Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor

Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor
mfpOUG nr. 193/2002anaf

Pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice (MFP) a fost publicat pe 1 februarie 2018 un proiect de ordin privind desemnarea organelor de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere dispozitiile art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare,


Art. 1. – (1) Organele de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru aplicarea prevederilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt organele de control din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Prin exceptie de la alin. (1), competenta de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, la operatorii economici prevazuti la art. 3 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 107/2012 cu modificarile ulterioare, revine persoanelor din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara, asa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012.

Art. 2. – Delimitarea competentelor diferitelor structuri de control din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se realizeaza prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 3. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Mai jos puteti consulta cateva framente din referatul de aprobare.


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii



Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, a fost reglementata:

  • obligativitatea operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si a institutiilor publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, penalitati si obligatii de plata, de a accepta incasarea sumelor si prin intermediul cardului de debit si a cardului de credit;
  • obligativitatea persoanelor juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro in echivalentul in lei, de a accepta ca mijloc de plata si cardul de debit si cardul de credit.

In ceea ce priveste competenta ANAF, aratam ca in Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se precizeaza la art. 7 pct. 18, lit A – Atributii generale – faptul ca ANAF ia masuri, potrivit atributiilor stabilite de lege, pentru prevenirea, constatarea si sanctionarea faptelor ce constituie contraventii.
Totodata art. 7, lit. B, pct 14 – Atributii in domeniul fiscal – prevede ca ANAF constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune.

Pe cale de consecinta ANAF are competente generale de prevenire, constatare si sanctionare a faptelor ce constituie contraventie.

In contextul in care, pe de o parte, ANAF are competenta generala de prevenire, constatare si sanctionare a faptelor ce constituie contraventii, iar pe de alta parte, Directia generala de inspectie economico-financiara realizeaza inspectia la operatorii economici anume prevazuti la art. 3 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011, si raportat la art. 6 lit. g din acelasi act normativ, s-a intocmit prezentul proiect de Ordin privind desemnarea organelor de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu ale carui prevederi.

Consultati in intregime referatul de aprobare aici. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpOUG nr. 193/2002anaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Februarie 2018


Votati articolul "Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara de la persoana fizica

Intrebare: Buna ziua! O persoana juridica din Romania trebuie sa achizitioneze un ventilator industrial second hand din Germania, pe care il revinde in Romania. De ce documente are nevoie persoana juridica din Romania pentru a se putea inregistra in contabilitate cu achizitia acelui ventilator? Multumesc!

Raspuns: Aveti nevoie de un contract de vanzare cumparare.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X