Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Schimbari procedurale pentru contribuabilii mijlocii de la 01 aprilie 2018

Schimbari procedurale pentru contribuabilii mijlocii de la 01 aprilie 2018
cod fiscalcontribuabilipersoane juridice

Prin Legea nr. 30/2018 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 49 din 18/01/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. La acest articol se introduce un nou alineat care prevede ca administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizează de organul fiscal de la nivel judeţean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz.

Aceste prevederi se vor aplica incepand cu începând cu prima zi a trimestrului următor intrării în vigoare a Legii 30/2018, respectiv incepand cu 01 aprilie 2018.

In prezent, conform Procedurii de administrare și monitorizare a contribuabililor mijlocii aprobata prin OANAF 1024/2017 organele fiscale centrale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii și a sediilor secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii și venituri asimilate salariilor înfiinţate de contribuabilii mijlocii sunt administraţiile pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice sau Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice București, după caz, pentru:

   a) contribuabilii persoane juridice care își au domiciliul fiscal pe raza teritorială a regiunii sau a municipiului București, după caz;

   b) sediile secundare înfiinţate de contribuabilii mijlocii care își au domiciliul fiscal pe raza teritorială a regiunii sau a municipiului București, după caz, chiar dacă locul de desfășurare a activităţii sediilor secundare se află pe raza teritorială a altor regiuni/municipiului București;

   c) grupul fiscal unic al cărui reprezentant își are domiciliul fiscal pe raza teritorială a regiunii sau a municipiului București, după caz;


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii



   d) contribuabilii nerezidenţi pentru care contribuabilii mijlocii au calitatea de reprezentanţi sau reprezentanţi fiscali, potrivit titlului VII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Asadar, incepand cu 01 aprilie 2018 contribuabilii mijlocii revin in administrarea organul fiscal de la nivel judeţean sau al municipiului București, după caz. Competenta regionala pentru administrarea contribuabililor mijlocii a fost introdusa de la 01 februarie 2016 si a fost indelung contestata de catre contribuabili intrucat a generat costuri suplimentare.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod fiscalcontribuabilipersoane juridice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Ianuarie 2018


Votati articolul "Schimbari procedurale pentru contribuabilii mijlocii de la 01 aprilie 2018":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cui i s-ar imputa sanctiunile financiare ? cine va raspunde disciplinar ?

Intrebare: Buna dimineata !



Directorul institutiei noastre vrea ca Dispozitiile interne pe care le-a emis sa fie verificate

si sa se confirme ca prevederile acestora au fost indeplinite de catre un salariat.

Anumite Dispozitii prevad si obligatii care au implicatii financiare.

In cazul unor neindepliniri /neefectuare operatiuni financiar-contabile la Termen

ar atrage sanctiuni /penalitati, ....

Ce salariat /salariati vor fi cercetati disciplinar si cui i s-ar imputa ?



In cadrul unei sedinte, s-au facut urmatoarele propuneri:

1. - fiecare sef ierarhic al salariatilor sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire

ale Dispozitiilor scrise emise de director, daca salariatii lor din subordine

au indeplinit sarcinile de serviciu pe care acestia le-au primit de la director prin Dispozitii scrise.

De aceea, in Dispozitiile interne sa se scrie ca:

- în cazul neîndeplinirii sarcinilor de serviciu stabilite prin respectiva decizie,

persoanele responsabile numite prin decizie, precum ?i ?efii lor ierarhici r?spund disciplinar sau patrimonial, potrivit dispozi?iilor legale în vigoare.

2. ? juristul sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor scrise emise

de director.

Juristul a spus ca, avand o functie de executie, si nu de control, nu poate sa ii verifice

pe salariatii si pe sefii acestora care primesc Dispozitii scrise si nici modul de indeplinire

al Dispozitiilor directorului, pentru ca pentru a verifica Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor ar trebui sa verifice toate documentele si activitatile pe care salariatii le-au primit

sarcini de serviciu.

Or, juristul nu poate avea potrivit legii asemenea atributii de serviciu.

3. ? salariatii care au primit Dispozitii scrise sau

sefii ierarhici ai salariatilor

sa faca un Raport scris

care sa fie facut in Termen,

in care sa se arate

ca Dispozitiile au fost indeplinite in Termenul stabilit

?i sa arate modul de indeplinire.

4. ? cel mult, juristul sa verifice daca s-au depus iin Termen la Secretariatul institutiei acele Rapoarte scrise.

Alti colegi au spus ca juristul ar trebui sa verifice si modul de indeplinire

al Dispozitiilor scrise ale directorului.



Va rog mult de tot sa ne ajutati cu cateva sfaturi

Cum ar fi bine sa se procedeze ?


Raspuns: Aceste Rapoarte de activitate se depun la perioadele precizate in decizia reprezentantului legal,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X