat integral, cu aprobarea Consiliului de administratie, dupa care sa il vanda.

Scoaterea din gestiune a unui bun, respectiv casarea unui mijloc fix, se face numai dupa indeplinirea pocedurii de inventariere, conform pct.2.(1) lit.c) din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor.

Inventarierea gestiunii in care este inregistrat mijlocul fix se poate face si pe parcursul anului, conform pct.4.(4) OMFP 2861/2009, in conditiile in care apare aceasta necesitate.

Astfel, Consiliul de administratie dispune casarea mijlocul fix in baza aprobarii procesului verbal privind rezultatele inventarierii, care cuprinde si propunerea de scoatere din functiune a mijlocului fix, intocmit in conditiile prevazute de pct.42 OMFP 2861/2009.
Documentul justivicativ care sta la baza inregistrarii in evidentele contabile ale societatii a scoaterii mijlocului fix din evidenta activelor imobilizate este , cod 14-2-3/aA, prevazut in Anexele la OMFP 2634/2015.

Acest document justifica faptul ca se indeplinesc conditiile necesare scoaterii din functiune a mijlocului fix, precum si consemneaa scoaterea lui efectiva din functiune/casarea mijlocului fix. Formularul se completeaza de catre comisia constituita in acest scop, astfel:

- cap.I si II, cu constatarile si concluziile rezultate din analiza documentatiei primite si din verificarea starii mijloacului fix propus a fi scoase din functiune;
- cap.III, dupa aprobarea propunerilor si efectuarea scoaterii din functune, cu informatii referitoare la ansamblele, subansamblele, piesele, componentele si materialele rezultate - daca este cazul.


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii



La cap.II, in coloana "Denumirea" se trece numarul de inventar al mijlocului fix scos din functiune.
Vanzarea mijlocului fix casat se face tot in baza hotararii Consiliului de administratie, dar cu respecarea procedurii privind inventarierea si scoaterea din functiune a mijlocului fix descrisa mai sus.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2017


Votati articolul "Scoaterea din functiune a unui mijloc fix si valorificarea lui prin vanzare. Opinia specialistului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara -curs valutar

Intrebare: Buna ziua,
Cum inregistrez plata partiala a unei achizitii intracomunitare efectuata in avans ,nu am fact de avans,respectiv diferentele de curs valutar .Cursul valutar din ziua platii fiind mai mic decat cursul valutar din ziua facturarii?Este ok inreg 4091-5124 suma X curs extras./665-4091 dif de curs val dar suma cu minus?
Multumesc.

Raspuns: utilizati cursul valutar valabil in ziua plati. De regula apare in extrasul de cont. plata avans...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, vom vedea cum va proceda o societate comerciata platitoare de TVA trimestrial care doreste retragerea optionala din evidenta de platitori de TVA incepand cu anul 2018.  Iata raspunsul specialistului: Pentru retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA, aveti obligatia  completarii si depunerii la organul fiscal a formularului cod 096 „Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" pana pe data d...» citeste mai departe aici

  • Noul formular 108: Impozitul pe reprezentanta

    • OpANAF nr. 3391/2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 108 Declaratie privind impozitul pe reprezentanta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 966 din 06.12.2017. Avand in vedere prevederile art. 237 alin. (1) si (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa n...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X