Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in rate. Cum se procedeaza?

Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in rate. Cum se procedeaza?
monografia contabilacod fiscalamortizare fiscalagestiune

Tema acestei analize o reprezinta achizitionarea unui mijloc fix in valoare de 300.000 ron + TVA. Se achita o valoare de 150.000 + TVA in avans, iar restul sumei urmand a se esalona in 48 rate egale. Bunul trece in proprietatea cumparatorului in momentul achitarii integrale (la finalul celor 48 rate). Vom afla in continuare cum se inregistreaza in contabilitate bunul si cum se calculeaza amortizarea avand in vedere ca bunul intra in proprietatea cumparatorului dupa 4 ani, iar durata de amortizare a bunului este cuprinsa intre 8 si 12 ani. Cititi care este monografia contabila in acest caz!


Raspunsul specialistului:

Se ia in calcul faptul ca mijlocul fix cumparat in rate a fost deja predat de catre vanzator si ca a fost receptionat in vederea utilizarii lui, urmand sa fie platit esalonat contravaloarea acestuia in 48 de rate.

In concluzie, mijlocul fix predate de vanzator catre cumparator, indiferent de modalitatea de plata a contravalorii acestuia, trebuie inregistrat in patrimoniul vanzatorului la data primirii acestuia in gestiune.

Luand in considerare fondul economic al operatiunii, in sensul ca ati receptioant acest mijloc fix si il utilizati in activitatea economica a societatii dvs, in speta prezentata se aplica principiul prevalentei economicului asupra juridicului: mijlocul fix receptionat trebuie inregistrat in contabilitate si calculata amortizarea aferenta, chiar daca dpv juridic bunul trece in proprietatea dvs. dupa plata ultimei rate.

Cele 48 de rate reprezinta de fapt o esalonare a platii mijlocului fix achizitonat.

Acest aspect se regaseste reglementat si la alin (6) al art 281 din Codul fiscal:


Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



ART. 281 - Faptul generator pentru livrari de bunuri si prestari de servicii
(6) Pentru livrarile de bunuri corporale, inclusiv de bunuri imobile, data livrarii este data la care intervine transferul dreptului de a dispune de bunuri ca un proprietar. Prin exceptie, in cazul contractelor care prevad ca plata se efectueaza in rate sau al oricarui alt tip de contract care prevede ca proprietatea este atribuita cel mai tarziu in momentul platii ultimei sume scadente, cu exceptia contractelor de leasing, data livrarii este data la care bunul este predat beneficiarului.

Monografie contabila:

La data primirii si receptionarii mijlocului fix
% = 404
21xx
4426

Incepand cu luna urmatoare punerii in functiune se inregistreaza lunar amortizarea pe durata de amortizare:
681x = 281x

Plata lunara a ratelor conform contractului:
404 = 5121

Raspunsul a fost oferit de catre Ela Dumitra pentru portalcontabilitate.ro - Lector Universitar dr.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Ianuarie 2018


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in rate. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 3.72 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reevaluare mijloc de transport

Intrebare: Buna ziua. O societate are in proprietate un autovehicul luat in leasing acum este amortiza integral ,
Sunt obligata de lege sa fac reevaluare ?
sau poate sa ramana in contabilitate cu valoarea la care a fost inregistrat?
Va multumesc

Raspuns: Multumesc... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X