Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?

Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?
consultanta fiscalitateOG nr. 71/2001legislatie fiscala

Pe 5 februarie a fost publicat in Monitorul Oficial un act normativ care stabileste cuantumului taxei in ceea ce priveste examenul/interviul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in 2018.


Conform Hotararii CCF nr. 1/2018, valoarea taxei de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal ramane 500 de lei.

Plata acestei taxe se poate face in contul Camerei Consultantilor Fiscali (C.I.F. 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX, sau in contul deschis la Banca Comerciala Romana, Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001, precum si in numerar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali din municipiul Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2.

Care sunt conditiile pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal in 2018?


Conform legislatiei in vigoare (OG nr. 71/2001), organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala) prevede o serie de reguli pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, candidatii, persoane fizice, trebuind sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

- sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic;
- sa aiba o experienta profesionala de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani in una sau mai multe dintre urmatoarele activitati:
- elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale;


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018

Vezi detalii

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018

Vezi detalii

Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii



- administrare fiscala;
- elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile;
- activitate financiar-contabila;
- activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice;
- activitate de consultant fiscal asistent;
- sa nu aiba antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor de mai sus;
- sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
- sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
- sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

Ce trebuie sa contina dosarul de inscriere pentru examen?

Regulamentul stabileste c dosarul de inscriere la examen se depune ori se transmite prin servicii postale, cu confirmare de primire, la Camera Consultantilor Fiscali si va contine documentele care atesta indeplinirea conditiilor prevazute de lege, astfel:

- cererea de inscriere la examen;
- curriculum vitae;
- diploma de studii superioare, in copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
- carnetul de munca, in copie certificata de angajator sau in copie legalizata, dupa caz, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de asociatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
- actul de identitate, in copie;
- certificatul de cazier judiciar;
- certificatul de cazier fiscal;
- adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este inregistrat;
- 3 fotografii 2/3 cm.

In dosarul de inscriere candidatul va depune in originaldocumentul de plata a taxei de inscrierela examen.

Examenulva consta intr-o proba scrisa, sub forma de test-grila/lucrare scrisa, care va contine de regula intrebari din:

- legislatia fiscala, legislatia privind administrarea fiscala si legislatia vamala (90%);
- dreptul comercial si dreptul financiar-fiscal (5%);
- gestiunea financiara si contabilitatea intreprinderii (5%).

Durata de elaborarea raspunsurilor pentru proba scrisa este de 3 ore.

Pentru promovarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, candidatii trebuie sa acumuleze unminimumde 80 de punctedintr-un total de 100 de puncte.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
consultanta fiscalitateOG nr. 71/2001legislatie fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Februarie 2018


Votati articolul "Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cifra afaceri 2017 sub 1.000.000 EUR

Intrebare: Societate (entitate mica2016-2017) platitoare impozit profit; in anul 2017, nu trece pragul de 1.000.000 eur cifra afaceri.

In 2018, obligatoriu va trece la impozit pe venit? Se depune declaratie ANAF?

Raspuns: Daca nu aveti cifra de afaceri peste acest prag trebuie sa aplicati impozitarea pe venit, cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X