email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bunuri primite cu titlu gratuit. Ce inregistrari contabile se fac?

Bunuri primite cu titlu gratuit. Ce inregistrari contabile se fac?
inregistrari contabilebunuri cu titlu gratuitdonatie

In cazul de mai os, au fost achizitionate de la o persoana fizica un teren, o cladire si o hala. S-a intocmit la notar un contract de vanzare cumparare. Pe langa acestea insa mai exista la fata locului diverse (mobilier, calculatoare, aparatura, scule de lucru), care nu sunt mentionate in contract, persoana fizica nu le doreste si le lasa firmei. Nu exista documente justificative pentru inregistrarea lor in contabilitate. Vom vedea care este modalitatea de inregistrare in contabilitate a acestor bunuri firma le va folosi in activitatea curenta.

Iata raspunsul specialistului:

Bunurile descrise de dvs. sunt bunuri primite cu titlu gratuit.
OMFP 1802/2014 prevede la punctu 75:
"75. ‐ (1) La data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la
valoarea de intrare, care se stabileste astfel:
a) la cost de achizitie ‐ pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie ‐ pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii ‐ pentru bunurile reprezentand aport la
capitalul social;
d) la valoarea justa ‐ pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
In cazurile mentionate la lit. c) si d), valoarea de aport si, respectiv, valoarea justa se substituie


costului de achizitie.
(2) Valoarea justa a activelor se determina, in general, dupa datele de evidenta de pe piata,
printr‐o evaluare efectuata, de regula, de evaluatori autorizati, potrivit legii.
In situatia in care nu exista date pe piata privind valoarea justa, din cauza naturii specializate a
activelor si a frecventei reduse a tranzactiilor, valoarea justa se poate determina prin alte metode utilizate,de regula, de catre evaluatori autorizati, potrivit legii.”
 
Bunurile se vor receptiona deci de Ccomisia de receptie (de Administrator daca nu exista una, in calitatea sa de gestionar al patrimoniului).
Se va intocmi un Proces verbal de receptie si punere in functiune pentru mijloacele fixe (mobiler, aparatura mai scumpa de 2.500 de lei si cu durata de utilizare mai mare de un an).
Se va intocmi o Nota de receptie pentru obiectele de inventar si alte stocuri si, daca utilizati, fise pentru fiecare in parte.
Pe baza lor inregistrati :
      % =  7588
21X                           valoarea justa
303                           valoarea justa
30x                           valoarea justa
 
Pentru stabilirea valorii juste puteti apela la un evaluator sau puteti infiinta o comisie tehnica (sau , din nou, administratorul poate stabili una).
Practic , se va stabili cu cat se vand pe piata produsele de vechime si stare similara (de exemlu pe OLX sau alte site-uri unde se vand astfel de produse deja folosite).
 
Mai exista varianta in care persoana fizica redacteaza un contract de donatie in care enumera bunurile si valoarea pe care el considera ca o au la momentul donatiei.
Pe baza Contractului de donatie si a unui Proces verbal de predare primire receptionati bunurile, intocmind aceleasi documente primare de videnta pe care le-ati fi intocmit daca le cumparati.
Inregistrarea va fi in acest caz:
      % =  7582         
21X                           valoarea din contract
303                           valoarea din contract
30x                           valoarea din contract


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilebunuri cu titlu gratuitdonatie


Data aparitiei: 29 Noiembrie 2017
Ultima actualizare: 30 Noiembrie 2017

Votati articolul "Bunuri primite cu titlu gratuit. Ce inregistrari contabile se fac?":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 25 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X