Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Split TVA 2018: iata ce formular propune ANAF pentru aplicare sau renuntare!

Split TVA 2018: iata ce formular propune ANAF pentru aplicare sau renuntare!
anafsplit tvaplata defalcata a tvainsolventa

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) pregateste un nou formular pentru firmele care vor renunta la aplicarea optionala a mecanismului platii defalcate a TVA, cele care vor dori sa aplice sistemul TVA split optional, precum si societatile care vor fi obligate sa treaca la acest mecanism de plata a taxei. Acestea trebuie sa completeze si sa depuna un nou formular la ANAF.


Modificari in ceea ce priveste split TVA in 2018


ANAF vrea astfel sa modifice actualul formular 086 si sa-l redenumeasca "Notificare privind aplicarea/renuntarea la aplicarea mecanismului de plata defalcata a TVA".

Modificarile la formular si la proceduri se opereaza pentru ca Legea nr.275/2017 a modificat sistemul Split TVA institut initial de Guvern prin Ordonanta 23/2017.

Conform startupcafe.ro, principalele modificari aduse de lege sunt urmatoarele:

- Incepand cu data de 1 ianuarie 2018, aplicarea mecanismului platii defalcate a TVA devine obligatorie doar pentru persoanele inregistrate in scopuri de TVA care inregistreaza obligatii fiscale restante reprezentand TVA peste un anumit cuantum sau se afla sub incidenta legislatiei nationale privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa. Celelalte persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA pot opta pentru plata defalcata a TVA, fiind obligate sa notifice organul fiscal competent in acest sens.

- Pentru persoanele inregistrate in scopuri de TVA care intra sub incidenta legislatiei privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, dupa 31 decembrie 2017, obligatia de a notifica organului fiscal competent aplicarea platii defalcate a TVA, pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care acestia au intrat sub incidenta legislatiei privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

- S-au stabilit si conditiile in care persoanele impozabile, care au aplicat mecanismul platii defalcate a TVA, fie optional, fie in mod obligatoriu, pot renunta la aplicarea acestui mecanism.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



Formularul se completeaza si se depune de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care opteaza pentru aplicarea optionala a mecanismului de plata defalcata a TVA, in perioada 1 octombrie 2017 - 31 decembrie 2017, in conditiile prevazute de art. 22 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA.


Consultati tot formularul propus de ANAF in ceea ce priveste split TVA aici. >>

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2018


Votati articolul "Split TVA 2018: iata ce formular propune ANAF pentru aplicare sau renuntare!":
Rating:

Nota: 2.4 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce aprobari si cine va suporta imputatia

Intrebare: Buna seara !

Sora mea lucreaza in cadrul Primariei.
In urma unui control al Curtii de Conturi a fost imputata suma alocata de Primarie pentru Revelionul pensionarilor.
Imputatia se va face celor care au aprobat acest lucru.

Va rog frumos sa imi spuneti:
- care sunt cei care vor suporta imputatia ?
- ce aprobari au dat cei carora li se imputa suma ?
( de alocare buget, cei care au semnat acte, ... ? )

Raspuns: Pentru imputarea unei sume trebuie emisa o decizie de catre reprezentantul legal al institutiei sau...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF raspunde: misterul declaratiei 600 a fost elucidat!

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a sustinut ieri pe pagina de Facebook o sesiune de asistenta online. Tema acestei postari speciale a fost unul dintre cele mai arzatoare subiecte ale momentului: “Depunerea Declaratiei 600”. Va amintim ca ...» citeste mai departe aici

  • Formularul 600: ce AMENZI risca PFA-urile, cei care iau dividende ori au activitati independente

    • Declaratia 600 a starnit multe controverse in ultima perioada, in special in ceea ce priveste modalitatea si termenul de depunere. Nu tratati cu indiferenta atentionarile transmise de catre ANAF, altfel riscati sa platiti amenzi usturatoare. Nu uitati faptul ca persoanele fizice autorizate, cele cu venituri obtinute pe cont propriu si cele car...» citeste mai departe aici

  • Modificari legislative care ii afecteaza pe contabili in 2018

    • OUG 79/2017, HG 946/2017, OUG 23/2017, toate intrate in vigoare de la 1 ianuarie 2018. Cum trebuie aplicata noua legislatie fiscal-contabila? Ca intotdeauna, intervin semne de intrebare. Contabilii se confrunta nu doar cu schimbari derutante ale legislatiei, ci si cu o lipsa a surselor de informatii.  Dvs. de unde va informati? De pe internet? Dar sunteti sigur de sursele consultate? Va propunem o alternativa sigura si foarte la indemana: ...» citeste mai departe aici

  • Impozite locale neachitate la scadenta. Cum se face calculul majorarilor de intarziere?

    • Avand in vedere prevederile noului Cod de procedura fiscala in vigoare, incepand cu anul 2016 nivelul majorarilor de intarziere pentru impozitele datorate bugetelor locale este de 1% din cuantumul datorat. Vom afla in continuare de la specialist care este cota aplicabila in cazul in care scadenta impozitelor este anterioara anului 2016 cand cota era de 2%. Iata raspunsul expertulului! Pentru neachitarea la scadenta a impozitelor si taxelor l...» citeste mai departe aici

  • Monitorul Oficial din 17 ianuarie: acte normative incluse

    • In Monitorul Oficial (Partea I) nr. 41 din 17 ianuarie 2018 (M.Of. nr. 41/2018) au fost publicate urmatoarele acte normative:   LEGI SI DECRETE - Legea nr. 21/2018 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 37/2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X