email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor

Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor
mfpOUG nr. 193/2002anaf

Pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice (MFP) a fost publicat pe 1 februarie 2018 un proiect de ordin privind desemnarea organelor de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere dispozitiile art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare,


Art. 1. – (1) Organele de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru aplicarea prevederilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt organele de control din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Prin exceptie de la alin. (1), competenta de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, la operatorii economici prevazuti la art. 3 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 107/2012 cu modificarile ulterioare, revine persoanelor din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara, asa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012.

Art. 2. – Delimitarea competentelor diferitelor structuri de control din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se realizeaza prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

    Art. 3. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 

Mai jos puteti consulta cateva framente din referatul de aprobare.


 Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, a fost reglementata:
 

  • obligativitatea operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si a institutiilor publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, penalitati si obligatii de plata, de a accepta incasarea sumelor si prin intermediul cardului de debit si a cardului de credit;
     
  • obligativitatea persoanelor juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro in echivalentul in lei, de a accepta ca mijloc de plata si cardul de debit si cardul de credit.

In ceea ce priveste competenta ANAF, aratam ca in Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se precizeaza la art. 7 pct. 18, lit A – Atributii generale – faptul ca ANAF ia masuri, potrivit atributiilor stabilite de lege, pentru prevenirea, constatarea si sanctionarea faptelor ce constituie contraventii.
Totodata art. 7, lit. B, pct 14 – Atributii in domeniul fiscal – prevede ca ANAF constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune.

 Pe cale de consecinta ANAF are competente generale de prevenire, constatare si sanctionare a faptelor ce constituie contraventie.

In contextul in care, pe de o parte, ANAF are competenta generala de prevenire, constatare si sanctionare a faptelor ce constituie contraventii, iar pe de alta parte, Directia generala de inspectie economico-financiara realizeaza inspectia la operatorii economici anume prevazuti la art. 3 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011, si raportat la art. 6 lit. g din acelasi act normativ, s-a intocmit prezentul proiect de Ordin privind desemnarea organelor de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu ale carui prevederi.

 

Consultati in intregime referatul de aprobare aici. >>


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpOUG nr. 193/2002anaf


Data aparitiei: 02 Februarie 2018

Votati articolul "Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X