Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ce inregistrari contabile se fac pentru inlocuirea unei piese defecte?

Ce inregistrari contabile se fac pentru inlocuirea unei piese defecte?
inregistrari contabileproduse rezidualepiesa defectainlocuire piese

In analiza de mai jos, avem ca exemplu o situatie in care, la o instalatie de climatizare amortizata integral se defecteaza o parte dintr-o componenta, se inlocuieste rezultand o piesa defecta. Nu se cunoaste valoarea pe care a avut-o piesa care s-a defectat pentru ca facea parte dintr-un intreg ansamblu si factura de achizitie este pe intreg ansamblul. Vom vedea ce inregistrari contabile se fac pentru aceasta situație, cu mentiunea ca se doreste ca piesa defecta sa fie predata unui centru de colectare.

Iata raspunsul specialistului:

1. Inregistrare piesa defecta

346"Produse reziduale" = 711 "Venituri din variatia stocurilor" valoarea justa
Inregistrarea in contabilitate se face la valoarea justa stabilita de o comisie tehnica din cadrul unitatii

2. Vanzare la un centru de colectare
461 "Debitori" = 703"Venituri din vanzarea de produse reziduale" pretul oferit

Vanzarea piesei defecte ca deseu se va face prin intocmirea facturii care nu va contine TVA (se aplica masurile de simplificare de la art 331 alin 2 lit a din Legea 227/2015 privind Codul fiscal), cu conditia ca atat vanzatorul cat si cumparatorul sa fie persoane inregistrate in scopuri de TVA.

In factura se va evidentia distinct contributia la fondul de mediu de 3% pe care trebuie sa o retina unitatea de colectare si sa o plateasca la Fondul de mediu.

3. Scoaterea din evidenta a piesei predate la centru de colectare
711 "Venituri din variatia stocurilor" =346"Produse reziduale" valoarea justa

4. Incasarea facturii;


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii



5311/5121 Casa/Conturi la banci in lei" = 461" Debitori"
suma facturata mai putin taxa de 3% (contributia la fd. de mediu)


635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" = 461 "Debitori" contributia de 3% la Fondul de mediu achitata de unitatea specializata, dar retinuta din factura


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabileproduse rezidualepiesa defectainlocuire piese

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Noiembrie 2017


Votati articolul "Ce inregistrari contabile se fac pentru inlocuirea unei piese defecte?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diurna externa transport intracomunitar

Intrebare: Suntem o firma de transport intracomunitar si desfasuram activitatea doar in afara tari. avem un contract de prestari servicii pt o firma italiana care ne da cursele. Noi suntem platiti la km/ Avem un angajat cu salariul minim pe economie in tara si am vrea sa ii acordam diurna. Cum se procedeaza si in ce conditii am putea acorda diurnele. in ce fel ar putea el justifica cheltuielile avand in vedere ca doarme in camion, mananca ce poate si foloseste pt alimentare si drumuri card de combustibil de la firma. Care este maximul pe care l-am putea acorda ca sa fie neimpozat si cum se intocmeste un ordin de deplasare ? scriem de unde pleaca si unde merge...are nevoie de stampila de unde incarca si descarca? ce trebuie propriu facut pt ca contabila noastra ne spune ca nu ne convine sa facem asta. E o procedura prea complexa ...zice ea.
Multumesc

Raspuns: Decontul de deplasare se face oricum, avand cheltuieli efectuate cu taxele de drum etc, in care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X