Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Legea anti-birocratie: institutiilor publice le va fi interzis sa ceara cetatenilor date existente in sistem

Legea anti-birocratie: institutiilor publice le va fi interzis sa ceara cetatenilor date existente in sistem
proiect de legepersoane juridiceinstitutii publice

Legea anti-birocratie, o propunere de proiect de lege semnata de parlamentarii partidului PNL, mai precis de 41 dintre acestia, a fost depusa la Parlament. Principala prevedere a acestei propuneri legislative are in prim plan institutiile publice si implica interzicerea solicitarii de la persoanele fizice sau juridice beneficiare ale serviciilor publice date sau informatii existente in sistemul public.

Care sunt obiectivele proiectului anti-birocratie?

Principalele obiective ale legii anti-birocratie sunt:

- eliminarea spagii;

- stimularea conectarii bazelor de date intre institutii;

- reducerea birocratiei;

- reducerea aglomeratiei si a timpului petrecut la ghiseu;

- reducerea numarului de functionari la ghisee.


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



De cand se va aplica legea anti-birocratie?

Prin urmare, "incepand cu data de 30 decembrie 2018, nicio persoana fizica sau juridica de drept privat nu are obligatia de a transmite si nici nu ii pot fi solicitate, de catre o institutie sau autoritate publica, date sau informatii existente in sistemul public”, dupa cum prevede proiectul de lege.

Care sunt sanctiunile in acest caz?

Legea anti-birocratie vine si cu sanctiuni la pachet. Conform proiectului propus de parlamentarii liberali: “fapta de a solicita persoanelor fizice și juridice de drept privat date sau informații care au fost comunicate unei alte instituții sau autorități publice, savarsita de catre persoana din cadrul unei institutii sau autoritati publice, constituie abatere disciplinara si atrage raspunderea disciplinara a acesteia."

Proiectul va intra intai in dezbaterea Senatului, ca prima Camera sesizata, forul decizional fiind Camera Deputatilor.


Proiectul de lege anti-birocratie poate fi consultat aici. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect de legepersoane juridiceinstitutii publice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2017


Votati articolul "Legea anti-birocratie: institutiilor publice le va fi interzis sa ceara cetatenilor date existente in sistem":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitia cu borderou de la pers.fizice

Intrebare: Buna ziua,
Achizitionam paleti de la pers.fizice care nu sunt producatori, intocmim borderoul pe total zi si disp.plata pe fiecare persoana ,am inteles ca trebuie sa retinem 16% impozit .
Ce documente intocmim pentru a retine impozit ,unde il declaram in 100 si in 205 ?
Decl 205 se face cu fiecare peroana cu cnp de unde luam datele ca nu ne dau ?

Raspuns: Achizitia de paleti nu poate fi facuta de la persoane fizice decat ocazional, caz in care se retin...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X