Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?
inventarierea anualamijloacele fixeexercitiul financiarbunurile degradatetva

Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar.

Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv. In situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in registrul-inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar. 

Vom vedea in continuare care este regimul fiscal pentru bunurile degradate calitativ, constatate de catre comisia de inventariere.
Cu privire la TVA, dupa cum bunurile sunt bunuri de capital sau nu, sunt incidente prevederile art. 305 alin. (4) lit. d) pct. 4. din Codul fiscal, respectiv art.304 alin. (1) lit. c) si normele metodologice date in aplicarea acestora.

Casarea bunurilor de capital nu implica ajustarea taxei pe valoarea adaugata dedusa daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
- mijloacele fixe sunt scoase din functiune in baza unui proces verbal de scoatere din functiune, 
- casarea este urmata de dezmembrare, indiferent daca partile componente  sunt sau nu valorificate.

Pentru bunurile de natura stocurilor (marfuri, materii prime si materiale, produse finite, obiecte de inventar s.a.) degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, nu se ajusteaza taxa dedusa daca se face dovada distrugerii. Distrugerea se poate efectua fie cu mijloace proprii, fie prin predarea catre unitati specializate.

In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor la determinarea rezultatului fiscal, conform art. 25 alin. (4) lit.c) din Codul fiscal cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile degradate sunt cheltuieli deductibile daca au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii. Conditia referitoare la distrugerea stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile se considera indeplinita atat in situatia in care distrugerea se efectueaza prin mijloace proprii, cat si in cazul in care stocurile sau mijloacele fixe amortizabile sunt predate catre unitati specializate.


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii




Avand in vedere obligatiile detinatorilor de deseuri cu privire la gestiunea deseurilor precum si sanctiunile foarte mari prevazute de Legea 211/2011 este recomandata predarea acestor bunuri casate care unitati specializate. Spre exemplu, conform art. 19 din lege sunt interzise abandonarea deseurilor precum si eliminarea deseurilor in afara spatiilor autorizate in acest scop iar nerespectarea acestor prevederi se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.000 lei, pentru persoanele fizice, si de la 20.000 lei la 40.000 lei, pentru persoanele juridice conform art. 61 alin. (1) lit. a) din Legea 211/2011.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierea anualamijloacele fixeexercitiul financiarbunurile degradatetva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Ianuarie 2018


Votati articolul "Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?":
Rating:

Nota: 3.63 din 5 din 12 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Preluare marfa de la o societate care a falimentat

Intrebare: buna seara. o microintreprindere trebuie sa preia, prin facturare cred, marfa care se afla in magazinul unei societati care este in faliment .cum se poate realiza acest lucru? se inventariaza marfa din magazin si se intocmeste o factura cu valoarea marfii la pretul de vanzare la care se anexeaza listele de inventar? mentionez ca cele doua societati au aceiasi asociati.

Raspuns: Vanzarea are loc prin lichidare de stoc, cu facturare produse la pret de vanzare.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!